ادعای روزنامه سعودی: برجام مانند توپ فوتبال بین مقامات ایرانی سرگردان است!

روزنامه سعودی الشرق الاوسط مدعی شد مقامات ایرانی از امضای نهایی برجام و قبول مسئولیت آغاز عملیات اجرایی آن واهمه دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه سعودی الشرق الوسط با انتشار گزارشی در پایگاه خبری خود، مدعی شد: تاکنون «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا تنها شخص در کره خاکی است که حکمی را در رابطه با «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) امضا کرده است. توافق هسته‌ای که تیرماه سال جاری میان ایران و گروه 1+5، حاصل شد، برای اجرایی شدن باید به امضای یکی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران برسد.

این روزنامه سعودی-صهیونیستی در ادامه با طرح ادعایی واهی نوشت: مقامات ایرانی، از جمله «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور، «محمدجواد ظریف،» وزیر امور خارجه، «علی لاریجانی،» رئیس مجلس، «علی‌اکبر صالحی،» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از بیم متهم شدن به خیانت در آینده، از امضای نهایی برجام به‌منظور آغاز عملیات اجرایی آن، طفره می‌روند و توافق هسته‌ای را مانند توپی به یکدیگر پاس می‌دهند.
 
اوباما 26 مهر سال جاری، در حکمی کابینه را برای فراهم کردن مقدمات اجرای کارآمد تعهدات آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک و لغو تحریم‌های ایران، مأمور کرد. وی در نامه خود خطاب به وزیر خارجه، وزیر خزانه داری، وزیر بازرگانی و وزیر انرژی آمریکا نوشت: امروز مطابق با هجدهم اکتبر 2015 (26 مهر)، مصادف با روز تصویب بر اساس برجام است، روزی که در آن برجام اجرایی می شود و همه امضا‌کنندگان برجام از جمله آمریکا قرار است ترتیبات و مقدمات لازم را برای اجرای تعهدات خود بر اساس برجام اتخاذ کنند. من بدین وسیله به شما دستور می دهم تدابیر مقتضی بیشتر را به منظور تضمین اجرای سریع و مؤثر تعهدات مندرج در برجام و مطابق با قانون آمریکا اتخاذ کنید.




انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار