انصارالله: منصور هادی به دنبال حل بحران نیست/ملت یمن تسلیم سلاح را نمی پذیرد

عضو انصارالله با بیان اینکه شروط مطرح شده از سوی هادی منجر به پیچیده تر شدن اوضاع می شود، تاکید کرد ملت یمن هرگز با تسلیم تسلیحات موافقت نمی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نصرالدین عامر» عضو شورای اطلاع رسانی جنبش انصارالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره مذاکرات هیئت انصارلله یمن با «اسماعیل ولد شیخ احمد» نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: ولد شیخ وارد مسقط پایتخت عمان شده ولی به آینده روند سیاسی حل بحران یمن خوشبین نیست چرا که شروطی که «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن مطرح کرده غیرقابل قبول است و هادی با پیشنهادی که ولد شیخ به هیئت انصارالله و گروه های سیاسی دیگر در مسقط مطرح کرده بود، مخالفت کرد. 

وی افزود: منصور هادی که توسط عربستان سعودی اداره می شود به دنبال حل بحران در یمن نیست و شروطی که مطرح کرده است باعث پیچیده تر شدن بحران می شود.
 عامر گفت: ولدشیخ مدت زیادی در ریاض ماند تا منصور هادی را متقاعد کند به دنبال مانع تراشی در روند سیاسی یمن و تلاش های جاری نباشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هیئت انصارالله درباره اجرای قطعنامه شورای امنیت همکاری می کند، گفت: نمایندگان هیئت انصارالله درباره موضوعات مختلف گفتگو کرده اند و هیچ گونه مخالفت یا حمایت قاطع از همه بندها وجود ندارد. در مورد همه این موضوعات بحث و گفتگو می شود.
عضو شورای اطلاع رسانی انصارالله گفت: ما از ابتدای تجاوز به یمن خواهان توقف این تجاوز و برقراری آتش بس بودیم ولی متجاوزان شروطی را مطرح می کنند که غیر قابل اجرا بوده و شبیه اهدافی است که متجاوزان برای این تجاوز مطرح کرده بودند. زمانی که متجاوزان با استفاده از زور نمی توانند این شروط را در یمن اجرا کنند، تکلیف اجرای آن در گفتگوهای سیاسی روشن است. 

 وی افزود: طرف مقابل ما نمی خواهد بحران در یمن به صورت سیاسی حل و فصل شود. حتی طرف هایی که از تجاوز به یمن حمایت کرده اند این شروط را غیرقابل اجرا می دانند و هدف از بیان این شروط، ادامه تجاوز به یمن و به تاخیر انداختن راه حل سیاسی است. ما آماده گفتگو درباره هر موضوعی هستیم.

عامر در پاسخ به این پرسش که آیا درست است که پذیرفتید سلاح سنگین خود را به سازمان ملل تحویل بدهید،گفت: این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. آیا باید سلاح خود را به ارتش عربستان سعودی بدهیم؟ همچنین چه طرفی می تواند نماینده سازمان ملل باشد؟ در کنفرانس گفتگوی ملی یمن درباره سلاح انصارالله و دیگر گروه های یمنی گفتگو و تصمیماتی مصوب شده است و باید مصوبات این کنفرانس اجرا شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر به پذیرش بازگشت دولت(فراری) یمن به صنعا هستید و تنها با منصور هادی مشکل دارید، گفت: ما هیئتی به مسقط اعزام کردیم و به آنان اعتماد داریم و درباره مسائلی که مورد قبول است گفتگو می کنند. ملت یمن برخی از موضوعات نظیر تسلیم سلاح را نمی پذیرد به ویژه آنکه شماری از مناطق یمن در سیطره القاعده قرار گرفته است و همچنان این گروهک تروریستی دیگر استان های یمن را تهدید می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار