ضرر 9.4 درصدی غول پتروشیمی خاورمیانه در سه ماهه سوم

شرکت صنایع پتروشیمی عربستان (سابک) اعلام کرد در پی کاهش قیمت محصولاتش در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، 9.4 درصد زیان دیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، شرکت صنایع پتروشیمی عربستان (سابک) در پی کاهش قیمت محصولاتش از ضرر 9.4 درصدی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داده است.

سابک که به عنوان غول پتروشیمی خاورمیانه شناخته می شود در اطلاعیه‌ روز یکشنبه خود از سود خالص 5.6 میلیارد ریالی (1.49 میلیارد دلاری) در فاصله زمانی ژوئیه تا سپتامبر سال جاری خبر داده، که این رقم در مدت مشابه سال گذشته معادل 6.18 میلیارد ریال بوده است.

 خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شرکت مزبور درباره دلایل این افت قیمت توضیحی نداده است.

بنابر این بیانیه، سود خالص سابک در 9 ماه اول سال نیز 17.7 درصد کاهش داشته است.

درآمد خالص این شرکت در سه ماهه اول سال 2015 معادل 15.7 میلیارد ریال عربستان بود، که این آمار در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 19.1 میلیارد ریال بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یوسف عبدالله البنیان، مدیر عامل موقت سابک، گزارش داد: سابک، که 70 درصد سهام آن متعلق به دولت است، در سه ماهه اول امسال تدابیری را اتخاذ کرد که هزینه‌های خود را با میانگین 22 درصد تعدیل کند.

بنیان افزود تعدیل هزینه سبب کاهش آثار افت 22 درصدی نرخ فروش شرکت در سه ماه سوم از 48.7 میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته به 37.3 میلیارد ریال شد، با این حال وی درباره نحوه تعدیل هزینه در سابیک حرفی نزد.

سابک عمدتا تولیدکننده محصولات متنوعی نظیر پلاستیک، کود و فلزات است که در بخش عمران، کشاورزی، صنایع و تولید کالاهای مصرفی مورد استفاده قررا می‌گیرند.

در حال حاضر، شرکت‌های پتروشیمی سعودی از یارانه گاز و مواد خام بهره‌مند هستند و این موضوع سبب برتری آنان نسبت به تولیدکنندگان رقیب در کشورهای غیر نفتی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار