خشم شیوه نامعقولی برای اجتناب از مسئولیت است

خشم در بسیار از افراد دیده می شود که با ریشه‌یابی آن می‌توان عصبانیت را کنترل کرد.

ربابه غفار تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: خشم،‌ پاسخ طبیعی انسان است و می تواند روابط عاطفی افراد را مختل کند و فرد را از رسیدن به اهداف باز می‌دارد.

وی اضافه کرد: خشم، هیجان شایعی است که بیشتر نسبت به دوستان و نزدیکانی که نتوانسته آند انتظارات و خواسته‌های ما را برآورده سازند، تجربه می شود، هیجان هایی که منجر به خشم شامل خشونت، خصوت، کینه ورزی، تنفر و غرض ورزی است.

غفار تبریزی تاکید کرد: خشم‌هایی که حالت بیمارگونه به خود می‌گیرند اغلب از اختلالات شخصیت و افسردگی نشات گرفته است که با واکنش‌هایی از جمله "کوبیدن به در و دیوار " خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از جمله راهکارهای کنترل خشم شامل انتخاب مکان ساکت، نفس عمیق کشیدن، دور کردن افکار منفی از ذهن و ریشه‌یابی خشم است.

این روانشناس اضافه کرد: باید خشم را در افراد ریشه یابی کرد، زمانی که والدین از یکدیگر عصبانی می شوند بهتر است خشم خود را پنهان کرده و فضای خانه را گرم نگه دارند.

غفار تبریزی در پایان گفت: خشم و عصبانیت شیوه نامعقولی برای اجتناب از مسئولیت به شمار می‌رود که باید شیوه صحیح کنترل خشم را در اجتماع آموخته و اجرا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار