افزایش اندک بهای نفت / کاهش 6 دلاری بهای طلا

در معاملات نفتی بازار آسیا، بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بهای نفت خام در بازار آسیا افزایش یافت. برهمین اساس، بهای نفت خام آمریکا در بازار آسیا با دو درصد افزایش به 28.51 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت نیز با 2.4 درصد افزایش بها در هر بشکه، 31.05 دلار معامله شد. افزایش بهای نفت در معاملات امروز درحالی رخ داد که در روزهای گذشته نفت خام آمریکا 6 درصد و نفت برنت 8 درصد کاهش قیمت داشت. 

با این وجود، دنیل آنگ – تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچر – گفت: بازارهای بزرگ آسیا به دلیل سال نو چین تعطیل است و احتمالا این امر سبب کاهش بهای نفت در آسیا شود. 

بهای نفت از سال 2014 و پس از آنکه اوپک از کاهش تولید 30 میلیون بشکه‌ای نفت خود اجتناب کرد شاهد کاهش 70 درصدی قیمت بود. با این حال، پس از آنکه بیژن زنگنه – وزیر نفت ایران – اعلام کرد تهران آماده مذاکره با رژیم سعودی درباره شرایط بازار نفت است، امیدواری برای افزایش بهای طلای سیاه افزایش یافت. زنگنه تاکید کرد ایران از هر گونه گفتگو و همکاری اعضای اوپک و عربستان حمایت می‌کند. ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین المللی، صادرات نفت خود را افزایش داد که این امر فشار بر بازار نفت را تشدید کرد.

بازار فلزات گرانبها برخلاف بازار نفت شاهد ثبات قیمت بود. هر اونس طلا در ماه جاری برای هشتمین ماه متوالی بیش از 1200 دلار معامله شد. با این وجود، در معاملات امروز بهای هر اونس طلا با 6.30 دلار کاهش، به 1194.4 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار