ناتوانی اولاند در متقاعد کردن آمریکا برای ایجاد ائتلاف بزرگ ضدداعش

شبکه فرانس 24 اعلام کرد رئیس جمهور فرانسه در متقاعد کردن آمریکا برای ایجاد ائتلافی بزرگ ضد داعش ناموفق بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس 24، گوتیه ریبینسکی،سردبیر و کارشناس سیاست بین الملل این شبکه درباره اهداف سفر اولاند به واشنگتن گفت هدف این سفر رئیس جمهوری فرانسه همراه کردن باراک اوباما برای ایجاد یک گروه هم پیمان بزرگ در مبارزه با داعش بود اما موفق به انجام این کار نشد. چون چندین متغیر در این خصوص وجود دارد که اجازه چنین کاری را نمی دهد.

نخست آنکه، هم پیمان شدن با روسیه ، هم پیمانی با کشوری است که در ماجرای اوکراین ما با آن درگیر بودیم .دوم آنکه، هم پیمان شدن با روسیه برای مبارزه داعش، در واقع در باغ سبز نشان دادن به مسکو در خصوص لغو تحریم های این کشور خواهد بود.

سوم آنکه ، همراه با روسیه، ایران نیز وجود دارد، یعنی وقتی قرار است با روسیه در این خصوص همکاری کرد باید با ایران نیز همکاری کرد و با این کشور هم پیمان شد. هم پیمان شدن با ایران نیز ، در واقع همکاری با هلال شیعی است که از تهران آغاز و تا دمشق و علوی های بشار اسد ادامه دارد.

هلال شیعه ای که باراک اوباما از سال 2003 تاکنون به وقفه با آن مبارزه کرده است.اوباما این کار(مبارزه با هلال شیعه) را با حمایت از سنی های عراق هنگامی که از دولت شیعه حاکم بر عراق راضی نبوده است مانند دولت نوری مالکی،انجام داده است.

این کارشناس که خبرها و تحولات سیاسی جهان را برای شبکه خبری فرانس 24 پرازدش و تحلیل می کند در بخش دیگر از واکاوی خود از سفر اولاند به واشنگتن گفت: با توجه به این واقعیت، درباره تشکیل چنین ائتلاف نابه روالی وحدت نظر وجود ندارد. از این گذشته، واشنگتن بر این باور است که روسیه در مبارزه با تروریسم سیاست یک بام و دو هوایی در پیش گرفته است.

فرانسه می خواهد که بشار اسد در سوریه در قدرت باقی بماند. اما واشنگتن بعد از مدتی طفره رفتن در این خصوص اکنون می گوید که بشار اسد در آینده سوریه جایی ندارد و به همین علت اکنون به شورشیان مخالف بشار اسد از نظر سلاح و تجهیزات کمک می کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار