برآورد آماری درستی از پزشکان موجود نداریم

باید به آمار پزشکان بالقوه‌ای که می‌توان در آینده از خدمات آنها در نظام سلامت بهره‌مند شد توجه بیشتری شود.

دکتر فرزاد فرقان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی اظهار داشت‌: پذیرش دانشجوی پزشکی بهتر است از مقطع لیسانس باشد چون دانشجو با محتوای دروس دانشگاهی آشنا شده و به روحیات و استعدادهای خود جهت ادامه تحصیل بیشتر آشناست.

وی با اشاره به اینکه در ساختار آموزش پزشکی باید به آمار دقیق پزشکان بالقوه‌ای که می توان در آینده از خدمات آنها در نظام سلامت بهره مند شد‌، توجه  شود؛ اذعان داشت: مدل آموزش پزشکی موفق نیست و بطور ساختاری و اساسی باید تغییر کند، در واقع پزشک عمومی آموزش‌هایی می‌بیند که هیچ وقت به دردش نمی‌خورد.

وی ادامه داد‌: باید مواردی در این آموزش‌ها لحاظ شود که بعدها فرد به عنوان پزشک خانواده بتواند خدمات مطلوبی را به بیمار ارائه دهد.

رئیس نظام پزشکی شهرستانهای فومن و رشت گفت‌: آموزش پزشک عمومی باید تغییر کرده و به نوعی کاربردی‌تر شود و خدمات سرپایی نیز در آن بیشتر لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه برخی تخصص‌های موجود می‌تواند در دل دوره آموزش پزشک عمومی گنجانده شود؛ تصریح کرد‌: برخی از تخصص‌ها  نیز می‌تواند بصورت گذراندن دوره‌هایی برای پزشکان عمومی باشد تا بتوانند این خدمات را به بیماران در قالب پزشک خانوداه ارائه دهند‌.

به گفته وی باید لایه‌هایی بین دوره پزشک عمومی و رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی باشد و پزشکان عمومی مستقیما به دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند گوارش و غدد راه یابند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار