در تهران به جای درخت برج می‌روید!/ باغ‌های شمیران زیر بتون و آهن دفن می‌شوند

ساخت و سازهای بی رویه و گود برداری های عمیق به قیمت خشک شدن آب‌های زیر زمینی تمام می‌شود.

آماده///////// نفس شمیران با قد کشیدن برج ها به شماره افتاد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلودگی هوا یکی از مشکلات شهرهای بزرگ و صنعتی است. این آلودگی معمولا در زمستان و فصل سرما به حدی شدت می‌یابد که وضعیت بحرانی اعلام می‌شود و بیشتر ارگان‌ها مانند محیط زیست، شهرداری، استانداری، شورای شهر و پلیس راهنمایی و رانندگی، کمیته اضطرار تشکیل می دهند و هر ساله تصمیمات لازم را در این زمینه با چند روز تعطیلی مدارس، اجرای طرح زوج و فرد، اقدامات موقتی و مقطعی انجام می‌دهند.

این مسکن ها در حالی تجویز می شود که مسئولان از ساخت و ساز غیر مجاز و تخریب خانه باغ های شمال شهر که خود ریه پایتخت به شمار می آیند، غافل‌اند!

ساخت و سازها، غول‌های آهنی و گود برداری‌های عمیق در دهه اخیر برای احداث سیتی سنتر‌ها و تعبیه پارکینگ‌های طبقاتی، گاهی به قیمت خشک شدن آب‌های زیر زمینی مناطق شمال شهر می‌انجامد.

**بی‌تدبیری و بهره برداری از سفره‌های زیر زمینی

ساخت و سازهای غیر اصولی در مناطق یک تهران تا جایی پیش رفته که کوه‌های شمیران توسط برج‌ها پوشیده شده و سازندگان و سرمایه گذاران به راحتی عمارت‌های قدیمی و خانه باغ‌های شمال شهر را تخریب می‌‌کنند و هزار اصله درخت که خود منبع اصلی شریان حیاتی هوای پایتخت محسوب می شوند را قطع  می‌کنند و اغلب به قیمت خشک شدن آب‌های زیر زمینی تمام می‌شود که از طریق لوله‌های مخصوص از زیر زمین مسیر خود را درون جوی‌ها پیدا می‌کنند و سرنوشتی نامعلوم را در پی می‌گیرند که در آینده نه چندان دور شاهد ضررهای جبران ناپذیر آن به منابع انسانی خواهیم بود.

 کمتر از 2سال است که شاهد افتتاح تعداد زیادی از مراکز تجاری با معماری و طرح‌های خاص در منطقه شمیران هستیم تا جایی که در فاصله بسیار کم بیش از 10مرکز تجاری در حال احداث و یا افتتاح هستند و این در حالی است که مسئولان بدون در نظر گرفتن تراکم منطقه جواز تخریب و مجوز ساخت و ساز را صادر می‌کنند.

با قلع و قمع کردن درختان خانه باغ‌ های اصیل و زیبا، حالا شاهد رشد قارچ گونه برج‌های مدرن، سیتی سنترها و هایپر مارکت‌ها هستیم که خود تاثیر قابل توجهی برای از بین رفتن هوای پاک خواهد داشت.

امید است در سال‌های آینده با این روند در پیش گرفته شده شاهد تخریب و صاف کردن کوه‌ها نباشیم و مسئولان به جای تشکیل کمیته‌های پی در پی اضطرار در فصل زمستان تدابیر بهتری را در طول سال بیاندیشند تا شاهد چنین مشکلات آب و هوایی در سطح شهرهای بزرگی چون تهران نباشیم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۳ دی ۱۳۹۴
در سیاستهای اقتصاد مقاومتی شهرداری ها و......ازخزانه کشورپول میگیرند و به خزانه کشور پول میریزند واینگونه اتفاقات مغنا ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۴
شهردار تهران.
آخرین اخبار