در حاشیه هفته سوم تا پنجم لیگ برتر تکواندو؛

کرمی: در جوان گرایی بسیار موفق بودیم

رییس سازمان لیگ تکواندو گفت: خوشبختانه با جوان گرایی در لیگ ها پشتوانه خوبی برای آینده تکواندوی کشورمان ساختیم.

محمد کرمی رییس سازمان لیگ تکواندو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: خوشبختانه با برگزاری لیگ های مختلف استعدادهای درخشانی را کشف کردیم به خصوص اینکه برگزاری لیگ جوانان که از 2 سال پیش آغاز شد باعث شد تا تیم های حاضر در لیگ بزرگسالان جوان گرایی کنند، که این موضوع به نفع تکواندوی کشور است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در ترکیب تیم های حاضر در لیگ برتر بزرگسالان اکثر تکواندوکاران بین سنین 16 تا 20 سال هستند و این جوان گرایی تیم ها باعث شد تا تکواندوکاران جوان به دلیل جویای نام بودن با انگیزه بالاتری در لیگ حضور پیدا کردند و با شجاعت بیشتری مبارزه می کنند.

به همین دلیل پشتوانه خوبی برای تکواندوی کشور ساخته شد و امیدوارم این جوانان بتوانند سال های سال در سکوهای مختلف جهانی و آسیایی و بخصوص المپیک برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

رییس سازمان لیگ تکواندو در خصوص اعتراضاتی که گهگاه به داوری های لیگ می شود، گفت: با توجه به اینکه فدراسیون جهانی حداکثر توان خود را به کار گرفته تا با استفاده از بهترین تجهیزات از قبیل هوگوها و کلاه های الکترونیکی، نقش انسانی را در قضاوت برای کاهش خطاها در داوری کم کرد، این امر باعث شده تا به حداقل چالش در داوری برسیم.

کرمی افزود: در اکثر اوقات اعتراضات به ضربه های صورت است که باید داوران امتیاز بدهند و همیشه اختلاف نظر بین داوران و مربیان وجود دارد که به اعتقاد من یکی از زیبایی های ورزش ها همین اختلاف نظر هاست.

البته اعتراضی که در یکی از بازی های هفته چهارم لیگ برتر (پنجشنبه 15 بهمن) بود با اعتراض مربی خودم فیلم بازی را مرور کردم و شاهد بودم که حق با داوران بوده و نتیجه صحیح همان بود که داور وسط، 3 داور کنار و ناظر زمین است.
البته هرگز نمی توان منکر خطای انسانی شد اما در تکواندو بدلیل امکانات موجود در قضاوت، خطاها کمتر است.

گفتنی است: در پایان هفته پنجم از مرحله برگشت چهاردهمین دوره لیگ برتر که شب گذشته پنجشنبه 15 بهمن در خانه تکواندو برگزار شد، صدرجدول رده بندی این رقابت ها بدون تغییر باقی ماند و تیم شهرداری ورامین همچنان در صدر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار