20 درصد از شرکت‌های دارویی دانش بنیان هستند

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: 20 درصد از 120 شرکت موجود در حوزه دارو، دانش‌بنیان هستند.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو بیان کرد: حدود 120 شرکت تولیدی در حوزه دارو داریم که 20 درصد از آن‌ها دانش‌بنیان هستند.

وی در ادامه افزود: حدود 15 سال است که این شرکت‌ها وارد عرصه تولید دارو شدند عمدتاً شرکت‌ها محصولات با فناوری بالا مانند داروهای ضدسرطان و فرآورده‌های گیاهی تولید می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت در خصوص اینکه تولیدات داخلی چقدر نیاز بازار را برطرف می‌کنند، عنوان کرد: از نظر کمی 3 تا 4 درصد و از نظر سهم بازار حدود یک سوم واردات داریم. این داروها عمدتاً موارد مصرفی کمی دارند و ارزش سرمایه‌گذاری و تخصیص امکانات را ندارند.

وی با اشاره به هدف منطقی دستیابی به دارو اظهار کرد: از نظر ریالی باید به 75درصد برسانیم و در حال حاضر 65 درصد است. برای دستیابی به این هدف باید 2 کار انجام شود که عبارتند از قرار گرفتن سهم زیادی از بازار در اختیار تولید داخل و تراز مثبت دارویی.

دیناروند در مورد مرگ دختری که بر اثر تزریق ب کمپلکس اتفاق افتاده است، نیز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی در دست نداریم. تقلبی بودن یا اشکال تزریقی در دست بررسی است که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار