جان مک کین: 10 تفنگدار آمریکاییِ بازداشت شده در ایران را احضار می کنم

سناتور جمهوری خواه آمریکا اعلام کرد اگر اوباما نتایج تحقیقات در خصوص بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی را ارائه ندهد، وی آنها را احضار می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "جان مک کین،" سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونای آمریکا روز گذشته اعلام کرد اگر "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور نتایج تحقیقات در خصوص 10 تفنگدار بازداشت شده یِ آمریکایی را در ایران تا 1 مارس سال جاری میلادی (11 اسفند 94) ارائه ندهد، وی شخصا این افراد را احضار می کند. 

مک کین همچنین خاطر نشان کرد: "به نظر می رسد دولت آمریکا در تکمیل پرونده ملوانان آمریکایی بازداشت شده تعلل می کند. من تضمین می کنم اگر تا اول مارس، آمریکا نتایج تحقیقات را ارائه ندهد، من یک جلسه تشکیل می دهم و این افراد را احضار می کنم. ما بیشتر از این نمی توانیم صبر کنیم."

12 ژانویه سال جاری میلادی (22 دی 94) در پی تجاوز به آب‌های ایران، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو فروند شناور رزمی آمریکایی را در خلیج فارس توقیف و 10 سرنشین آن‌ را بازداشت کردند. تفنگداران آمریکایی یک روز بعد آزاد شدند. این مسائل تنها چند روز پیش از روز اجرای توافق هسته ای و لغو تحریم های اقتصادی ایران رخ داد.

باراک اوباما در این خصوص اعلام کرد: آزادی سریع این تفنگداران آمریکایی نشاندهنده قدرت دیپلماسی و تعامل با ایران است. جمهوری خواهان آمریکا که بارها از توافق هسته ای ایران انتقاد کرده اند نیز گفتند: بازداشت تفنگداران آمریکایی در ایران نشان می دهد این کشور هیچ ارزشی برای آمریکا قائل نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار