پاییز 94 با برنامه‌های مختلف رسانه ملی همراه باشید

با فرارسیدن سومین فصل سال و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، ویژه برنامه های شبکه های سیما نیز تغییرات کرده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی برخی از برنامه هایی که تاکنون تولیدشان به نتیجه رسیده تا در شبکه های مختلف سیما پخش شوند به همراه برنامه هایی که در حال پخش هستند اما با آغاز فصل پائیز رویکردشان تغییر خواهد کرد ذیلا معرفی می شوند.

شبکه یک سیما 

مجموعه تلویزیونی «آمین»

مجموعه تلویزیونی «آمین» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی که در مرکز امور نمایشی سیما تولید شده در هفته نیروی انتظامی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

«آمین» داستانی پلیسی دارد و بازیگرانی مانند امین حیایی، داریوش فرهنگ، آشا محرابی، کاظم بلوچی، هادی ساعی، بهناز جعفری، مجید واشقانی، نیما رئیسی، شهرزاد کمال‌زاده، سودابه بیضایی، شاهرخ استخری، غلامرضا صادقی، خاطره اسدی، محمدرضا داوودنژاد، مهدی محرابی و مهرناز مهرآرا در این مجموعه ایفای نقش کرده اند.

سریال آمین درباره سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه (آمین) است که مسئول رسیدگی به پرونده یک مجرم و خلافکار فراری به نام همایون تمدن است که سال گذشته در یک عملیات گروگانگیری، برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است.پلیس با کشف یک کانتینر مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد.هم‌زمان فرزند همایون برای مراسم سالگرد مرگ همسرش، مریم نوین وارد ایران شده و ماموران علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را برای رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند.

زامیاد سعدوندیان فیلمنامه این سریال پلیسی را براساس طرحی از سعید منتظرالمهدی نوشته است.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه»:

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی از نیمه آبان ماه، جمعه شب ها ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود.

«معمای شاه» زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت از سوئیس در سال 1315 تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد.

تعدادی از بازیگران اصلی این مجموعه عبارتند از:داریوش کاردان، قطب الدین صادقی، احمد نجفی، مهراوه شریفی‌نیا (ثریا)، سعید داخ، چنگیز جلیلوند، سیامک اطلسی، محمدعلی نجفی، جعفر دهقان، سپند امیرسلیمانی، بهزاد خداویسی، فخرالدین صدیق شریف، حسین محب‌اهری،حدیث فولادوند، آرام جعفری، جمشید جهانزاده، رامبد شکرابی، گیتی ساعتچی، کاظم هژیر آزاد عبدالرضا اکبری، چنگیز وثوقی، حسام نواب‌صفوی، بهروز بقایی، کاظم افرندنیا، صدرالدین شجره، فرزانه نشاط خواه، فرامرز روشنایی، رامین راستاد، مصطفی عبداللهی، سید ابراهیم بحرالعلومی، اصغر ضرابی، سیاوش مفیدی، اصغر معینی صالح، ساغر عزیزی، مینا نوروزی، حسین نورعلی، اکبر معززی، حمید منوچهری، جعفر والی، محمد نادری و ....

مجموعه تلویزیونی «نفس گرم»:

مخاطبان شبکه یک مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را با شروع ماه محرم تماشا کنند.

داستان حول محور زندگی زنی میانسال و مؤمن به نام ملیحه روایت می‌شود.داستان از اتن قرار است که :یک خانم که اهل جلسات مذهبی است با مشکلاتی مواجه می شود که سعی در برطرف کردن آنها را دارد.این مشکلات در حقیقت برای وی یک آزمون محسوب می شود و او سعی می کند از پس چالش ها و فراز و فرودهایی که در برابرش قرار می‌گیرد با موفقیت بیرون آید.

مرجانه گلچین، رحیم نوروزی، رؤیا تیموریان، حامدکمیلی، سیما تیرانداز، نیلوفرخوش خلق، محمود پاک نیت، لیندا کیانی و رامین راستاد از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» هستند.

این مجموعه به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی، براساس فیلمنامه مشترکی از محمدمهدی عسگرپور و طلا معتضدی در 30قسمت برای پخش از شبکه یک تهیه و تولید می‌شود.

«مجله 626»:

برنامه زنده «مجله 626» به تهیه‌کنندگی سعید نبی یک مجله پر تحرک اقتصادی به زبان ساده است که صرفا اقتصادی هم نیست، بلکه یک برنامه مفرح و سرگرم‌کننده است با اجرای آقای دلاوری به روی آنتن می‌رود.

«دستپخت»:

مسابقه آشپزی خانوادگی «دستپخت» به تهیه کنندگی سید وحید حسینی روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

در هر بخش از مسابقه 9 نفر در 6برنامه به مدت دو هفته با یکدیگر رقابت می کنند و نفر برنده در پایان برنامه ششم انتخاب می شود.همین فرمول در 9 بخش تکرار شده و در نهایت 9نفر برنده نهایی انتخاب می شوند.در مرحله نیمه نهایی این 9 نفر با یکدیگر رقابت می کنند.

این مسابقه در مناسبت های مختلف نظیر اعیاد مذهبی ویژه برنامه هایی نیز به صورت تک برنامه و با مشارکت سر آشپزهای حرفه ای، هنرمندان، ورزشکاران و … پخش می شود.

«خاطره»:

برنامه «خاطره» به تهیه کنندگی لعیا عباس میرزایی، شامل نوستالژیک ترین کلیپ های دهه شصت و هفتاد شمسی است و برای مخاطب خاطره انگیز و زنده کننده ی خاطرات هست.

پخش تصاویر گزارش های خبری پخش شده در اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت از دیگر بخش های برنامه است.

«خاطره» پنجشنبه شب ها ساعت 20روی آنتن شبکه یک می رود و تکرار آن جمعه ها ساعت 18:30 پخش می شود.

«صبح بخیرایران»:

جنگ صبحگاهی «صبح بخیرایران » کاری از گروه اجتماعی به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی با موضوعات متنوع اجتماعی پخش می شود.

«سیمای خانواده»:

برنامه ترکیبی «سیمای خانواده » با موضوعات متنوع در خصوص خانوده برای بینندگان شبکه یک سیما، شبکه هر ایرانی روی آنتن می رود.در این برنامه مجریان پیشکسوت دیروز و امروز به تهیه کنندگی مصطفی شریفی اجرای برنامه را برعهده خواهند داشت.

«کانون»:

برنامه ترکیبی «کانون» برنامه ترکیبی به تهیه کنندگی احسان کاوه با موضوع سبک زندگی در 26قسمت 50 دقیقه ای پخش می شود.

«قرار بی قراران»:

«قرار بی قراران» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدوحید حسین با موضع فرهنگ مهدویت کاری از گروه معارف اسلامی شبکه یک سیماست.

«نقش تازه»:
برنامه 17 قسمتی «نقش تازه» به تهیه کنندگی آقای نوبهاربارویکرد سبک زندگی به مدت 13 دقیقه با مخاطبان همراه خواهد شد.

«تاجمعه»:

دربرنامه ترکیبی «تاجمعه» به تهیه کنندگی آقای هنرور برنامه های در حال پخش و در حال تولید شبکه برای بینندگان معرفی می شود.

«بچه های مردم»:

«بچه های مردم» به تهیه کنندگی مجتبی احمدی ویژه نوجوانان کاری از پخش شبکه سیما برای این ایام است.

« ثریا»:

مستند « ثریا» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن مقصودی به موضوع اقتصاد مقاومتی می پردازد.

«چشم شیشه‌ایی»:

«چشم شیشه ایی» از تولیدات تامین برنامه شبکه یک سیما به تهیه کنندگی محمد درمنش است که در 26 قسمت 45 دقیقه ای به نقد و بررسی فیلم های کوتاه خواهد پرداخت.

«بچه های مردم»:

برنامه «بچه های مردم» به تهیه کنندگی مجتبی احمدی، با هدف فراهم سازی فضای برای گفتگویی صمیمی با نوجوانان از ابتدای مهر روز های زوج حوالی عصر به مدت یک ساعت روی آنتن شبکه یک می رود.

این برنامه تلویزیونی از بخش های مختلفی از جمله نمایش، مسابقه، دیدار با نوجوانان نخبه، چهره های موفق ورزشی، هنری، فرهنگی و علمی با گذری بر دوران نوجوانی شان، پرداختن به دغدغه های این سن و سال حساس در سراسر کشور و ...تشکیل شده است.

موسسه فرهنگی حامی سیما مجری طرح این برنامه تلویزیونی است و میثم بیدقی، محیا اسناوندی، مهسا ایرانیان، سهیل بابایی به عنوان مجری و مجری- بازیگر جلوی دوربین هستند.


شبکه دو سیما 

مجموعه تلویزیونی «کیمیا»:

مجموعه تلویزیونی 110 قسمتی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از 4 مهر ماه هر شب ساعت 21:30 روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.

سریال کیمیا درباره زنی به نام کیمیاست که زندگی‌اش در سه دوره روایت می‌شود.بخش‌هایی از این سریال زندگی کیمیا در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد که اتفاقات آن در جنوب کشور و در خرمشهر رخ می‌دهد.در این بخش از سریال مقاومت مردم خرمشهر و دلاوری‌های فرماندهان جنگ روایت می‌شود.این سریال در مرحله اول زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می‌پردازد و مرحله سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد.

تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است.دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است.سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود.

«کیمیا» به نویسندگی مسعود بهبهانی‌نیا بیش از 300بازیگر دارد، از بازیگران این مجموعه می‌توان به حضور حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلایی، نوید خدا‌شناس، میرفرخ هاشمیان، محسن مجلس آرا، رضا فیاضی، صدرالدین حجازی، امیرحسین آرمان و گلوریا هاردی بازیگر فرانسوی‌الاصل و...اشاره کرد.

«فرش قرمز»:

به مناسبت اعیاد قربان و غدیر ویژه برنامه «فرش قرمز» به تهیه‌کنندگی عرفان احتشامی و کارگردانی اشکان درویشی پخش می شود.

این برنامه‌ که با پرداختن به موضوع فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت پخش خواهد شد، بازیگران، شعرا، مجریان و دیگر چهره‌های فرهنگی کشور به دیدار خانواده شهدا می‌روند.

این برنامه که نگاه نویی به مقوله دفاع مقدس دارد، با تدارک برنامه‌ای جذاب و دیدنی و ارائه قالبی متفاوت سعی خواهد کرد تا جوانان را با فرهنگ شهادت و ایثار آشنا کند.

«فرش قرمز» از 31شهریور تا 9 مهر به‌جز روزهای 2 و 3 مهرماه از ساعت 14:15 روی آنتن می‌رود و بازپخش آن از روزهای 1 تا 7 مهر از ساعت 24 خواهد بود.

«خوبی از خودتونه»:

برنامه «خوبی از خودتونه» به تهیه‌کنندگی سمانه فراهانی سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ازساعت 21 از شبکه دو پخش می‌شود.

«خوبی از خودتونه» کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو است که با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی و..روی آنتن می‌رود و با تدارک گپ‌های صمیمانه می‌کوشد به معنای واقعی مفهوم خوبی بپردازد.

مسابقه «دست پخت‌ های خودمانی»

سری جدید مسابقه آشپزی «دست پخت‌ های خودمانی» با اجرای نسرین مقانلو و آرش در فصل پاییز نیز از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

فصل سوم «دست پخت‌های خودمانی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فریدالدین نیکجو کاری از گروه خانواده و فرهنگ است که در 26 قسمت تولید می‌شود.هر بار دو گروه از بازیگرهای خانم، فوتبالیست‌ها و خواننده‌های کشور مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا با کمک دستیارانی که از آشپزهای زبر دست هم هستند، مهارت‌های آشپزیشان را به رخ هم بکشند.

این مسابقه یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 21:45، در فضایی شاد و جذاب مهمان خانواده‌های ایرانی خواهند شد..

«نمادو»:

برنامه «نمادو» آیتم های 10 دقیقه‌ای است که به صورت مستند و مستند گزارشی در گروه نهادهای اجتماعی، به انعکاس مسایل، رویدادها و عملکرد سازمان ها و ارگان ها می‌پردازد.

در این برنامه در کنار آیتم های تولیدی مرتبط به نهادها و سازمان ها، افرادی را نشان می دهد که حس امید، کرامت نفس، خودباوری و...به مخاطب انتقال می دهند.

«زنده‌ باد زندگی»:

برنامه‌ «زنده‌ باد زندگی» کاری از گروه نهادهای اجتماعی، به مسایل جاری اجتماع اختصاص دارد که در هر ماه بر حسب موضوع، یک یا دو پرونده خاص در برنامه بررسی می شود.

«شهرگرد»:

«شهرگرد» به تهیه کنندگی احسان نیلی، از دیگر برنامه های گروه نهادهای اجتماعی است که موضوع آن مسائل کلی مرتبط با انسان و شهر از قبیل حقوق شهروندی است و اینکه در دنیای امروز چگونه می توان تعامل مثبت و دو سویه با شهر داشته باشیم.

«تب»:

تاک شو «تب»کاری از گروه نهادهای اجتماعی به تهیه کنندگی مریم فیروزی روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.«تب» به مسائل تب آلود جامعه می پردازد، یک برنامه گفت و گو محور برای طرح مسائل کارشناسی براساس مطالعات فرهنگی درباره آن دسته از پدیده های اجتماعی است که به یکباره فراگیر شده و سپس فروکش می کند.

«نوار مرزی»:

«نوار مرزی» از برنامه‌های گروه نوجوان شبکه دو سیماست که بیشتر به نوجوانانی که از مرکز دورند توجه می‌کند.

«دیده شو»:

پخش فصل تازه برنامه «دیده شو» به تهیه کنندگی مسعود ساکت اف از شبکه دو آغاز می‌شود.ایجاد فضای صریح و بی پرده مهم ترین هدف فصل جدید است.در این برنامه نوجوانان در دکوری دایره ای شکل رودر روی معلمان، مشاوران، والدین و بزرگترها می نشینند و درباره موضوعات برنامه صحبت می کنند.ضمنا بخش خبری نیز به برنامه اضافه شده است.

«گروه امداد»:

مجموعه «گروه امداد» به کارگردانی امیر سلطان احمدی و نگار استخر و تهیه‌کنندگی سوسن کرامتی و ژاله موقر و با مشارکت شرکت توانیر و عروسک محبوب بچه ها سنجد از شبکه دو پخش می شود.

«از لاک جیغ تا خدا»:

مستند «از لاک جیغ تا خدا» به کارگردانی وتهیه کنندگی هاشم تفکری بافق، با هدف تکریم حجاب و بانوان محجبه، با افرادی که به تازگی موفق به بهره مندی از پوشش چادر شده اند، گفتگو کند. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است.

«مسابقه ثانیه ها»:

«مسابقه ثانیه ها» به کارگردانی سهیل سلیمانی و تهیه کنندگی ابراهیم بهادری در فصل پاییز روی آنتن شبکه دو می رود.

در این مسابقه شرکت کننده گان در سه مرحله با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در نهایت سه نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و برنده رقابت پایانی به فینال مسابقه «ثانیه‌ها» می‌رود. سوالات این مسابقه جنبه ای عمومی و کاربردی دارند و اطلاعاتی را از حوزه های مختلف ادبی، فرهنگی، هنری، و...اجرای علیرضا خمسه را شامل می شوند.

«خاله شادونه»:

سری جدید برنامه «خاله شادونه» در فصل پاییز پخش می شود.

«کمی پنجره»:

«کمی پنجره» از برنامه‌های جدید گروه نوجوانان است که به ادبیات‌، شعر و داستان می‌پردازد.

«محله گل‌ و بلبل»:

مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده و کارگردانی احمد رویشعلی‌پورکاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو، با بازگشایی مدارس، روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 18:30 روی آنتن می‌رود.

این برنامه کودکان و نوجوانان را با خود به یک محله خیالی می‌برد و درقالب داستان نکات آموزشی مانند احترام به طبیعت و محیط زیست، بهداشت فردی، افراط در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، احترام به خط سفید و آموزش‌های اخلاقی و شهروندی را یادآور می‌شود.

داریوش فرضیایی، بهنوش بختیاری،‌ نادر سلیمانی، حدیث فولادوند،‌ امیرنوری،‌ امیرمحمد متقیان،‌ امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی،آرش میراحمدی، عرفان به رزین و حمید کاشانی به ترتیب در نقش‌های عموپورنگ، خانم میوه فروش،‌ نانوای محل،‌ کتابفروش سیار،‌ گل فروش محل،گلدون خان، مادر عموپورنگ،‌ پدر عموپورنگ، شاگرد نانوا،‌ بچه مردم و قلهک در محله «گل و بلبل» نقش آفرینی می‌کنند.

«فیتیله ای ها»:

سری جدید برنامه تلویزیونی « فیتیله ای ها» با آغاز نیمه دوم سال به روی آنتن می رود.

محمد مسلمی، حمید گلی و علی فروتن با ایفای نقش در آیتم های مختلف لحظات آموزنده و شادی را برای مخاطبان خود ایجاد می کنند.محمد مسلمی کارگردانی و علیرضا آقایی تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.مهرداد نظام آبادی نیز مانند سری گذشته مجری این مجموعه خواهد بود.

«از آن می گویند»:

برنامه «از آن می‌گویند» به تهیه‌کنندگی ساعد براهیمی با رویکرد اجتماعی و معارفی، با آغاز مهر ماه از شنبه تا پنجشنبه هر روز از اذان ظهر پخش می‌شود.

این برنامه کاری از گروه نهادهای اجتماعی است که به موضوعات مختلف معارفی و اجتماعی می‌پردازد و کارشناسان مختلف در حوزه‌های فلسفه، عرفان، ادبیات و...در برنامه حضور دارند.

«زن از نگاه اسلام»، «ادبیات آیینی»، «احکام»، «سیره امامان»، «مفاتیح الحیات»، «کارگاه جوانان»، «زندگینامه بزرگان» و «مستند مشاغل و اعتقادات» بخش‌های مختلف این برنامه تلویزیونی را تشکیل می‌دهند.

در این برنامه در قالب مستندهای کوتاهی با صاحبان مشاغل مختلف درباره رزق و کسب روزی حلال گفتگو می‌شود و به شهرهای مختلف سر می‌زند و شکوه برگزاری نماز جماعت در مساجد کشور را به تصویر می‌کشد.

«اون بالاها»:

«اون بالاها»در 90 قسمت 30دقیقه ای مخصوص خردسالان پخش می شود.این برنامه یک مهد کودک رسانه ای است که در آن مهارت های زندگی به خردسالان آموزش داده می شود.این برنامه به تهیه کنندگی لیلا مردانیان شامل بخش های متنوع است که از آن جمله می توان به نمایش، قصه، کاردستی، شعر خوانی، نقاشی و بازی اشاره کرد.

«باغ قصه»:

مجموعه خارجی «باغ قصه» برای خردسالان از تدارک گروه کودک شبکه دو سیماست.

«سبکی نو»:

برنامه «سبکی نو» از تولیدات گروه فرهنگ و خانواده شبکه دوسیما در 25قسمت 40دقیقه ای با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی پخش می شود.

در این برنامه به تهیه کنندگی مرتضی یعقوبی و محمد سلیم کیا از حضور کارشناسانی از عرصه جامعه شناسی، روان شناسی و نخبگان حوزه و دانشگاه بهره برده شده است.«سبکی نو» بخش نمایشی هم دارد که بعد از اجرای مهمانان درباره بخش های متنوع آن گفت وگو می کنند. تعامل دختر و پسر، ازدواج و فرزند آوری از جمله موضوعات برنامه است.

شبکه سه سیما 
مجموعه تلویزیونی «خانم و آقای سنگی»:

مجموعه تلویزیونی «خانم و آقای سنگی» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه کنندگی فرید شب خیز که پخش آن از 14 شهریور آغاز شده است تا اواسط مهرماه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 21مهمان خانه های بینندگان شبکه سه سیما خواهند بود.

داستان این مجموعه به نویسندگای علیرضا مسعودی و امین حسینیون از این قرار است که :سعید سنگی باغچه‌ای که پدرش به نیت هزینه ی ازدواج سه خواهرش باقی گذاشته را فروخته و مزرعه‌ی شترمرغ راه انداخته، غافل از اینکه نوه عموی جوانشان احسان سنگی عاشق خواهر کوچکترش سحر شده است.نیت احسان برای ازدواج با سحر مصادف می‌شود با از دست رفتن مزرعه در یک ماجرای کلاهبرداری، سعید شرط هایی برای ازدواج می گذارد، حالا سعید باید قبل از اینکه شرط ها رفع شوند مزرعه را احیاء کند.

کامبیز دیر باز، علیرضا جعفری، غلامرضا نیکخواه، عباس جمشیدی، حسین سلیمانی، شراره دولت آبادی، سوسن پرور، هومن حاجی عبدالهی، شهرام قایدی، یاسمینا باهر، حدیثه تهرانی، رضا رویگری، حسین عابدی، مجید شهریاری، ماهان عبدی، سعیده عرب، ساقی زینتی، بهزاد رحیم خانی، گیتی معینی، بیژن پیشداری، مرضیه صدرایی و ...در این مجموعه نقش آفرینی می کنند.

«سیمرغ»:

مسابقه 52 قسمتی «سیمرغ» کاری از گروه اجتماعی به کارگردانی و تهیه کنندگی غلام عباس قنبری و محسن تقوی پخش می شود.

«موج شب»:

در برنامه ترکیبی «موج شب» مجریان و گویندگان با سابقه تلویزیونی است که مردم با آنها خاطره دارند، حضور دارند که اجراهای گذشته و حال آنها پخش و همچنین مستندی کوتاه از شرایط زندگی فعلی آنها پخش می شود.در قسمتی از برنامه نیز از بین متقاضیان اجرا، به صورت حضوری تست اجرا گرفته می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی مهران رسام و اجرای مسعود فروتن پنجشنبه ها ساعت 22:30 روی آنتن شبکه سه می رود.کارگردان تلویزیونی مهرداد طاهری و کارگردان هنری بر عهده مجید پر کار است.

«مسابقه جدول»:

این مسابقه تلفنی به تهیه کنندگی فرهاد ابتدایی تهیه شده است.سوالات مسابقه جدول درحوزه های تاریخی، مذهبی، ورزشی و اطلاعات عمومی در جداول "ساده"،"متقاطع" و "سو دو کو" طراحی شده است.این مسابقه 52 قسمتی به مدت 60دقیقه به طور زنده روی آنتن می رود.

«روی خط»:

این برنامه زنده به تهیه کنندگی حسین فریدونی، با حضور مسئولان و یا روی خط آوردن آنان مشکلات مردم در سطح جامعه، حقوق شهروندی و مسئولیت متقابل مردم و سازمان ها را بیان می کند.

«مناظره»:

برنامه «مناظره» به تهیه کنندگی امیر مهرداد خسروی کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما در52 قسمت 35دقیقه ای روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

«آقای گزارشگر»:

مسابقه «آقای گزارشگر» به تهیه کنندگی محسن تقوی وغلام عباس قنبری در 26قسمت 50دقیقه ای پخش می شود.دراین برنامه بین برترین های گزارشگری در رشته های مختلف مسابقه برگزار می شود.

«صد»:

برنامه ای ترکیبی به تهیه کننندگی ناصر حق بین است که با حضور کارشناسان ورزشی مسائل ورزشی هفته بررسی می شود.

«گلخانه»:

برنامه «گلخانه» کاری ازگروه پخش شبکه سه سیما به تهیه کنندگی علیرضا قانع به بررسی برنامه های در حال پخش و آینده شبکه سه سیما می پردازد.

پخش پشت صحنه، مصاحبه با عوامل اصلی مانند نویسنده، کارگردان، بازیگران، تهیه کنندگان، مجریان، کارشناسان، دست اندرکاران و همچنین ارائه اطلاعات و آمار مربوط به میزان مخاطبان، انتقادات، پیشنهادها و راهنمایی های مخاطبان در قالب گزارش، پخش تلفن های مخاطبان، خواندن پیامکها، اخبار و اطلاعات منتشر شده در رسانه ها(شنیداری،دیداری و مکتوب) و مطبوعات و...مطرح می شود.

«مردم چی می گن؟»:

برنامه زنده « مردم چی می گن؟» با آیتم های تاریخی، خبری و گزارشی متناسب با موضوع روز در فصل پاییز نیز هر روز به جز جمعه ها از شبکه سه سیما پخش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی علی زاهدی و اجرای پیمان طالبی هر روز به جز جمعه ها ساعت 16 به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه می شود.

«امروز»:

این برنامه صبحگاهی به تهیه کنندگی محمد هاشمی اصل شامل بخش های "دکه خبر"، "غرفه جام جم"، "غرفه رادیو جوان " و "غرفه سلامت " از ساعت 9صبح به صورت زنده روی آنتن شبکه سه می رود.

برنامه ترکیبی «امروز» در راستای اصلاح سبک زندگی اقتصادی ایرانیان با رویکرد آموزش اقتصاد مقاومتی پخش می شود.

«شناسنامه»:

برنامه گفت و گو محور «شناسنامه» با دعوت از شخصیت های سیاسی و فرهنگی با موضوع بررسی وقایع انقلاب اسلامی، به تهیه کنندگی محمد صراف کاری از گروه اجتماعی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

«اکسیر»:

برنامه ترکیبی و نمایشی «اکسیر» به کارگردانی رفیع پور و تهیه کنندگی مصطفی شریفی در 52 قسمت 55 دقیقه ای پخش می شود.

آموزش و اطلاع رسانی با هدف اصلاح سبک زندگی برای ارتقای سلامتی و خود مراقبتی در یک کلینیک با حضور مجری پزشک در این برنامه برای بیننده در نظر گرفته شده است.

«سواد آموزی و زندگی»:

مستند داستانی «سواد آموزی و زندگی» از تولیدات گروه اجتماعی و به تهیه کنندگی عبدالرضا فیروزان درباره نهضت سواد آموزی و زندگی است که در 60 قسمت 20دقیقه ای پخش می شود.

«دست انداز»:

برنامه ترکیبی «دست انداز» به تهیه کنندگی مهرداد تابع گر و رضا توداری در 40قسمت 10 دقیقه ای پخش می شود.

در هر برنامه برای تلنگری به مخاطبان به یکی از مشکلات اخلاقی جامعه پرداخته می شود.گزارش مردمی، موشن گرافیک و آیتم های طنزی از جمله بخش های برنامه می باشد.

«رزم ونما»:

برنامه «رزم ونما» به تهیه کنندگی کوروش قاسم زاده و سروش در 17قسمت 30دقیقه ای مسابقه ای است که میان برترین گروه های رزمی به همراه داوران بین المللی برگزار می شود.

«فردای دیگر»:

برنامه ترکیبی «فردای دیگر» با موضع مهدویت به تهیه کنندگی هادی پور حامدی روی آنتن می رود.

«طریقت»:

برنامه «طریقت» به تهیه کنندگی علی جهانبخش به زندگانی و ولایت مداری در سیره اهل بیت پیامبر(ص) پرداخته می شود.این برنامه 45قسمتی کاری از گروه معارف است که در هرقسمت به مدت 20 دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

«منظومه بیداری»:

برنامه ترکیبی «منظومه بیداری» به تهیه کنندگی حامد پورحامدی به شبهات جوانان در خصوص وقایع عاشورا و اتفاقات ماه محرم پاسخ می دهد.

«زمزمه عشق»:

مداحی و نوحه سرایی در ماه محرم در قالب برنامه های «زمزمه عشق» به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و «هیئت رزمندگان» از تولیدات گروه معارف شبکه سه سیما ست.

«شال عزا »:

مستند ترکیبی «شال عزا » به کارگردانی و تهیه کنندگی علی مراد خانی در 15 قسمت 15 دقیقه ای برای پخش در نظر گرفته شده است.ترویج محورهای ناگفته قیام سیدالشهدا (ع) برای اثر گذاری جوانان از اهداف برنامه است.

«زلال سخن»:

پخش سخنرانی با موضوع گسترش و بسط اخلاق و تربیت اسلامی در بین عموم در قالب برنامه «زلال سخن» به تهیه کنندگی هادی آشتیانی در 100 قسمت 30دقیقه ای از دیگر تدارک شبکه سه سیماست.

«بی تاب» :

مستند ترکیبی «بی تاب» به تهیه کنندگی مجیدخواجه نژاد کاری از گروه معارف شبکه سه سیما ست که شور و عشق مردم درباره مناسبتهای ماه محرم به تصویر کشیده می شود.

«زنده عشق»:

برنامه ترکیبی «زنده عشق» به تهیه کنندگی مجید یراق بافان، کاری از گروه معارف ویژه آغاز ماه محرم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

«در آستان خورشید»:

برنامه زنده «در آستان خورشید» در ایام ماه محرم به تهیه کنندگی مهدی زمانی بیدختی با برقراری ارتباط با حرم ائمه اطهار(ع) در فواصل برنامه ها روی آنتن می رود.

«چکامه»:

برنامه «چکامه» در ساختار ترکیبی- نمایشی در 10 قسمت 40دقیقه ای پخش می شود.این برنامه به تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی سبحانی، با موضوع نقش حضرت ابوالفضل در واقعه عاشورا روی آنتن می رود.

«الماس»:

مجله تصویری «الماس» به همراه گزارش از رویدادهای فرهنگی و مصاحبه با چهره های برتر علمی و دینی، به تهیه کنندگی مهدی صاحبی، هفتگی در 26 قسمت50 دقیقه ای روی آنتن می رود.

«طلیعه»:

برنامه «طلیعه» به تهیه کنندگی مجیدخواجه نژاد در مناسبت های مذهبی به صورت جنگ و با حضور کارشناسان و هنرمندان پخش می شود.

شبکه چهار سیما 

«چرخ»:

جُنگ دانش باعنوان «چرخ» به تهیه کنندگی برادران صفاریان پور،در حوزه علم، عصرهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:30 با مخاطبان شبکه چهار سیما همراه خواهد شد کاری از گروه دانش است.

«صدبرگ»:

برنامه «صدبرگ» به تهیه کنندگی منصورضابطیان و محمد صوفی در حوزه فرهنگ رویدادها و فضای فرهنگی کشور را در قالبی لطیف و چشم نواز و نشاط بخش هر شب ساعت 21روی آنتن می‌برد.

«زاویه»:

فصل جدید برنامه «زاویه» کاری ازگروه فرهنگ و اندیشه دینی بزودی روی آنتن می‌رود.

در این برنامه فضای مناسبی برای تضارب آرا و گفت‌وگو میان فرهیختگان فراهم شده است و در فصل جدید علاوه بر حوزه علوم انسانی به مسائل حوزه فرهنگ نیز پرداخته می‌شود.

«درس گفتارها»:

برنامه «درس گفتارها» از تولیدات گروه فرهنگ و اندیشه دینی هر روزساعت 16روی آنتن می رود و علاوه بر کارشناس ثابتش از کارشناسان دیگر هم بهره ببرد و مخاطب را پای درس بزرگان و نام‌آوران حوزه ادبیات، اخلاق، تاریخ و فلسفه بنشاند.

«فانوس»:

برنامه «فانوس»به تهیه کنندگی محمود فاتحی برای ایجاد انگیزه در مخاطبان برای کتابخوانی هر روز کتاب های برتر را معرفی می کند، از تولیدات گروه فرهنگ و اندیشه دینی است.

«مجله کتاب»:

برنامه «مجله کتاب» به تهیه کنندگی محمد رحیمی هر هفته به دیدار یکی از نویسندگان می رود و پرفروش ترین کتاب های هفته را معرفی می کند و علاوه بر اطلاع رسانی اخبار جدید این حوزه مروری بر معضلات و مسائل آن خواهد داشت.این برنامه کاری از گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبکه چهارسیماست.

«نقد کتاب»:

برنامه «نقد کتاب» به تهیه کنندگی شفیعی نیز با عمق بیشتری به مسائل حوزه کتاب می پردازد و برنامه ای چالشی است که با دعوت افراد از حوزه های مختلف فکر و اندیشه، تفاوت های فکری و نظری را تبیین می کند.

برنامه «نقد کتاب» از دیگر تدارک گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبکه چهارسیما در فصل پاییز است.

«مجله علمی»:

برنامه «مجله علمی» به طور کاملا تخصصی به حوزه علم و رویدادهای جدید آن در علوم جدید می‌پردازد.

«آسمان شب» و «پرتو»:

برنامه‌های «آسمان شب» و «پرتو» از جمله تدارک گروه دانش شبکه چهار در نیمه دوم سال است که با تنوع و جذابیت بیشتر روی آنتن می روند.

در فصل پاییز بینندگان علاقه مند ساعت 22:30به تماشای تله تئاتر می توانند، تله تئاترهایی کاری از گروه تامین برنامه را نظاره گر باشند.

«خلاصه کتاب»:

دربرنامه «خلاصه کتاب»60 رمان بزرگ ایرانی و خارجی انتخاب و خلاصه شده است و هنرمندان بنام کشور با تلفیق افکت و موسیقی متناسب با داستان، آن را در مدتی حدود 20 دقیقه برای مخاطب می‌خوانند، از تولیدات گروه ادب و فرهنگ می باشد.

«نقد چهار»:

برنامه «نقد چهار»به عنوان برنامه شاخص گروه ادب و فرهنگ است که با سرفصل‌های مختلف در حوزه هنر، هر شب به صورت زنده ساعت 22:30روی آنتن می‌رود.برنامه «نقد چهار» شنبه ها با موضوع نقد تئاتر به تهیه کنندگی آقای گیاهچی و اجرای استاد کوپال روی آنتن می‌رود.این برنامه به نقد تئاترهای درحال اجرا می‌پردازد و شرایط موجود را در این زمینه چه در بخش خصوصی و دولتی و چه تئاتر شهرستان‌ها بررسی می‌کند.در شب های یکشنبه این برنامه به نقد شعر معاصرمی‌پردازد.تهیه کننده این برنامه کوروش انصاری است و اجرای آن را آقای بیابانکی برعهده دارد.نقد سینما موضوع شب های چهارشنبه این برنامه است که با اجرای اکبر عالمی و به تهیه کنندگی آقای جمال روی آنتن می‌رود.این برنامه به نقد فیلم‌های درحال اکران سینما و حاشیه‌های آن خواهد پرداخت .این برنامه می‌کوشد مخاطبان را برای انتخاب فیلم مورد علاقه خود و تماشای آن راهنمایی کند.نقد هنرهای تجسمی نیز دربرنامه «نقد چهار» از کارهایی است که شاید اصلا تاکنون نشده و به صورت تولیدی جمعه شب‌ها به گالری‌ها، موزه‌ها و یا مجموعه داران مراجعه می‌کند و به نقد آثار این حوزه می‌پردازد.

«مجله عکاسی»:

برنامه «مجله عکاسی» به عکاسان جوان، محتوای عکاسی و اخبار این حوزه اختصاص دارد.برنامه «چهارخونه» فیلم‌های کوتاه ایرانی و خارجی را همراه با تحلیل آن‌ها و معرفی فیلمساز روی آنتن می برد.

«رادیو تئاتر»:

برنامه «رادیو تئاتر» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار نیز به پشت صحنه نمایش‌های رادیو می‌رود و در حقیقت نوعی نمایشنامه خوانی است.

«تجربه هنر»:

برنامه «تجربه هنر» در زمینه دعوت از هنرمندانی چون نویسندگان، کارگردانان و گریمورها برای بیان تجربه شان در فهرست برنامه های این شبکه در فصل جدید است.

«مجله هنر»:

«مجله هنر» ضمن بررسی معماری ایرانی و هنر ایرانی اسلامی به مجموعه داران ایرانی سر می زند و گزارشی از آن ارائه می دهد.

گفتنی است، فصل هفتم برنامه«چهارسوی علم» ساعت 19:30 و مجله‌های علمی و فرهنگی ساعت 20:30 روی آنتن شبکه چهارسیما می رود.


شبکه پنج سیما 

«پنج دری»:

مجموعه تلویزیونی «پنج دری» به کارگردانی امین امانی و تهیه کنندگی حامد یوسف زاده پخش است.

مجموعه «پنج دری» با محور قرار دادن خانواده‌ای گسترده، داستانی را روایت می‌کند که فرزندان خانواده طی ماجرایی مجبور به بازگشت برای زندگی به خانه پدری شده و در آن برهه زمانی به کمک هم، مشکلات یکدیگر را حل می‌کنند.

در این مجموعه بازیگرانی چون عباس محبوب، عباس جمشیدی فر، بهراد خرازی، شهربانو موسوی، سولماز حصاری، آرش اسد و شیوا عدالت خواه به ایفای نقش می‌پردازند.

«ایرانشهر»:

مجله اقتصادی «ایرانشهر» کاری از گروه اقتصاد وجامعه، به تهیه‌کنندگی محمد قنبری با تدارک گزارش‌های مستند و تحلیل‌های اقتصادی برای بررسی گام‌های موفقیت پخش می شود.

برنامه های «به خانه بر می گردیم»، «درشهر»، «مثلث»، «ساعت25» و«جمعه تعطیل نیست» از تولیدات گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج با فرارسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس متناسب با این ایام روی آنتن خواهد رفت.طرح مباحث متنوع روز، دعوت از کارشناسان و مهمانان مرتبط با این ایام و تهیه و پخش میان برنامه از تدارک شبکه می باشد.

برنامه «رنگین کمان» ویژه خردسالان نیزدر فصل پاییز با بخش های متنوعی همچون «نوید و نگار» و «جنگل ما» و...پخش می شود.

شبکه آموزش 

گروه آموزش های رسمی:

«لوح و قلم»:

برنامه «لوح و قلم»به تهیه کنندگی رویا جدیدی با موضوع سواد آموزی و با مشارکت سازمان نهضت سواد آموزی یکی از برنامه هایی است که روی آنتن می رود.

این برنامه شامل آیتم های انیمیشن و پویانمایی، تمرین تفکر و چهره های موفق است که پخش خواهد شد.

«مشاعره»:

برنامه «مشاعره» به تهیه کنندگی امیرحسین آذر در سال تحصیلی جدید و مشاعره عاشورایی در ماه محرم از دیگر برنامه های شبکه است.

«صعود»:

برنامه «صعود» به تهیه کنندگی کیوان مدنی با موضوع تحلیل و بررسی آزمون ها و مشاوره کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر برنامه های پیش رو است.

«پرسشگر»:

برنامه«پرسشگر» به تهیه کنندگی سعید نوری آزاد با موضوع تبیین و بررسی چالش های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پخش می شود.

گروه مهارت های تخصصی و عمومی:

«زندگی با کیفیت»:

برنامه «زندگی با کیفیت» به تهیه کنندگی علیرضا میراحسنی به مساله آشنایی با مفاهیم استاندارد و تاثیر آن در زندگی می پردازد.

«عدالتخانه»:

برنامه «عدالتخانه» به تهیه کنندگی سید اشرف طباطبائی مهارت های حقوقی و قضایی از طریق نمایش یک دادگاه و طرح دعاوی روزمره در آن را آموزش می دهد.

«سفید»:

برنامه «سفید» به تهیه کنندگی سعید بشیری به بررسی و آموزش مهارت های فرهنگی، هنری، تجسمی، معماری،پویا نمایی،تئاتر و سینما و...می پردازد.

«الف تا یا»:

برنامه«الف تا یا» به تهیه کنندگی جلال چاوشیان با موضوع آگاهسازی و مهارت پیشگیری خانوادهها و جوانان در حوزه مواد مخدر از دیگر برنامه های پاییزی است.

برنامه های «حریم مهرورزی» و «صبحی دیگر» از دیگر برنامه های گروه مهارت های تخصصی و عمومی شبکه آموزش است.

گروه آموزش های عمومی شبکه آموزش سیما نیز برنامه های «دکتر سلام»،«گل آموز»، «مشق عشق»،«آبی مثل تو»، «برخط» و«کتابخوان» را برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه قرآن سیما 

«رویدادها»:

اطلاع رسانی رویدادهای قرآنی در برنامه «رویدادها» هر روز ساعت 8 صبح پخش می شود.

«اسرا»:

مسابقه «اسرا» با موضوعات مختلف آموزشی از جمله تلاوت قرآن، حفظ قرآن، مداحی، اذان و موضوعات متنوع دیگر، به تهیه کنندگی علی اکرمی هرروز ساعت 20 روی آنتن می رود.

«یاد خدا»:

برنامه گفتگو محور «یاد خدا» به تهیه‌کنندگی مهدی حسین زاده هر روز ساعت 19با موضوع سبک زندگی دینی پخش می شود.

«بینات»:

برنامه گفتگو محور «بینات» به تهیه‌کنندگی سید فرهادی نیاکی، با محتوای علوم قرآنی از منظر قرآن ساعت 23 پخش می شود.ارائه مباحث محتوایی از منظر کارشناسان و ارتباط مستقیم با شهر قم ازجمله بخش های برنامه است.

«به وقت خانواده»:

برنامه گفت و گو محور «به وقت خانواده» کاری از گروه آموزش است که هر روزساعت 10:15 به مسایل خانواده از دیدگاه قرآن می پردازد.

«فردوس»:

مسابقه تلفنی «فردوس» به تهیه کنندگی محمد هادی مجتهدی از تولیدات گروه محافل و مسابقات ساعت 16 روی آنتن می رود.

«بیان»:

سخنرانی علما و بزرگانی همچون حجج الاسلام فاطمی نیا، انصاریان، جاودان و...با موضوعات قرآنی در قالب برنامه «بیان» به تهیه کنندگی مشترک محمد رضا سیاح و سید جمال ذوالفقاری به مدت 28دقیقه ساعت 12:30 پخش می شود.

«عروه الوثقی»:

برنامه ترکیبی «عروه الوثقی» با اجرای حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده و به تهیه کنندگی ابوالفضل صالحی، هر روز قبل از اذان صبح با موضوع آموزش احکام روی آنتن می رود.

«ترتیل خوانی»:

برنامه «ترتیل خوانی» از تولیدات گروه تلاوت و نغمات دینی با هدف جزء خوانی قرآن کریم در سه باکس 6 صبح، بعد از اذان ظهر وساعت 24 پخش می شود.

«تلاوت های درخواستی»:

برنامه زنده «تلاوت های درخواستی» به تهیه کنندگی احمد لیالی هر شب ساعت 21:30 با اجرای قاریان ایرانی و مصری پخش خواهد شد.

«تفسیر کوتاه»:

«تفسیر کوتاه» کاری از گروه علوم قرآنی بعد از اذان مغرب به مدت 15 دقیقه پخش می شود.

«سخنرانی»:

«سخنرانی» مراجع عالیقدرآیت الله مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی و...با موضوع مستندهای قرآنی هر روز ساعت17 به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود.

«محافل انس با قرآن»:

برنامه ترکیبی«محافل انس با قرآن» به تهیه کنندگی مشترک یزدان آصفی و پرویز بوشهری از تولیدات گروه محافل هر روز ساعت 14 به مدت 30دقیقه پخش می شود.

مستندهای قرآنی کاری از تامین برنامه و گروه های برنامه ساز شبکه قرآن به مدت 30 دقیقه هر روز ساعت 14:30 پخش خواهد شد.

«آوای ربانی»:

برنامه «آوای ربانی» ویژه پخش تلاوت‌های فاخر قاریان جوان قرآن کریم از مهر‌ماه بروی آنتن شبکه قرآن سیما می‌رود.

این برنامه 50 قسمتی با هدف انعکاس تلاوت‌های قاریان ممتاز در شبکه قرآن و راه‌اندازی محافل تخصصی تلاوت به تهیه‌کنندگی جمال ذوالفقاری و کارشناسی حبیب صداقت تولید شده است.

شبکه افق 

مجموعه تلویزیونی «مدار صفر درجه»:

مجموعه تلویزیونی «مدار صفر درجه» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی حسن بشکوفه بخشی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران را به نمایش می‌گذارد و داستان آن درباره‌ی مرد جوان ایرانی است که در دهه 1320 برای ادامه تحصیل به فرانسه می‌رود.او در آن جا با دختر یهودی آشنا می‌شود و اتفاقات بعدی رقم می‌خورد.

این مجموعه با بازی شهاب حسینی، رویا تیموریان، لعیا زنگنه، مسعود رایگان، ایرج راد، رحیم نوروزی و ناتالی متی (بازیگر فرانسوی)، سه بازیگر لبنانی(فواد البراهیم، هاسمیک تاچچیان و پیر دافر) و 13 بازیگر مجارستانی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند، از شنبه تاچهارشنبه ساعت 18 پخش می شود.

«درباره خانه خدا»:

مستندیک قسمتی «درباره خانه خدا»به مدت 40دقیقه درباره مراسم حج روی آنتن می رود.

«برای غدیر»:

درمستند«برای غدیر» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد داودی، مراسم شیعیان در روز عید غدیر خم در عراق پخش خواهد شد.

«دورهمی»:

برنامه ترکیبی « دورهمی» به تهیه کنندگی و کارگردانی هاشم تفکری بافقی در12 قسمت 52 دقیقه ای پخش می شود.6در این برنامه خانمهای جوان که 3 نفر ثابت هستند به همراه یک کارشناس به گفتگوی صمیمی حول موضوعی خاص می پردازند.

«بزرگراه همت» 

«بزرگراه همت» به تهیه کنندگی اباذر صالحیان و کارگردانی سید امیر جاوید یکشنبه ها ساعت 17 روی آنتن می رود.برنامه ای ترکیبی در که 12 قسمت 26 دقیقه ای که علاوه برنمایش پلی بک های مستند روایی، در هر قسمت به یکی از فعالیتهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در یکی از نقاط کشور می پردازد.

«پنجره»:

برنامه ترکیبی «پنجره» با اجرای آقایان سالاری و قرایی، در قالب میزگرد با دو بخش به موضوعات مختلف در عرصه ادب و هنر انقلاب می پردازد.این برنامه 12 قسمتی به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا خوشدل راد، دوشنبه ها ساعت 17 روی آنتن می رود.

«افقاتور»:

برنامه ترکیبی «افقاتور» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرشاد منجزی سه شنبه ها ساعت 17 پخش می شود. برنامه ای 12قسمتی است که با حضور مجری به مدت 26 دقیقه از وجوه مختلف به رویدادهای کارتونی هفته می پردازد و به این طریق به نقد اجتماعی و سیاسی وارد خواهد شد.

«قرار»:

«قرار»برنامه اذان گاهی شبکه افق به تهیه کنندگی محمدرضا دزفولی هرروز نیم ساعت قبل و بعد از اذان مغرب روی آنتن می رود.این برنامه با اجرای اجرای محمد آقاسی مخصوص هنگام اذان مغرب است و با مرکزیت مسجد موضوعات را پیگیر می کند.

«چوب خط»:

«چوب خط» با اجرای آقایان مروی و سروندی، برنامه ای گفتگو محوراست که با پلی بکهای مرتبط به مسائل اقتصادی روز چهارشنبه ها ساعت 21:30 پخش می شود.این برنامه ترکیبی 12 قسمتی به تهیه کنندگی و کارگردانی علی مروی ساخته شده است.

« عصر»:

برنامه ترکیبی « عصر» به تهیه کنندگی و اجرای نادر طالب زاده پنجشنبه ها ساعت 21:30 روی آنتن می رود.

«عصرانه» :

برنامه ترکیبی «عصرانه» به تهیه کنندگی میلاد حاجی پروانه و کارگردانی حمید اسکندری، شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 پخش می شود.

بازنمایی فضای مطبوعات و رسانه ها در موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی با اجرای میلاد حاجی پروانه، حمید اسکندری، صادق کشفی و شهاب واجدی موضوع برنامه است.

«نقطه های برجسته»:

در هر برنامه «نقطه های برجسته» در قالب گفتگویی صمیمی با یک معلول در خصوص چگونگی پیروز شدن او بر مشکلات صحبت می شود.این برنامه 12 قسمتی به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا ابراهیم پور، جمعه ها ساعت 19 به مدت 26 دقیقه با بینندگان همراه خواهد شد.برنامه ترکیبی« ماه تاب سرخ» در دو قسمت 50دقیقه ای از دیگر تدارک شبکه افق برای مخاطبانش است.

«عصر خمینی»:

برنامه «عصر خمینی»به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان، دوشنبه ها ساعت 20:30 پخش می شود.کارشناسان در این برنامه براساس صحیفه نور به تشریح نظرات حضرت امام(ره) در فضایی گرافیکی می پردازند.

«نظر شما چیه»:

«نظر شما چیه»به تهیه کنندگی احسان کاوه در 12 قسمت ساخته شده است.در هر برنامه با حضور جمعی از مخاطبان و مهمانان از طریق گزارش های از قبل تهیه شده موضوعی اجتماعی واکاوی می شود.

«یک روز زندگی»:

مسابقه «یک روز زندگی» به تهیه کنندگی سیدمحسن حسینی از شبکه پخش می شود.دو خانواده در قالب یک مسابقه به اموری از قبیل پخت و پز، ساخت و تعمیر وسایل و...در این برنامه می پردازند.

«180 درجه»:

«180درجه» به تهیه کنندگی سید مرتضی فاطمی در ساختاری مناظره گونه و با حضور حضار و بصورت زنده به همراه تعدادی پلی بک به موضوع مورد نظر در برنامه خواهد پرداخت.

«شاهد عینی»:

برنامه ترکیبی «شاهد عینی» در 12 قسمت به تهیه کنندگی محمد ماندگاران، با شخصیتهایی که از نزدیک شاهد یک رویداد مهم در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن بوده اند، مصاحبه و گفتگو می کند.

«شب چراغ»:

برنامه 12 قسمتی «شب چراغ» به تهیه کنندگی اسداله مهرگان روی آنتن می رود.گفتگو با شخصیتهای فرهنگی، سیاسی، ورزشی توسط آقای حسین بدری در حضور حضار موضوع این برنامه 42 دقیقه ای است.

«سرزمین نخبگان» :

مستند12 قسمتی «سرزمین نخبگان» به تهیه کنندگی محمد علی فارسی به مدت 40دقیقه به مجموعه پرتره از نخبگان علمی کشور می پردازد.

«پرده آخر»:

مستند«پرده آخر»به تهیه کنندگی و کارگردانی صالح مدرسه ای، پیکر مطهر بزرگانی که بعد از وفات اجسادشان سالم ماند، همچون آیت اله زنجانی و شهید شفیعی در این مستند 2 قسمتی برای مخاطبان از قاب شبکه پخش می شود.

«ملی بدون کارت»:

مبارزه با سطحی نگری سوژه مستند «ملی بدون کارت» به تهیه کنندگی و کارگردانی شعبانی است .

«دانش آموز ایرانی»:

مستند«دانش آموز ایرانی»به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد علی زینلی در3قسمت 28 دقیقه ای، به بررسی نظام سنتی آموزش در ایران می پردازد.

«پل»:

مستند«پل» به کارگردانی امیرحسین نوروزی با موضوع مبارزه با داعش به مدت 40 دقیقه پخش می شود.

«ساموئل» :

مستند«ساموئل» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجید عزیزی در 3 قسمت 26دقیقه ای پخش خواهد شد.

«12نفر»:

مستند«12نفر» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس صالح مدرسه ای پخش می شود.

مستند«هم مادر هم پدر» به تهیه کنندگی و کارگردانی امین کیخاه روی آنتن می رود.

«معراج روح»:

مستند یک قسمتی «معراج روح» به کارگردانی و تهیه کنندگی احمد عبدالرحیمی، درباره زندگی آیت الله بهاءالدینی پخش خواهد شد.

«بدون مرز عشق»:

با موضوع فعالیت های گردان سید الشهداء (ع) که وظیفه دفاع از حرم حضرت زینب(س) را انجام داده اند، به تهیه کنندگی سید هاشم موسوی و کارگردانی وحید فراهانی در 3قسمت 38 دقیقه ای پخش خواهد شد.

«دورودگاه»:

عزاداری عاشورای حسینی در بوشهر موضوع مستند «دورودگاه» است که در یک قسمت 37 دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی زینب عربی روی آنتن می رود.

«زائر سرای مهران»:

مستند«زائر سرای مهران» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی محمودی، در یک قسمت 28دقیقه ای پخش می شود.سفر زائران اربعین از طریق مرز مهران و اقامت آنها در این شهر و پس از آن سفر به کربلا را روایت می کند.

«ساوادیکا»:

با موضوع به تصویر کشیدن مراسم عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله(ع) در کشور تایلند و ...روی آنتن می رود، به کارگردانی و تهیه کنندگی حمید کوهپایی تولید شده است.

«مهاجران حسینی»:

درمستند«مهاجران حسینی»به تهیه کنندگی وکارگردانی محمد مهدی خالقی، فعالیت های یکی از هیأت های افغانستانی های مقیم مشهد در دهه اول محرم روایت می شود.

«نور هدایت» :

مستند«نور هدایت»به تهیه کنندگی سید سلیم غفوری وکارگردانی سیدمحسن اصغرزاده در خصوص عزاداری در پاکستان روی آنتن می رود.

«از خون جون»:

«از خون جون» مستندی درباره شیعیان نیجریه است.

«رودیون»:

مستند«رودیون»به تهیه کنندگی حسین افشار و کارگردانی حسام اسلامی، زندگی مسلمان روس را روایت می کند که به مشهد سفر کرده است.

«در قلب برف»:

مستند«در قلب برف» به تهیه کنندگی حسین افشار و کارگردانی حسام اسلامی در یک قسمت 45 دقیقه ای، در خصوص زندگی تازه مسلمانان در روسیه روی آنتن می رود.

مستند« چهارپایه » 

مستند«ستاره های خاموش» به تهیه کنندگی و کارگردانی ده نمکی، به بیان جریان حمله ی سه تن از سربازان پیرو خط امام(ره) به جلسه ی کودتای پادگان لویزان در عاشورای 57 می پردازد.

«سید الشهدا» :

مستند«سید الشهدا» با موضوع عاشورای حسینی در 10قسمت 40 دقیقه ای پخش می شود.

«یا اهل العالم»:

مستند «یا اهل العالم»با موضوع راهپیمایی اربعین پخش می شود.

«شما چه کسی هستید»:

با موضوع پیاده روی نجف تا کربلا در اربعین حسینی به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید مروت پور، از شبکه افق پخش خواهد شد.

«کیلومتر6»:

مستند«کیلومتر6» به تهیه کنندگی و کارگردانی شیما عالی، اجتماع بزرگ شیعیان جهان در اربعین حسینی را به گونه ای شاعرانه به مدت 38 دقیقه توصیف خواهد کرد.

«معبر»: مستند یک قسمتی «معبر» در خصوص راهپیمایی اربعین به مدت 25 دقیقه پخش می شود.

پوشش تصویری مراسم و پیاده روی اربعین، پخش کلیپ هایی مرتبط با عاشورا و اربعین حسینی و همچنین مصاحبه های کوتاه با موضوع عاشورا از شبکه افق پخش می شود.

*مستند های«سه روز تا بهشت»، «در قلب برف» و «عصر جمعه» از دیگر برنامه های شبکه افق برای فصل جدید است.

شبکه جام جم 

«خانه مهر»:

برنامه زنده ترکیبی «خانه مهر» به تهیه کنندگی ناصر میردامادی به مناسبت روز بازگشایی مدارس، پنجشنبه اول مهرماه ساعت 20:30به وقت تهران از شبکه جام جم برای فارسی زبانان خارج از کشور پخش می شود.

این برنامه با اجرای شعله قهرمانی و محمد نظری، کاری از گروه اجتماعی شبکه با دعوت از میهمانان و بچه های کلاس اول در یک قسمت 50 دقیقه ای روی آنتن می رود.

از دیگر بخشهای متنوع برنامه می توان به آشپزی، پزشکی، هنری و...اشاره کرد.

«ارغوان»:

با فرارسیدن هفته دفاع مقدس برنامه ترکیبی« ارغوان» کاری از گروه فرهنگ وادب شبکه جام جم به تهیه کنندگی مسعود میرزائی از 2 تا 7 مهرماه ساعت 1:30بامداد روی آنتن می رود.

در این برنامه با اجرای داود نماینده و مهدی آزادی، به موضوعات ادبیات، سینما، تئاتر، موسیقی، عکس، نقاشی، هنرهای تجسمی و تاریخ دفاع مقدس پرداخته خواهد شد و کلیپ و موسیقی های به این مناسبت پخش می شود.

« شهر خورشید »:

برنامه « شهر خورشید » ازشب عید سعیدقربان تا عید غدیر (دهه ولایت) در10 قسمت 30 دقیقه ای پخش می شود.

در این برنامه جشن های عید تا عید از مشهد مقدس حرم مطهر امام رضا (ع) به تصویر کشیده خواهد شد.

« معراج عشق»:

برنامه مناسبتی « معراج عشق» کاری از گروه معارف اسلامی به تهیه کنندگی مهدی حسین زاده و با اجرای شفازاده، نواب و سیدهاشم میرکمالی در ماه محرم وصفر از شبکه جام جم پخش می شود.

پوشش تصویری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، اربعین حسینی، 28صفر (سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)) و 30 صفر (سالروز شهادت امام رضا (ع)) با حضورکارشناسان مذهبی، مداحین و ...برای ایرانیان خارج از کشور از ساعت 8 تا 12 و در باکس شبانگاهی به وقت تهران روی آنتن خواهد رفت.

« حسینیه»:

برنامه ترکیبی« حسینیه» از تولیدات گروه معارف اسلامی به تهیه کنندگی محسن رنگینی، از شب اول محرم تا شب سیزدهم در جدول پخش شبانگاهی شبکه جام جم قرار گرفته است.

حضور کارشناسان، مداحین، شاعران و ارتباط تصویری با کربلا در این برنامه 13 قسمتی به مدت 45 دقیقه با اجری شفازاده روی آنتن می رود.

شبکه ورزش 

«شب های فوتبال»:

برنامه «شب های فوتبال» با اجرای عبدالله روا و تهیه کندگی مقداد مومن نژاد با هدف پوشش و پخش فوتبال لیگ برتر روی آنتن می رود.

«کاوش»:

سری جدید برنامه «کاوش» با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه به تحلیل علمی رشته های مختلف ورزشی و مدیریت ورزشی می پردازد، با اجرای حمید قاسمی و تهیه کنندگی ساراکشکر پخش می شود.

«آنسوی نیمکت»:

فصل جدید «آنسوی نیمکت» به تهیه کنندگی علی پورکیانی به بررسی فوتبال لیگ اروپا و تبعات اجتماعی آن خواهد پرداخت.

«فوتبال120» :

برنامه «فوتبال 120» به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور و اجرای حمید محمدی فوتبال های خارجی را بررسی می کنند.

*مسابقات فوتبال لیگ اروپا نیز به طور زنده از شبکه ورزش سیما پخش می شود.

شبکه مستند سیما 

«شهر بدون مانع»:

مستند«شهر بدون مانع» به تهیه کنندگی وحید مهدی زاده و کارگردانی فاطمه صارمی در 13 قسمت 30دقیقه ای به مناسب سازی محیط شهری برای مسئولان می پردازد.

«تهران مدرن»:

درمستند «تهران مدرن» به تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان سیوف جهرمی به زیباییها و مشکلات زندگی در تهران امروز خواهد پرداخت.

«انرژی های نو» :

مستند «انرژی های نو» به کارگردانی و تهیه کنندگی منوچهر خلفی در 13 قسمت 30 دقیقه ای پخش می شود.

در این مستند اهمیت و کاربرد انرژی خورشید، باد و...در ایران بررسی می شود.

« ترین ها»:

مستند« ترین ها» به تهیه کنندگی سید رامین موسوی، زندگی و کار افراد خاص یا سوژه خاصی که رخ داده است در 26قسمت 15دقیقه ای پخش خواهد شد.

«زیر هشت»:

مستند «زیر هشت» در 7قسمت 60دقیقه ای به پرونده های جنایی می پردازد.

«نیم نگاه»:

برگزیده ی بهترین های سینمای مستند در «نیم نگاه» پخش می شود، جواد بزرگمهر کارگردانی و تهیه کنندگی این مستند 50 قسمتی را برعهده دارد.

«در دامن زاگرس» 

کوهنوردی، غارنوردی، طبیعت گردی و معرفی روستاها موضوع مستند15 دقیقه ای «در دامن زاگرس» است.این مستند 13 قسمتی به کارگردانی و تهیه کنندگی سلیمان خادمی ساخته شده است.

«گنجینه»:

فیلم های مستند ایرانی آرشیوی در مستند 10قسمتی «گنجینه» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی نمایش داده می شود.

«گلستانه»:

مستند «گلستانه» در 10 قسمت 7 دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی، تصاویر مستند خاطره انگیز را پخش خواهد کرد.

«سیمرغ»:

مستندهای آرشوی متناسب با موضوع روز از مستند «سیمرغ» پخش می شود.ابوالفضل توکلی تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را برعهده داشته است.

«علمای جبل عامل»:

مستند «علمای جبل عامل» در 10 قسمت 30دقیقه ای با موضوع شیعه و علمای جبل عامل لبنان به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد صاحب الداری پخش می شود.

«کار در واگن»:

مستند «کار در واگن» به تهیه کنندگی و کارگردانی پریسا عشقی با سوژه فروشندگان زن در واگن مترو روی آنتن می رود.

«نردبان»:

مستند «نردبان» با موضوع آموزش فیلمسازان جوان در 13 قسمت 60دقیقه ای پخش می شود.

این مستند به کارگردانی عماد خدابخش و تهیه کنندگی الهام عادلی برای شبکه ساخته شده است، در ماه محرم نیز با رویکرد این ماه روی آنتن می رود.

«سبز سیاه»:

مستند «سبز سیاه» به کارگردانی محمد رضا نیازی و تهیه کنندگی سعید وزیری روی آنتن می رود.

وضعیت چای و چایکاران شمال کشور در این مستند 4 قسمتی در مدت زمان 25 دقیقه بررسی می شود.

«سپیدار»:

مستند «سپیدار» به تهیه کنندگی و کارگردانی هوشنگ میرزایی با موضوع مهندس معمار ایرانی ساکن آمریکا که روستا ومسجد چوبی ساخته است، روی آنتن می رود.

«پیاده در زمان»:

مستند یک قسمتی «پیاده در زمان» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی محمد قاسمی پخش می شود.

مشکلات ورزشکاران کیک بوکسینگ و مهاجرت آنها از ایران در این مستند 80دقیقه ای بررسی می شود.

«دست هایی که می بیند»:

مستند 3 قسمتی «دست هایی که می بیند» به زندگی و آثار استاد علی مختاری پدر منبت ایران خواهد پرداخت.

مهدی زینلی تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند 3 قسمتی در مدت زمان 45دقیقه برعهده داشته است.

«جویندگان»:

مستند یک قسمتی «جویندگان» به کارگردانی و تهیه کنندگی میثم صمدی، با موضوع جویندگان گنج وعتیقه پخش می شود.

«لخته»:

بازپروری و بازگشت به زندگی عادی کارتون خوابان و تدارک برای برگزاری مسابقه فوتبال سوژه مستند یک قسمتی «لخته» است که به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد کارت در مدت زمان 52 دقیقه روی آنتن می رود.

«مستر تیستر»:

مستند «مستر تیستر» به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد بزرگمهر در یک قسمت 30دقیقه ای پخش می شود.

داستان این مستند از این قرار است که :محمود سپید نام به رستوران ها می رود و غذاها را تست می کند.

«ان دی ای»:

مستند «ان دی ای» به تهیه کنندگی و کارگردانی لیلا خلیل زاده در یک قسمت 30 دقیقه ای تجربیات کسانی را که مرگ را تجربه کرده اند و برگشته اند، روایت می کند.

«دریچه»:

موضوعات سیاسی و اقتصادی جهان در قالب مستند «دریچه» به کارگردانی و تهیه کنندگی زهرا کشاورزی پخش می شود.

«آب مار طناب»:

مستند «آب مار طناب» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسن امامی در یک قسمت 40 دقیقه ای پخش خواهد شد.

در این مستند می بینیم که یک گروه مستند ساز ایرانی که به قصد ساختن مستندی درباره ی راهپیمایی اربعین به عراق رفته اند، در راهی فرعی با کودکی عراقی بنام حسن روبرو می شوند که در میان صحرا به انتظار عبور زائران کربلا می نشیند تا با هر آنچه دارد از آنها پذیرایی کند.

«خرده های مینا»:

مستند داستانی«خرده های مینا» درباره زائران خارجی امام هشتم است.چهل نفر از سراسر کشورعراق، بصره، سماوه، کربلا و نجف به نیت زیارت امام رضا(ع) با پای پیاده از منزلشان تا حرم مطهر امام هشتم راه می روند.

این مستند یک قسمتی به تهیه کنندگی و کارگردانی حسن امامی به مدت 40دقیقه ساخته شده است.

«شرح درد اشتیاق»:

مستند «شرح درد اشتیاق» در یک قسمت 30 دقیقه ای در مورد زوار امام حسین (ع) با صدای بهروز رضوی پخش می شود.

«عزالدین»:

مستند «عزالدین» پیرامون زندگی فردی و خانوادگی و مراحل تحصیل حضرت آیت الله علامه سید عزالدین حسینی زنجانی (ره) در 4 قسمت 30دقیقه ای روی آنتن می رود.

«پیاده کنار فرات»:

مستند «پیاده کنار فرات» درباره راهپیمایی اربعین است.

«رستاخیز»:

رستاخیز روایت سفر زائران در اربعین حسینی است که با گفتاری از متن کتاب" فتح خون" شهید آوینی مزین شده است.

«تعزیه»:

فعالیت های فرهنگی و عاشورایی پیرمرد تعزیه خوان 84 ساله درمستند «تعزیه» به کارگردانی و تهیه کنندگی مونا فلاح روایت می شود.در این مستند به بررسی کم رنگ شدن هنر تعزیه خوانی در جامعه و اقبال کم مردم برای تماشای این هنر پرداخته می شود.

شبکه نسیم 

گروه تولید و تامین برنامه شبکه نسیم در «دهه امامت و ولایت» از عید سعید قربان تا عید غدیر خم ویژه برنامه هایی را برای پخش در نظر گرفته است.

«هاونگ»:

برنامه «هاونگ» به تهیه کنندگی و کارگردانی رامین کرم یزدی و اجرای امین نبی اللهی، از 4 تا 8 مهرماه ساعت 20 پخش می شود.نمایش عکسهای خنده دار وجالب، بخش تریبون خنده، دوربین مخفی و پلاتوهای مجری از بخشهای گوناگون برنامه است .

«شب کوک»:

مسابقه «شب کوک» به تهیه کنندگی هادی دمیرچی وکارگردانی و اجرای باربد بابایی با رویکرد انتخاب خوانندگان تازه نفس از 4تا 6مهرماه ساعت 21روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت و در ادامه فصل پاییز نیز پخش می شود.

«دست به نقد»:

برنامه نمایشی«دست به نقد» به تهیه کنندگی شهاب عباسی و کارگردانی مشترک شهاب عباسی و سیاوش مفیدی با پخش آیتمهای نمایشی به نقد ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی جامعه می پردازد، ساعت 22 پخش می شود.

«خندوانه»:

برنامه گفتگو محور «خندوانه» به تهیه کنندگی جواد فرحانی کارگردانی و اجرای رامبد جوان، با حضور مهمان های عرصه های مختلف هنری، علمی، اجتماعی، ورزشی و...هرشب ساعت 23 روی آنتن شبکه نسیم می رود.خندوانه برنامه ای با هدف ترویج نشاط در جامعه با تمرکز بر خنده و مهارت خندیدن و شامل بخش های مختلف همچون پلاتوهای مجری در خصوص خنده و فوایدآن، استند آپ کمدی، آیتم های نمایشی کوتاه، گزارش از شهرستان و خارج از کشور، مسابقه پیامکی و مسابقه های داخل استودیو پخش می شود.

«نسیم آوا» با پخش نماهنگ های مناسبتی، «نمای نزدیک» با به تصویر کشیدن پشت صحنه و جلوه های بصری فیلم های سینمایی، «شوخی با هنرمندان» در قالب دوربین مخفی، گزیده ای از برنامه «شب های شیدایی»، «قاسم در میقات»، «نسیم یادها» گزیده ای از برنامه و جشنهای سال های دور و «نسیم نما» با پخش بخش های مختلف از فیلم های مناسبتی، در فواصل برنامه ها در ایام مبارک پخش می شود.

گروه تولید برنامه شبکه نسیم با تهیه و پخش برنامه هایی در فصل خزان مهمان خانه های مخاطبان خواهند شد.

«نسیم دانش (1)»:

مستند ترکیبی «نسیم دانش (1)» به تهیه کنندگی صفری به معرفی و نمایش آزمایش ها و پدیده های فیزیکی و شیمیایی جهت نمایش ابعاد جذاب و شیرین علوم مختلف می پردازد.این مستند در 20قسمت 11دقیقه ای دوشنبه ها ساعت22:30 پخش می شود.

«بی سیم»:

برنامه ترکیبی «بی سیم» به تهیه کنندگی آرمین قاسم زاده در52 قسمت 30 دقیقه ای پنجشنبه ها روی آنتن شبکه نسیم می رود.موضوعات روز، مشکلات، پیشرفت ها، اخبار و آیتم های آموزشی از جمله بخش های برنامه هستند .

«مهمونی (2)»:

برنامه شبانگاهی «مهمونی (2)» به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد در130 قسمت 30 دقیقه ای با دعوت از یک خانواده به عنوان مهمون و گفتگوی صمیمی با اعضاء خانواده به همراه پلاتو های مجری و پخش موسیقی پخش می شود.

«شاغول»:

«شاغول» مسابقه ای است که در بین کارکنان مشاغل مختلف و در لوکیشن های مختلف برگزارمی شود و در هر قسمت، یک پیام همگانی نسبت به مسایل روز جامعه، مطرح می شود.مهدی سلگی تهیه کنندگی این مسابقه 13 قسمتی که هفتگی 25دقیقه پخش خواهد شد، برعهده دارد.

«آشپزباشی» :

برنامه ترکیبی – نمایشی «آشپزباشی» به تهیه کنندگی غلامرضا بختیاری در باکس شبانه قرار گرفته است.

آموزش آشپزی در فضایی سنتی همراه با پخش موسیقی و رخدادهای شاد با حضور میهمانانی به شکل نمایشی برگزار می شود که با هدف ایجاد فضایی برای نمایش منطبق بر فرهنگ ایرانی-اسلامی برای سبک زندگی در روزگار کنونی روی آنتن می رود.

«نوش جان»:

«نوش جان» برنامه ترکیبی – نمایشی 13 قسمتی است که به تهیه کنندگی قنبری و رنجبرزاده به مدت زمان 5 دقیقه هفتگی پخش می شود.

«پشت و رو»:

برنامه ترکیبی – نمایشی «پشت و رو» مشابه بخش های خبری سیماست که به طرح موضوعات جامعه از دریچه طنز می پردازد.این برنامه 26 قسمتی به تهیه کنندگی ساسان گلستانه هفتگی به مدت 30 دقیقه در جدول پخش شبکه نسیم قرار می گیرد.

«نسیم دانش (2)»:

تیزرهای «نسیم دانش (2)» به تهیه کنندگی خرمی پو، روزانه به معرفی و نمایش آزمایش ها و پدیده های فیزیکی و شیمیایی جهت نمایش ابعاد جذاب و شیرین علوم مختلف خواهد پرداخت.


شبکه تهران (HD)

مجموعه تلویزیونی «کیمیا»:

مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از شبکه HD هم باز پخش می شود.

«کیمیا» به نویسندگی مسعود بهبهانی‌نیا که پخش آن از 4 مهرماه از شبکه دو سیما آغاز می شود با یک روز تاخیر ساعت 20:30 از شبکه HD باز پخش خواهد شد.

شبکه آی فیلم 

«خاک سرخ» :

مجموعه نمایشی«خاک سرخ» کاری از ابراهیم حاتمی‌کیا، از 27 شهریور ماه هر روز ساعت 19:30 از شبکه آی‌فیلم بازپخش خواهد شد.

پرویز پرستویی، لاله اسکندری، مهتاب کرامتی، امیر آقایی، بهناز جعفری، حبیب رضایی، محمد مختاری، حسین شیدایی و ...از بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش کرده اند.

«چارچرخ»:

مجموعه طنز «چارچرخ» از اول مهرماه هر روز ساعت 17:30 از شبکه پخش خواهد شد.در این مجموعه مریم امیرجلالی، بهنوش بختیاری، فلامک جنیدی، رضا شفیعی‌جم، شهرام قائدی، خشایار راد، محسن قاضی مرادی، مصطفی طاری، اصغر سمسارزاده به ایفای نقش پرداخته اند.

«گاهی به پشت سر نگاه کن»:

«گاهی به پشت سر نگاه کن» نیز به کارگردانی مازیار میری از نهم مهرماه هر شب ساعت 20:30 بازپخش می‌شود.امین تارخ، الیکا عبدالرزاقی، بهاره کیان‌افشار، هدایت هاشمی و نگار عابدی از بازیگران اصلی «گاهی به پشت سر نگاه کن» هستند.

«مسافر»:

مجموعه «مسافر» تولید سال 79 به کارگردانی سیروس مقدم، از نهم مهرماه هر شب ساعت 19:30 از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود.ابوالفضل پورعرب، دانیال حکیمی، پانته‌آ بهرام، آناهیتا نعمتی و...از بازیگران اصلی این مجموعه بودند.

«مدرسه مادربزرگ‌ها»:

مجموعه تلویزیونی «مدرسه مادربزرگ‌ها» در ژانر خانوادگی و طنز از اواسط مهرماه هر روز ساعت 16:30 به روی آنتن می رود.

«مدرسه مادربزرگ‌ها» به کارگردانی غلامرضا رمضانی ساخته شد و در آن بازیگرانی چون زنده یاد فرخ‌لقا هوشمند، پری امیرحمزه، پروین‌دخت یزدانیان، گیتی معینی، مهین علیزاده، مهری مهرنیا، آزیتا لاچینی، مژگان عظیمی، مریم سعادت، مهوش وقاری، الهام پاوه‌نژاد، ابراهیم آبادی و ...بازی کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار