گزارش وب سایت "بازفید": انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تاثیرگذار در سرنوشت ایران

وب سایت "بازفید" نوشت: ثبت نام سه شخصیت تاثیرگذار از سیاسیون ایرانی، از اهمیت انتخابات مجلس خبرگان حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت "بازفید" در گزارشی به بررسی اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخت. 

در این گزارش آمده است: " ایران در ماه فوریه 2016 (31 روز منتهی به 13 اسفند) شاهد برگزاری دو انتخابات مهم است: انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان رهبری. این دور از انتخابات مجلس خبرگان، شاهد حضور سه نامزد سرشناس است که وزنه های سنگینی به شمار می روند. حسن روحانی – رئیس جمهور ایران – روز دوشنبه برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کرد. حسن خمینی – از نوادگان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران – حضرت آیت الله روح الله خمینی (ره) – و علی اکبر هاشمی رفسنجانی – رئیس جمهور پیشین ایران – نیز برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کردند. 

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس جمهور ایران و گروه هایی  که دارای یک خط فکری مشترک هستند، می کوشند تغییراتی را در نظام حکومتی ایران ایجاد کنند. برای مثال: در حوزه سیاست خارجی، آنها خواهان خروج ایران از انزوا و برقراری ارتباط با کشورهای جهان هستند. حسن روحانی می تواند در روز برگزاری انتخابات در تاریخ 26 فوریه (7 اسفند)، مردم را به پای صندوق های رأی بکشاند.  

نگارنده این گزارش می افزاید: انتخابات خبرگان رهبری از این رو حائز اهمیت است که این مجلس مسئولیت تعیین و نظارت بر ولی فقیه (رهبر جمهوری اسلامی ایران) را به عهده دارد. مجلس خبرگان 86 عضو دارد و انتخابات آن، هشت سال یکبار برگزار می شود. 

نگارنده گزارش با طرح ادعاهایی نوشت: نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان با موانع بسیاری روبرو هستند. صلاحیت آنها ابتدا باید در شورای نگهبان تأیید شود. شورای نگهبان دوازده عضو دارد. این شورا تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا را به عهده دارد. ضمن اینکه تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش از اجرا، باید به تأیید این شورا برسد. روحانی در سخنرانی روز دوشنبه از این شورا خواست در خصوص بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، طبق عدالت عمل کند. وی همچنین خواستار برگزاری انتخاباتی سالم با استقبال گرم رأی دهندگان شد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار