در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دست رد بنیاد فارابی بر سینه یک کارگردان

بنیاد فارابی برای ساخت یک فیلم در ژانر کودک و نوجوان مشارکت نکرد.

دست رد بنیاد سینمایی فارابی بر سینه یک کارگردانفیاض موسوی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پس از مدتها تلاش و دوندگی برای ساخت فیلم «مرغ عشق» بنیاد فارابی در نهایت در ساخت این فیلم که در گروه کودک و نوجوان قرار داشت، کمک نکرد.

وی افزود: بنیاد فارابی طبق روال در ساخت دو فیلم می‌توانست کمک و مشارکت کند که انگار قبلاً قول این مساعدت به دو فیلم دیگر داده شده است و پروژه «مرغ عشق» از این مساعدت بی‌نصیب ماند.

موسوی در ادامه بیان کرد: در این مدت به هر کسی که بشود مراجعه کرد و نتیجه گرفت، رجوع کردم ولی نتیجه دوندگی مراجعه کردنهای من این شد که این فیلم ساخته نشد.

این کارگردان اظهار داشت: حتی برای مشارکت تلویزیون هم تمایل نشان دادم و وارد مذاکره شدم ولی انگار تلویزیون هم بودجه ندارد و از تمام جاهایی که به آنها مراجعه کردم پاسخ شنیدم که بودجه نیست. به نظر می‌رسد با این اوصاف جشنواره کودک و نوجوان امسال یا فیلم ایرانی کودک و نوجوان ندارد یا از سالهای گذشته فیلم به این جشنواره ارسال شده یا بخشی خصوصی فیلم ساخته است.

موسوی عنوان کرد: کار آخرم «من و دوچرخه بابام» هم‌چنان در جشنواره‌های خارجی حضور دارد و می‌چرخد. در حال حاضر به جشنواره «پوسان کره جنوبی» دعوت شدم که زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت می‌کند. من حتی برای نحوه حضور در این جشنواره از مسئولان نظر‌سنجی کردم، حتی برایشان مهم نبود که من حضور داشته باشم یا خیر و چه بگویم، چه نگویم. فیلم من در کشور خودم مورد بی‌اعتنایی است و در جشنواره‌های خارجی به آن توجه می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار