ادامه سریال خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان

در ادامه خشونت‌های پلیس‌های آمریکایی علیه سیاه پوستان، به تازگی فیلمی جدید از سوءرفتار یک افسر با زنی سیاهپوست منتشر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، مقامات ایالت تگزاس آمریکا سه‌شنبه تصاویری را منتشر کردند که بازداشت یک زن جوان سیاهپوست غیرمسلح را به دست یک پلیس سفیدپوست در یک ایست بازرسی نشان می دهد. جسد این زن جوان سه روز بعد در بازداشتگاه پیدا شد.

انتشار این تصاویر از سوی اداره امنیت عمومی تگزاس، که بر عملکرد پلیس ایالتی نظارت می کند، در بحبوحه جنجال بر سر رفتارهای وحشیانه و خشن پلیس در آمریکا و خشونت‌های پلیس‌های سفیدپوست علیه سیاهپوستان صورت می گیرد.

مقامات تگزاس در وهله اول اعلام کرده بودند ساندرا بلاند 28 ساله در 13 ژوییه در زندان منطقه والر خودکشی  کرده است.

تصاویر منتشر شده از بازداشت او با دوربینی گرفته شده است که روی خودروی پلیس سفیدپوست نصب شده بود. این تصاویر نشان می دهد پلیس ابتدا این زن را متوقف می کند سپس او را به خاطر اینکه قبل از تغییر مسیر چراغ راهنما را روشن نکرده است، مؤاخذه می کند.

بر اساس این گزارش، جر و بحث میان دو نفر بالا می گیرد. زن جوان حاضر نمی شود از خودرو پیاده شود و پلیس به روی او اسلحه می کشد، او را به زور از خودرو پیاده می کند و به او دستبند می زند.

در ادامه تصویری دیده نمی شود، اما صدای فریادهای زن جوان شنیده می شود که به پلیس به خاطر اینکه سر او را به زمین کوبیده است، اعتراض می کند.

پلیس سفیدپوست مدعی شده است این زن جوان به او حمله ور شده و در مقابل بازداشت مقاومت کرده است.
رویس وست نماینده مجلس سنای ایالت تگزاس اعلام کرد: «هر کسی این فیلم را ببیند با من هم عقیده است که ساندرا شایسته این رفتار و بازداشت شدن نبود».

بر اساس اسناد قضایی که روز سه‌شنبه منتشر شد این زن جوان به اتهام هجوم بردن به مأمور قانون در بازداشت موقت قرار گرفته و سه روز بعد جنازه او در سلولش پیدا شد.

پلیس علت مرگ او را خودکشی با طناب دار اعلام کرده است، اما نزدیکان او می گویند او هیچوقت تمایلی به خودکشی نشان نداده بود.

در پی پخش این تصاویر، پلیسی که در فیلم دیده می شود، از کار معلق شد.

در فیلم شنیده می شود که زن جوان می گوید بیماری صرع دارد و یک مأمور پلیس زن که بعد وارد معرکه می شود، به او می گوید باید قبل از مقاومت در برابر بازداشت به این موضوع فکر می کردی.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار