آشنایی با تیم های حاضر در جام جهانی والیبال 2015

عقاب‌های سفید برای شکار سهمیه المیپک به ژاپن می‌آیند

تیم ملی والیبال لهستان با هدایت آنتیگای فرانسوی با هدف کسب سهمیه المپیک وارد نبرد جهانی ژاپن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره رقابت های والیبال جام جهانی به میزبانی کشور ژاپن برگزار خواهد شد و 12 تیم در این مسابقات حضور خواهند داشت. در این این میان تیم والیبال لهستان را شاید بتوان یکی از قدرتمندترین تیم های شرکت کننده دانست. تیمی که با کسب سکوی نخست رقابت‌های قهرمانی جهان توانست جواز حضور در این مسابقات را کسب کند. 

تیم ملی والیبال لهستان به بهره مندی از بازیکنان بزرگ و فنی و داشتن سبکی خاص در والیبال جهان شهره است. همین امر سبب شده است که  همه تیم های شرکت کننده در جام جهانی از ضعیف ترین تا قوی ترین تیم نگران دیدار خود برابر این تیم اروپایی باشند. تیمی که با 275 امتیاز پایین تر از برزیل و روسیه در رده سوم رنکینگ جهانی قرار گرفته است.

لهستانی ها در پنج دوره رقابت‌های جام جهانی حضور داشته است که دو مدال نقره در  سال 1965 در لهستان و سال 2011 در ژاپن از افتخارات این تیم در جام جهانی است. لهستانی‌ها در دو سال 1977 و 1981 موفق به کسب عنوان چهارمی شدند و در سال 1996 در حالی که دومین حضور خود را تجربه می‌کردند به مقامی بهتر از هشتمی جهان نرسیدند.

تیم ملی والیبال لهستان که در آخرین دوره لیگ جهانی والیبال به دلیل شکست در مرحله نیمه نهایی مقابل لهستان عنوان چهارمی را از آن خود کرد،  در تاریخ برگزاری این مسابقات دو مدال کسب کرده است.  مدال طلای سال 2012 در شهر سوفیای بلغارستان، نشان برنز سال 2011 در شهر گداینسک لهستان دو مدال این کشور در لیگ جهانی والیبال محسوب می‌شود و در 14 دوره دیگر تیم ملی والیبال لهستان بر روی سکو نرفته است، اما دو عنوان چهارمی و دو عنوان پنجمی از جمله افتخارات این تیم در لیگ جهانی والیبال است.

این تیم سابقه حضور در 18 دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را هم در پرونده کاری خود دارد که دو مدال طلا از جمله افتخارات والیبال این کشور در مسابقات قهرمانی جهان  است. آن‌ها در آخرین دوره این مسابقات در حالی که میزبانی رقابت‌ها را هم بر عهده داشتند توانستند با غلبه بر تیم ملی برزیل در دیدار نهایی بر سکوی قهرمانی بایستند.

 تیم ملی والیبال لهستان در مسابقات قهرمانی اروپا نیز یک مدال طلا (2009 ازمیر ترکیه)، پنج مدال نقره (سال‌های 1975، 1977، 1979، 1981 و 1983) و دو مدال برنز در سال‌های 1967 و 2011 را هم به دست آورده است.

تیم ملی والیبال لهستان هشت دوره حضور در رقابت‌های المپیک را هم تجربه کرده است. در واقع لهستانی‌ها از سال 1968 تا 1980 و همچنین از سال 1996 تا 2012 پای ثابت والیبال المپیک بوده است. آن‌ها در المپیک سال 1976 مونترال موفق شدند مدال طلای مسابقات را از آن خود کنند. مدالی که بدون شک پررنگ ترین افتخار تیم ملی والیبال لهستان محسوب می‌شود.

والیبال در کشور لهستان ورزشی سنتی محسوب می شود که در طول تاریخ این رشته ورزشی دچار فراز و نشیب زیادی شده است. با این حال والیبال نقش پررنگی در توسعه ورزش کشور لهستان ایفا کرده است. آن ها اولین حضور بین المللی خود در سال 1949 در رقابت‌های قهرمانی والیبال جهان تجربه کردند.

تیم ملی لهستان در جام جهانی 2015 با تیم های تونس، روسیه، ونزوئلا، آرژانتین و ایران هم گروه است و اولین دیدار خود را باید مقابل تونس برگزار کند.

استفان آنتیگا مربی 35 ساله تیم ملی لهستان است که این تیم را در مسابقات جام جهانی همراهی خواهد کرد. فیلیپ بلین و وژکیچ جاناس دستیاران این سرمربی فرانسوی در نبرد جهان ژاپن خواهند بود.

پیوتر نواکوفسکی، یاکوب یرش، بارتوش کورک، آندری ورونا، فابیان دیژیزگا، گیژگش وماچ، میخائیل کوبیاک، پیوتر گاسک، پاول زاتورسکی، مارچین موزدونک، ماتئوش میکا، رافال بوشک، بارتوش بدنرش و ماتئوش بیئه نیک بازیکنان تیم ملی لهستان برای حضور در سیزدهمین دوره لیگ جهانی خواهند بود.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی لهستان در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
لهستان - تونس

 9  سپتامبر:
لهستان - روسیه

10  سپتامبر:
لهستان - آرژانتین

12 سپتامبر:
لهستان - ایران

13 سپتامبر :
لهستان - ونزوئلا

16 سپتامبر:
لهستان - کانادا

17 سپتامبر:
لهستان - مصر

18 سپتامبر 
لهستان - استرالیا 

21 سپتامبر:
لهستان - آمریکا

22 سپتامبر:
لهستان- ژاپن

23 سپتامبر :
لهستان – ایتالیا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار