العبادی:تا آزادی سرتاسر عراق با داعش می‌جنگيم

نخست وزیر عراق با محکوم کردن جنایات گروه تروریستی داعش در دیاله اعلام کرد تروریست‌های داعش جایی در عراق ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العراقیه، نخست وزیر عراق بر مبارزه با گروه تروریستی داعش تا زمان آزادی همه مناطق این کشور تاکید کرد. 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، گفت: «گروه تروریستی داعش روز جمعه با انفجار انتحاری در منطقه خان بنی سعد استان دیاله، جنایت زشتی مرتکب شد. این جنایت پس از پیروزی های نیروهای قهرمان عراقی در همه محورهای عملیاتی از جمله انبار رخ داد.»
 
العبادی افزود: «گروه های تروریستی جایی در عراق نخواهند داشت و همه آنها نابود خواهند شد و تروریست ها نخواهند توانست از مجازات فرار کنند. جنایت های تروریستی باعث تقویت اراده عراقی ها برای مقابله با آنها در صحنه های درگیریها می شود تا زمانی که آخرین تروریست در هر جایی از خاک عراق از بین برود.»
 
وی در بازدید از یک خانه سالمندان در منطقه الرشاد بغداد خاطر نشان کرد: «داعش جنایت های بزدلانه ای را در حق عراقی ها مرتکب می شود که هیچ توجیهی ندارد. جنایت دیاله روز عید رخ داد. تنها هدف داعش قتل مردم از جمله کودکان و زنان است. هیچ قانونی در جهان قتل غیرنظامیان بیگناه را خارج از مناطق درگیری نمی پذیرد. این جنایت های بزدلانه ثابت می کند ما در مسیر حق قرار داریم. ما تا زمانی نابودی آخرین تروریست و آزادی آخرین وجب از خاک عراق به مبارزه ادامه خواهیم داد. بدون شک عراق با مشارکت همه نیروهای نظامی و امنیتی، نیروهای داوطلب و افراد مسلح عشیره ها پیروز خواهد شد. به لطف این فداکاریها کشور آباد خواهد شد. ما افتخار می کنیم افرادی برای دفاع از کشور آمادگی دارند. عراقیها با ایستادگی و جنگیدن خود ثابت کردند می توانند دشمن را شکست دهند و به همین علت امروز جهانیان از عراق حمایت می کنند. کسانی که در میدان می جنگند، فقط عراقیها هستند و دیگران به ما در این جنگ کمک می کنند. »

از سوی دیگر حیدر العبادی بر لزوم پایبندی کامل به دستور خود برای عاری شدن استان بصره از سلاح و محدود شدن سلاح در دست نیروهای دولتی تاکید کرد. دفتر رسانه ای العبادی از طرف های مسئول در بصره خواست مانع از حمل سلاح به جز نیروهای امنیتی و نظامی در این شهر شوند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار