هفته‌ای مطبوعاتی برای ادبیات

محمد سلطانی‌فر، عضو ستاد برگزاری نمایشگاه مطبوعات، ‌بزرگترین معضل این نمایشگاه را بیان کرد.

هفته‌ای مطبوعاتی برای ادبیاتبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته پیش نشست خبری جایزه ادبی «طاهره صفارزاده» برگزار شد در این نشست برادر طاهره صفارزاده سخنانی پیرامون تدفین جسد دیگری در طبقه دوم قبر «طاهره صفارزاده» بدون اطلاع خانواده وی ایراد کرد به دنبال این اظهارات بود که تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) توضیحات لازم را در خصوص این خبر داد.

اما نمایشگاه مطبوعات که قرار است از هفته دیگر در محل مصلای تهران برگزار شود با خبر‌هایی همراه بود. «محمد سلطانی‌فر» عضو ستاد برگزاری نمایشگاه مطبوعات پیرامون نمایشگاه مطبوعات بیان کرد: نبود فضای کافی، بزرگترین معضل ستاد برگزاری نمایشگاه مطبوعات محسوب می‌شود. 

در این هفته صدای پای نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی نیز به گوش رسید. در اولین خبر‌ها از این نمایشگاه، خبر آغاز ثبت‌نام بن تخفیف ششمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی را مشاهده کردیم. در این خبر آمده است: علاقه‌مندان به حضور در نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی اقدام به ثبت‌نام و خرید بن برگ‌های یارانه‌ای کنند.

در میان خبر‌های هفته گذشته، خبر جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور نیز به چشم می‌خورد. بالغ بر 2 هزار عنوان کتاب به دبیرخانه پانزدهمین دوره برگزاری این جایزه ادبی در چهار حوزه رمان کودک، نوجوان و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ارسال شد.

اما تعاونی اتحادیه‌‌های مختلف صنعت چاپ و نشر کشور نیز خبر‌ساز بودند. غلامرضا شجاع، مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافی از برگزاری جلسه همفکری نمایندگان اتحادیه‌های چاپخانه‌داران،‌ صحافان، لیتوگرافان،‌ ناشران و بسته‌بندی با نمایندگان مطبوعات خبر داد. این جلسه به منظور تبادل نظر میان مصرف کنندگان کاغذ و تحریر، پیگیری منافع مشترک آن‌ها و دفاع هر چه بهتر از جلوگیری از واردات کاغذ برگزار شد.

اما پوری سلطانی از بنیانگذاران کتابداری نوین ایران هم‌اکنون در بستر بیماری و در بخش icu  به سر می‌برد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار