صندوق اعتباری هنر و موسسه فرهنگی هنری وصف صبا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

صندوق اعتباری هنر و موسسه فرهنگی هنری وصف صبا طی نشستی تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا کردند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از صبا؛ این تفاهمنامه همکاری موسسه فرهنگی هنری وصف صبا و صندوق اعتباری هنرمندان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌دیروز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت با حضور دکتر غلامرضا خلیل‌ارجمندی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و محمد رضا شفیعی، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری وصف صبا، تفاهمنامه همکاری‌های مشترک فرهنگی به امضا رسید.

دکتر خلیل ارجمندی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این نشست با تاکید بر ماهیت اصلی صندوق که حمایت از نویسندگان و هنرمندان است گفت: وظیفه حمایتی این صندوق، دو بعد اساسی دارد. یکی حمایت‌های قانونی که در این ده سال انجام گرفته و خدماتی چون بیمه‌ تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و همچنین بیمه مستمری بگیران و امثال آن را ارائه داده است و بعد دیگر آن، تسهیلاتی بوده است که در اختیار افراد گذاشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: از سال گذشته صندوق اعتباری هنرمندان بر آن بوده تا امور زیربنایی را مورد توجه قرار دهد و به حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر وارد شود و حمایت‌های اجرایی و معنوی و زیر ساختی در جهت ایجاد توسعه فرهنگی را جدی‌تر دنبال کند و در پی آن است تا فعالان عرصه فرهنگ و هنر را دربخش خصوصی جذب نماید.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر امضای تفاهمنامه فرهنگی این صندوق با موسسه فرهنگی هنری وصف صبا را نقطه عطف و آغاز همکاری جهت توسعه فعالیت‌های تخصصی صندوق اعتباری هنربا بخش خصوصی عنوان کرد و توضیح داد: در نگاه اول شاید همکاری صندوق با موسسه فرهنگی هنری وصف صبا با توجه به دسترسی و ارتباط با کلیه اصحاب هنر و رسانه و به ویژه رسانه‌های وابسته به سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌دور از ذهن به نظر برسد اما امضای تفاهمنامه با این موسسه، بسترسازی برای حمایت جدی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری در بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: امیدوارم این یادداشت تفاهم بتواند ما را در محتواسازی و آگاه‌سازی از فرایندهای مغفول مانده اقتصاد فرهنگ و هنر یاری دهد. توقع ما این است که در شناخت ظرفیت‌های اقتصادی هنرو فعالیت‌های هدفمند و رسانه‌ای فراجناحی، همکاری خوبی صورت بگیرد.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنرمندان با اظهار این‌که در یک سال گذشته بعد از بررسی اقتصاد فرهنگ و هنر به‌ویژه در عرصه سینما به این نتیجه رسیدیم که فرایند بسیار ضعیفی دارد، توضیح داد: آمار رسمی‌ فروش فیلم‌ها که توسط معاونت محترم سینمایی در سال گذشته ارائه شد، از فروش 57 میلیارد و 700 میلیون تومانی خبر داد که بر اساس گفته مسئولان بالاترین آمار در چند سال گذشته بوده است. این آمار در مقایسه با دیگر حوزه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بسیار اندک به نظر می‌رسد. حوزه‌ای با انجمن‌ها و خانه‌های متعدد و اعضای بسیار و همچنین جشنواره‌های متنوع می‌بایست بازار گسترده‌تر و موثرتری را به خود اختصاص دهد. در نتیجه لازم است تا تلاش شود با همکاری‌های بیشتر به‌خصوص بخش‌های خصوصی، این حوزه اقتصادی رشد کند.

وی همچنین براهمیت شناخت بازارهای سیاه و قاچاق کالای فرهنگی تاکید کرد. افزود: ارائه راه ‌حل‌های موثر جهت حل معضل چرخه فرهنگ و هنر با ایجاد این شناخت به‌دست می‌آید.

محمدرضا شفیعی: تفاهمنامه وصف صبا و صندوق، الزامات مالی ندارد

در ادامه این نشست محمد رضا شفیعی، مدیرموسسه فرهنگی هنری وصف صبا و مدیرمسئول روزنامه صبا نیز امضای این تفاهمنامه را حرکتی رو به جلو خواند و تاکید کرد: تفاهمنامه وصف صبا و صندوق اعتباری هنرمندان الزامات مالی ندارد و عزم ما بر ایجاد همکاری دو جانبه جهت شناخت، معرفی و عارضه‌یابی در حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود.

وی با قول همکاری جهت بهبود و حل مسائل بنیادی این عرصه و انجام کار کارشناسی در زمینه فرهنگ، هنر، به‌ویژه سینما اظهار داشت: امیدواریم این همکاری در ظرفیت‌سازی و بالفعل کردن پتانسیل‌های بالقوه سینما موثر باشد. همکاری فیمابین مطلقا به معنی تزریق منابع مالی دولتی در تولید محصولات نیست بلکه زمینه سرمایه‌گذاری سودآور را در عرصه تولیدات قابل عرضه به مخاطب را فراهم خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: این موسسه و بخش‌های زیرمجموعه آن در عرصه‌های مختلف هنری فعالیت جدی دارد و می‌توانیم در زمینه تولید آثار سینمایی، ویدئویی و سریال‌های تلویزیونی و امور تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، همکاری سودمندی داشته باشیم.

شایان ذکر است این تفاهمنامه در زمینه تولید محتوی و محصولات فرهنگی و هنری در قالب تولید فیلم‌های سینمایی، ویدیویی، سریال‌های تلویزیونی، فعالیت‌های رسانه‌ای و امور تبلیغاتی براساس اهداف مشترک صندوق اعتباری هنر و موسسه فرهنگی هنری وصف صبا منعقد شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار