سنندج؛

افزایش سطح زیرکشت کلزا به 2 هزار هکتار درکردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ازافزایش سطح زیرکشت تولید کلزا در سال جاری از 80 هکتار به 2 هزار هکتار در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ کریم ذولفقاری در جلسه ستاد زراعت استان کردستان به تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه رئیس جمهوری مبنی بر افزایش تولیدات دانه‌های روغنی در کشور، گفت: در حال حاضر وضعیت تولید دانه‌های روغنی در کشور با مشکل روبه رو است.

وی با بیان اینکه از برنامه‌های اصلی در مورد تولید محصولات کشاورزی، تولید دانه‌های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور است، افزود: یکی از اقدامات در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی مردم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر نقش قابل توجه کردستان در تولید دانه‌های روغنی در کشور، گفت: در سال‌های گذشته انرژی خوبی برای تولید کلزا گذاشته می‌شد که متاسفانه وجود مشکلات موجب پایین‌آوردن میزان تولید این محصول شد.

ذولفقاری مشکل خرید تضمینی کلزا را یکی از عمده مشکلات در این زمینه عنوان کرد و گفت: بروز مشکلات این‌چنینی موجب پایین‌آمدن انگیزه کشاورزان در تولید محصول کلزا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به عزم وزارت جهاد کشاورزی در زمینه رفع مشکلات و موانع سد راه خرید تضمینی کلزا، بیان کرد: سطح زیرکشت تولید کلزا در کردستان در سال جاری از 80 هکتار به 2 هزار هکتار افزایش یافت.

ذولفقاری با اشاره به ایجاد انگیزه در بین کشاورزان برای افزایش میزان تولیدات کلزا در کردستان، ابراز امیدواری کرد: در سال زراعی جاری عملکرد قابل توجهی در زمینه تولید کلزا داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان مصرف آب در تولید کلزا نصف مصرف آبی است که در تولید سیب‌زمینی استفاده می‌شود.

ذولفقاری ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای میزان تولید کلزا در استان را در سال جاری از اولویت‌های جهاد کشاورزی دانست و گفت: امیدواریم سطح زیرکشت این محصول در کردستان افزایش چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.