"ترامپیسم" چه تأثیری بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت؟

رفتارها و شیوه سخن‌گفتن خارج از عرف ترامپ در صورت راه‌یابی وی به کاخ سفید می‌تواند مشکل آفرین شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «استریت،» ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان به پیشتازی خود در نظرسنجی‌ها ادامه می‌دهد؛ اما رفتارهای خارج از عرف وی سبب شده است پیش‌بینی‌هایی از تأثیر منفی و ویران‌کننده وی بر اقتصاد این کشور در صورت پیروز شدن در انتخابات، صورت بگیرد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که رفتار خارج از عرف ترامپ و سیاست "هرچه می‌خواهی بگو و هرچه می‌خواهی دوست داشته باش" وی در اقتصاد خطرناک است. برای نمونه گفتن دو یا سه کلمه نامناسب از سوی رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند چه تأثیر مخربی بر بازار آمریکا داشته باشد. سخنان نامناسب نه تنها بر اقتصاد آمریکا بلکه بر کل جهان و همچنین بر دنیای سیاست نیز تأثیرگذار است. اگرچه شیوه غیرمتعارف سخن گفتن ترامپ سبب جذب طرفداران جمهوریخواه وی شده است، می‌تواند در کاخ سفید بسیار مشکل‌آفرین شود.

تصور آنکه در کاخ سفید، ترامپ تنها به دلیل آنکه شب گذشته نظراتش تغییر کرده است کالاهای چینی را به افزایش مالیات 43 درصد تهدید کند و یا آنکه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیما در آمریکا را وادار کند فروشگاه‌هایی در خارج کشور افتتاح کند، بسیار سخت است. این درحالی است که وی هر دوی این نظرات را در مناظره روز پنج‌شنبه جمهوریخواهان مطرح کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار