ورود سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور/ آسمان تهران نیمه ابری

آسمان تهران نیمه ابری و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و گستره بارش ها در دامنه های جنوبی البرز و مناطقی از زاگرس پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده ها و الگوهای پیش یابی هواشناسی روز جمعه فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور تقویت می شود و گستره ی بارش ها دامنه های جنوبی البرز، برخی از مناطق زاگرس مرکزی و شمال کشور را نیز فرا می گیرد.

 در این روز با نفوذ جریانات سرد و مرطوب شمالی به روی سواحل جنوبی دریای خزر ابرناکی بارش باران و کاهش نسبی دما در استان های جنوبی دریای خزر و استان اردبیل روی خواهد داد .

روز شنبه موقتا از بارش ها در شمال غرب کشور کاسته می شود ولی در برخی مناطق دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی نواحی مرکزی دامنه های جنوبی البرز سواحل شرق کشور بارندگی ادامه خواهد داشت.

 شدت بارش ها در استان های ایلام، غرب لرستان ،کرمانشاه، جنوب مرکزی، غرب همدان، جنوب کردستان،  شمال بوشهر، جنوب خوزستان و جنوب کهگیلویه و بویر احمد، روز شنبه در استان های مرکزی شرق قزوین شرق کرمانشاه، غرب همدان، جنوب کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شمال خوزستان و روز یکشنبه در استان های بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، شمال خوزستان پیش بینی  می شود.

شایان ذکر است که از روز جمعه احتمال وقوع تگرگ و وزش باد شدید در برخی مناطق استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز دور از انتظار نیست و روزهای شنبه و یکشنبه در برخی مناطق ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس بارش به صورت برف خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ خواهیم داشت و همچنین فردا نیز در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه  هوای تهران به ترتیب 13 و 10 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار