نشنال اینترست: ایران در جنگ سرد با عربستان دست برتر را دارد

مجلۀ آمریکایی نشنال اینترست تاکید کرد که ایران در بحران دیپلماتیک خود با عربستان، در موضع برتر قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشت: در جنگ سرد با ریاض امکانات ایران بیشتر است و فرصت های بیشتری برای بهره مندی از وضعیت کنونی دارد.

پیام محسنی کارشناس امور ایران در دانشگاه هاروارد، در مجله نشنال اینترست نوشت: ناآگاهی عربستان از امکانات بیشتر ایران در آستانه جنگی احتمالی، باعث پیچیده تر شدن جنگ سرد تهران و ریاض شده است. 

در این مقاله آمده است: ایران با کمک نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود می تواند از نقاط ضعف عربستان و دیگر کشورها استفاده لازم را ببرد. تجارب و توانمندی های نظامی ایران بیشتر از عربستان است و ایران ترسی از رویارویی با عربستان و فشارهای خارجی ندارد.
 
به نوشته نشنال اینترست، بحران کنونی تعداد زیادی از نقاط ضعف عربستان را نشان خواهد داد و همین امر تهدید و خطری برای نظام سیاسی ریاض محسوب می شود.

مقاله نویس دو هفته نامۀ نشنال اینترست مدعی شد؛ هر چند عربستان و ایران درپی جنگ تمام عیار نیستند، ولی وضعیت اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و انتقاد شدید متقابل این دو کشور از همدیگر احتمال آغاز درگیری مستقیم را بیشتر کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۵ دی ۱۳۹۴
عربستان اصلا در حدی نیست که بخاد علیه ایران کاری کنه.ایران تو چند ساعت عربستان وپایگاه های نظامیشو همه ی هواپیماهای میلیاردیه نفتیششونو میفرسته هوا مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
حکام بی عقل سعودی هنوزنمی دانند اگربخواهندغلطی ضدایران انجام دهند ازجایی می خورند که اصلا انتظارش را ندارند. امریکا و رژیم صهیونیستی اما این را خوب می دانند که هراقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران نتیجه اش موج حملات غیرمنتظره ازمکانهایی دراطراف خودآنها خواهدبود. حکام سعودی بهتراست اول دور و بر خودرا بپایند، از اردن، اتیوپی، سومالی، مصر ،عراق، بحرین و قطر موج حملاتی علیه حکام سعودی آغازخواهدشد که دیگر نتواند خودش را جمع و جورکند.
آخرین اخبار