مروری بر آثار یک هنرمند لهستانی

یک مجموعه با اهداف خاص هنری این بار کارهای یک هنرمند لهستانی را مرور می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «پلتفرم 28» که چند وقتی است با اهداف نویی چون هنر، معماری و طراحی افتتاح شده است، این هفته برنامه‌ای با عنوان «مروری بر آثار میروسلو بالکا» هنرمند لهستانی را برگزار کرده است.

به همین بهانه با آورزمانی مدیر داخلی این مجموعه گفتگو کردیم.

وی در این خصوص گفت: این مرور بر آثار میروسلو بالکا توسط چندین ویدئو صورت می‌گیرد که در یکی از آن‌ها کارهایی که این هنرمند در موزه دارد، نمایش داده می‌شود و در ویدئو دیگر، پروژه‌ تولید یک اثر نشان داده می‌شود و بقیه هم آثار وی را به تصویر می‌کشد.

آورزمانی در خصوص رویه و روش این پلتفرم اضافه کرد: ما در هر فصل 4 تیپ مختلف کاری داریم که شامل معماری، فشن دیزاین، هنر و طراحی روز است و هر فصل یک تم و موضوعی دارد که ما بر اساس آن نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنیم. در این فصل هم به برخی از اندیشه‌ها و تاثیرات آن بر یک کشور از جنبه‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، معماری و ... می‌پردازیم.

وی ادامه داد: بالکا هنرمندی لهستانی است که گذر ایدئوژی‌هایی را در کشورش دیده و به خوبی در این زمینه آثارش را ترسیم کرده است. ما نیز سعی در معرفی و مرور این آثار داریم.

مدیر داخلی این مجموعه با اشاره به مرکز هنری w01 اظهار کرد: ویندو در واقع پنجره‌ای است که دریچه‌ای را به هنر در بازار ثانویه باز کرده است و به علت محدودیت فضا فعالیتش بیشتر در جهت معرفی هنرمند به مجموعه‌دار‌هاست. چون امکان به نمایش گذاشتن آثار زیاد و رفت و آمدهای فراوان در این مجموعه وجود ندارد. چرا که هدفش معرفی به همان بازار ثانویه و مجموعه‌داران است و این بار هم در این پنجره تک اثری از فریده لاشایی به نمایش گذاشته شده است.

آورزمانی در پایان خاطرنشان کرد: این دو مجموعه تا 11 دی پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است که مایلند از کارها بازدید کنند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار