اولین معامله تسلیحاتی رژیم صهیونیستی با اعراب ثبت شد

رژیم صهیونیستی برای نخستین بار با یک کشور عربی قرارداد تسلیحاتی امضا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دبکا؛ رژیم صهیونیستی 12 فروند پهپاد تیپ Heron TP و Skylark به ارتش اردن می‌فروشد و به این ترتیب اولین قرارداد تسلیحاتی خود با یک کشور عربی را ثبت خواهد کرد.

مقامات اردنی مبارزه با تروریسم و بالا بردن توان نظامی نیروی هوایی سلطنتی را بهانه این معامله تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند. پهپاد Heron TP سرعتی 370 کیلومتری دارد و قادر است در ارتفاع   14 کیلومتری پرواز کند و به مدت 70 ساعت مسافتی معادل 7 هزار و 400 کیلومتر را پشت سر بگذارد. 

پهپاد Skylark فقط 7 کیلوگرم وزن دارد و در اختیار آژانس‌های جاسوسی اردن قرار می‌گیرد. این نوع از پهپاد قادر به انجام عملیات نظامی و جاسوسی به طور همزمان است. رژیم صهیونیستی به اردن اطمینان داده است این پهپادها قادر هستند به 200 کیلومتری خاک عراق نفوذ کنند. مقامات صهیونیست و اردنی از ارائه توضیحات بیشتر درمورد مبلغ این قرارداد تجاری خودداری کردند. 

دوستی اردن و رژیم صهیونیستی دارای سابقه‌ای ریشه‌دار است. باوجود انتقاد کشورهای اسلامی از ارتباط اردن با رژیم اشغالگر؛ امان اقدامات جدیدی برای بهبود روابط با تل‌آویو انجام می‌دهد. 

‌ در جدیدترین همکاری اردن و رژیم صهیونیستی، هواپیماهای سوخت رسان این رژیم بر فراز اقیانوس اطلس شماری از جنگنده های اف ۱۶ سلطنتی اردن را اسکورت کردند.

جنگنده ها اردنی برای شرکت در دوره تمرینات آموزش نبرد هوا به هوا با نام "پرچم قرمز" راهی کلورادو در آمریکا بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار