سنندج؛

بقاع متبرکه کردستان میزبان عزاداران حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت:بقاع متبرکه وامامزادگان استان کردستان درایام محرم،میزبان عزاداران حسینی است و عاشقان حسینی با حضوردر این بارگاه های مطهر به سوگواری وعزادارای سروروسالارشهیدان می پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ سلمان روحی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص شهرستان های سنندج، قروه و بیجار گفت: تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی از جمله برنامه های این سوگواره است که در نخستین جمعه از ماه محرم در بقاع متبرکه، مساجد و حسینه های استان کردستان برگزار شد. 

وی افزود:ویژه برنامه احلی من العسل ویژه نوجوانان حسینی (ع)،تجمع بزرگ عاشورائیان لبیک یا حسین(ع) وتجمع بزرگ رهروان زینبی از دیگربرنامه هایی است که در دل این سوگواره برگزارمی شود.
روحی در ادامه به وجود 46 موقوفه با نیات عزاداری ماه محرم و سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان بیجار 35 موقوفه، قروه پنج موقوفه، مریوان چهار موقوفه و سنندج دو موقوفه با نیات اطعام سوگواران ماه محرم، روضه خوانی و تعزیه داری وجود دارد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود 107 بقاع و اماکن مذهبی متبرکه در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 46 مورد مربوط به بقعه امامزادگان، 41 مورد آرامگاه و 16 مورد زیارتگاه های مذهبی است.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.