بنیاد ملی نخبگان از ثروت‌های کشور حمایت می‌کند/گسترش کرسی‌های پژوهشی و دوره‌های پسا دکتری

حمایت بنیاد ملی نخبگان از ثروت‌های کشور و گسترش کرسی‌های پژوهشی و پسا دکتری از جمله اخبار مهم حوزه فناوری در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فن آوری منتشر شد.

صدور ضمانت‌نامه با تاییدیه معاونت علمی برای شرکت‌‌های دانش‌بنیان
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت‌: با پیشنهاد معاونت علمی و بررسی نهایی کمیسیون موضوع صدور ضمانت نامه تصویب شده و پس از آن در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت هم مورد بررسی قرار گرفت بنابراین صندوق‌های پژوهش و فناوری از این پس می‌توانند با همکاری معاونت علمی ضمانت نامه صادر کنند.

لزوم ارتباط تنگاتنگ دانشگاه‌ها با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ششمین دوره جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر ضرورت حمایت دانشگاه‌ها از فارغ‌التحیصلان خود، به وظیفه مهم راهبری و پروش آنان توسط دانشگاه برای کارآفرینی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های ما خود را مسئول فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نمی‌دانند و بعد از باطل شدن کارت دانشجویی مسئولیتی نسبت به وی ندارد، در حالی‌که مانند دیگر کشورهای پیشرفته دنیا، دانشگاه‌ها با به کارگیری فارغ التحصیلان در مراکز رشد و کمک به آن‌ها در ایجاد شرکت‌های نوپا، فرصت کارآفرینی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان را برای آنان فراهم می‌کنند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی با چین،‌ آلمان و فرانسه
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: انعقاد تفاهم‌نامه این صندوق با آکادمی علوم چین، بنیاد علم آلمان و مدرسه مطالعات عالی سوربن فرانسه روند خود را طی کرده و به زودی عملی می‌شود.

اجرایی کردن 180 پروژه انرژی‌های تجدید‌پذیر با همکاری دانشگاه‌ها
یوسف آرمودلی دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر تا کنون 180 پروژه در زمینه انرژی های تجدید پذیر با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت علوم و وزارت نفت  را اجرایی کرده است.

استفاده از ظرفیت‌های علمی داخل و خارج از کشور با همکاری‌های مشترک
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در نظر دارد از ظرفیت‌های علمی و مالی داخل و خارج از کشور استفاده حداکثری کند. لذا زمینه‌های همکاری را یکی پس از دیگری بررسی کرده تا یک زمینه‌‌ی مشترک داشته باشند.

بنیاد ملی نخبگان از ثروت‌های کشور حمایت می کند
دکتر ستاری معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری عنوان کرد:  دانشجویان استعدادهای برتر هستند و برنامه‌ای که در نظر گرفته شده این است که استعدادهای برتر را به سمت نخبه شدن هدایت کنیم که بتوانیم از آن استفاده کنیم و مهمترین بحث تفکری است که باید در جامعه‌ جا بیاندازیم که این‌ها سرمایه‌ها و نیروهای تحصیل کرده جوان مملکت ما هستند.

اختصاص وام بانکی با سود 14 درصد به شرکتهای دانش‌بنیان
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از جمله خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکتهای دانش‌بنیان اختصاص وام بانکی با سود 14 درصد تا سقف 100 میلیارد ریال و همچنین سرمایه گذاری در این شرکتها است.

گسترش کرسی‌های پژوهشی و دوره‌های پسا دکتری
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیان کرد: گسترش کرسی‌های پژوهشی و دوره‌های پسا دکترا از اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است تاکنون 670 رساله دکترا داشته‌ایم تا از این طریق پژوهشگران در فاصله جذب توسط دانشگاه‌ها به عنوان استاد بتوانند با عنوان دستیار اساتید فعالیت کنند و از سویی فعالیت پژوهشی نیز انجام دهند.

راه اندازی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران
امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارکرد: در راستای موضوع تمرکز به مراکز پذیره‌نویسی اهداء سلول‌های بنیادی به زودی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد دفتر تجاری سازی فناوری در پارک علمی و فناوری هرمزگان
علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: ایجاد دفتر تجاری سازی فناوری در خردادماه سال 94 از اقدامات پارک علم و فناوری هرمزگان است که این اقدام در راستای گام برداشتن در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار