واشینگتن پست: تلاش کری برای کاهش نگرانی‌ها درخصوص بهبود روابط تهران-واشینگتن

جان کری در دیدار امروز خود با مقامات کشورهای عربی تلاش کرد نگرانی‌های آن‌ها را درخصوص بهبود روابط این کشور با ایران، برطرف کند.

واشینگتن پست: تلاش کری برای کاهش نگرانی‌ها درخصوص بهبود روابط تهران و واشینگتن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (شنبه) با مقامات کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، دیدار کرد. وی در این دیدار تلاش کرد نگرانی‎های کشورهای عربی را درخصوص چشم‌انداز بهبود روابط تهران و واشینگتن برطرف سازد. 

کری در این دیدار، همچنین تأکید کرد باید درخصوص اینکه نمایندگان کدام گروه‌های معارض سوری می‌توانند در مذاکرات آتی درخصوص آینده سوریه حضور یابند، به‌ توافق رسید. 

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر،» وزیر امور خارجه عربستان، با تکرار ادعاهای واهی و نخ‌نمای پیشین مقامات کاخ‌سفید، گفت: آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بر لزوم مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه (!) اتفاق‌نظر دارند.

وی همچنین مدعی شد با مقامات عربی به یک درک مشترکی درخصوص معارضان سوری رسیده است و مذاکرات صلح سوریه طبق برنامه و در تاریخ مقرر، برگزار خواهد شد. کری افزود: «روابط واشینگتن و کشورهای عضو شورای همگاری خلیج‌فاری بر اساس منافع مشترک است... آمریکا در صورت وجود هرگونه خطر خارجی برای کشورهای عضو این شورا، در کنار آن‌ها خواهد ایستاد.»
    
الجبیر نیز در این نشست خبری اتهامات بی‌اساس خود را علیه جمهوری اسلامی ایران، تکرار کرد. وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های ایران، گفت: «بعید می‌دانم آمریکا در مقطع کنونی، اقدام شدیدی علیه ایران صورت دهد.» 

نشست خبری وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان پس از دیدار کری با وزرای امور خارجه «شورای همکاری خلیج‌فارس» برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار