مرکز دولتی نگهداری از معلولان در کشور وجود ندارد/ زنانه شدن سالمندی در ایران

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر 70 آسایشگاه شبانه‌روزی و 2 آسایشگاه روزانه در سطح استان تهران وجود دارد.

مرکز دولتی نگهداری از معلولان در کشور وجود ندارد/ زنانه شدن سالمندی در ایراناحمد دلبری مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بخش اصلی حمایتی برای سالمندان خانواده است،اظهار داشت: بر همین اساس خانواده بار اصلی حمایت از آن‌ها را بر عهده دارد .

وی با اشاره به اینکه امنیت مالی سالمندان و مراقبین آن‌ها از جمله مباحث مهم در خصوص سالمندان است، افزود: در سال 45، 10.8 درصد سالمندان ،کهنسال بوده‌اند و اکنون این میزان به 14.9 درصد رسیده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در خصوص تفکیک جنسیتی سالمندان در کشور بیان کرد: در حال حاضر ما شاهد زنانه شدن سالمندی هستیم، چراکه درصد سالمندان زن نسبت به سال گذشته  افزایش یافته است.

دلبری با بیان اینکه در حال حاضر 70 آسایشگاه شبانه‌روزی و 2 آسایشگاه روزانه در سطح استان تهران وجود دارد، گفت: در این آسایشگاه‌ها 4500 سالمند نگهداری می شوند که 900 نفر از آن ها مجهول الهویه هستند.

وی تصریح کرد:ماهانه به سالمندان حدود 60 هزار تومان یارانه داده می شود  اما همین که سالمند وارد سرای سالمندان می‌شود، یارانه‌ای که به او پرداخت می‌شود به بیش از 400 هزار تومان افزایش می‌یابد و این باعث شده که متاسفانه تعداد مجهول‌الهویه‌ها در سرای سالمندان افزایش یابد.

دلبری افزود: خوشبختانه سیستم بهداشت و درمان کشور اقدامات خوبی را در زمینه امید به زندگی انجام داده اما این کافی نیست و درست نیست که سالمندی به سن 70 سالگی برسد و تعداد زیادی بیماری آزاردهنده را به همراه داشته باشد بنابراین ما باید در کنار افزایش عمر افراد به زندگی آن‌ها حیات ببخشیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان تهران در خصوص نگهداری از سالمندان نقش مستقیمی ندارد،گفت: در حال حاظر مرکز دولتی نگهداری از سالمندان وجود ندارد و مراکزی مانند کهریزک در بخش خصوصی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار