اعطای کمک مالی عربستان به ستاد انتخاباتی کلینتون

عربستان با یک شرکت معروف لابی‌گر آمریکایی که از حامیان مالی "هیلاری کلینتون" است، قرارداد امضاء کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ دولت عربستان به تازگی با یک شرکت معروف لابی‌گر آمریکایی به ریاست یکی از حامیان مالی ارشد "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، قرارداد همکاری امضا کرده است. این همکاری مالی  سوالات جدیدی را در مورد تاثیر لابی دولتهای خارجی بر ستاد انتخاباتی کلینتون مطرح کرده است.
 
 
قرارداد عربستان با شرکت "پدستا" که "تونی پدستا،" حامی ارشد مالی کلینتون، مالک آن است، شامل فراهم ساختن خدمات روابط عمومی و دیگر خدمات مورد نظر آل سعود بوسیله پدستا می باشد.
 
به موجب این قرارداد مبلغ 200 هزار دلار به عنوان "هزینه اولیه پروژه" ماه گذشته پرداخت شد و مبالغ نامشخص دیگری نیز تا سال آینده به این شرکت پرداخت خواهد شد.
 
"علی الاحمد،" یکی از تحلیلگران در انستیتوی امور خلیج فارس و منتقد جدی حکومت سعودی، در مورد همکاری با گروه پدستا اظهار داشت: سعودی ها از تغییر سیاست آمریکا بسیار نگران هستند و به همین دلیل چشم امیدشان به کلینتون است که فکر می کنند برنده خواهد شد.
 
همکاری عربستان سعودی با گروه پدستا توجه لابی گرهای واشینگتن را به خود جلب کرده است زیرااین شرکت روابط بیش از حد نزدیکی با ستاد کلینتون دارد.
رابط عربستان سعودی با شرکت پدستا، "دیوید آدامز" است که پیشتر دستیار امور حقوقی وزیر امور خارجه در سالهای 2011 و 2012 (1391-1390) بود و در این دو سال آخر وزارت کلینتون در امور خارجه، لابی گر ارشد وی در کنگره بود.
 
سخنگوی ستاد انتخاباتی کلینتون در پاسخ به این خبر مدعی شد: هیلاری کلینتون سابقه ای طولانی در دفاع از حقوق بشر دارد و خود را وقف مبارزه برای زنان و دختران سراسر جهان کرده است. او ثابت کرده است از ناملایمات ترسی ندارد  و نمی توان بر او تاثیر گذاشت تا این اصول را زیر پا بگذارد. بنابراین هیلاری کلینتون در صورت پیروزی، همچنان مقابل کشورهایی مانند عربستان سعودی که حقوق برابر را از زنان دریغ کرده اند خواهد ایستاد. او زمانی که امنیت ملی آمریکا در میان باشد تنها بر اساس منافع کشورمان عمل خواهد کرد.
 
"هیلاری کلینتون،" وزیر خارجه پیشین آمریکا، یکی از داوطلبان اصلی حزب دمکرات برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 میلادی است.
آل سعود و خانواده کلینتون روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند. آل سعود در میان بزرگترین حامیان مالی بنیاد کلینتون بوده و بر اساس تارنمای این بنیاد 10 تا 25 میلیون دلار به این بنیاد کمک کرده است. "بیل کلینتون،" رئیس جمهوری پیشین آمریکا و همسر هیلاری، همچنین دستمزدهای هنگفتی بابت سخنرانی در عربستان سعودی دریافت می کند که 600 هزار دلار آن هنگام وزارت هیلاری کلینتون پرداخت شد. چهار سپتامبر گذشته(13 شهریور)  بیل کلینتون با ملک سلمان در هتل فورسیزن دیدار کرد. دو هفته بعد گروه پدستا به صورت مکتوب به وزارت دادگستری اعلام کرد با مرکز مطالعات و امور رسانه ای آل سعود قرارداد همکاری امضا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار