سناتور آمریکایی: سرنگونی بشار اسد به معنای کاهش تروریسم نیست

سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی بر این باور است که تعریف سیاست خارجی تنها در دفاع از این کشور می گنجد و به عزل و نصب رهبران در خاورمیانه مربوط نمی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «یو اس ای تودی»؛ سناتور «رند پل» نماینده جمهوری خواه ایالت کنتاکی آمریکا در نطق انتخاباتی خود که شب گذشته (شنبه 10 بهمن) در سوسیتی آیوا ارائه کرد، تعریف خود از سیاست خارجی را دفاع از ایالات متحده دانست.

به عقیده وی تعریف سیاست خارجی تنها در دفاع از ایالات متحده می گنجد و به عزل و نصب رهبران در خاورمیانه مربوط نمی شود.

وی گفت: تغییر رژیم در خاورمیانه به معنای کاهش خطر تروریسم و  گروه های رادیکال نیست. بهترین مثال در این زمینه ،جنگ عراق است که با صرف هزینه یک هزار میلیارد دلاری و کشته شدن 4 هزار سرباز، این کشور همچنان دستخوش عملیات تروریستی داعش است. همچنین با سرنگونی معمر قذافی در لیبی، شرایط مساعدی برای این کشور فراهم نشد. بنابراین، سقوط دولت بشار اسد در سوریه نه تنها شرایط را بهتر نمی کند، بلکه مسیحیان این کشور را در مواجهه با جنایات داعش در معرض خطر قرار خواهد داد.

سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی اظهار داشت: مشکلی که با سایر نمایندگان جمهوری خواه دارم این است که آنها به دنبال نابودی دو طرف جنگ در سوریه هستند. به عقیده من نابودی داعش و سرنگونی بشار اسد که سناتور «تد کروز» و «دونالد ترامپ» به آن اشاره کرده اند، ایده‌ای احمقانه است. من به دنبال سیاست خارجی هستم که از ایالات متحده آمریکا دفاع کند و باعث قوی تر شدن آن در عرصه بین المللی و خاورمیانه شود. بنابراین، تغییر رژیم در خاورمیانه تنها کار ایالات متحده را بیشتر خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار