تجاری سازی 7 طرح فناورانه جهاد دانشگاهی با حمایت معاونت علمی

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از تجاری سازی 7 طرح فناورانه جهاد دانشگاهی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

امیر توکلی رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان جهاد دانشگاهی در تمام دانشگاه‌های دولتی واحدهای فعالی برای اجرای طرح‌های فناورانه دارد و از آنجا که در سیاست‌های این سازمان تجاری سازی طرح‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو ارائه حمایت‌های اعتباری در تسریع فرآیند تجاری سازی این طرح‌ها ضروریت دارد.

وی تاکید کرد: تا‌کنون از 21 طرح فناورانه جهاد دانشگاهی 7 طرح به تائید رسیده‌اند تا با حمایت معاونت علمی به مرحله‌ی اجرا برسند.

توکلی با اشاره به تشکیل صندوقی مشترک بین معاونت علمی و جهاد دانشگاهی در راستای پیشبرد اهداف تصریح کرد: در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه صندوقی بین این دو نهاد تشکیل می‌شود تا با مشارکت 50 درصدی هر یک از این نهادها طرح‌های فناورانه به مرحله‌ی تجاری سازی برسد.

وی ادامه داد: این صندوق از ساخت نمونه اولیه و تجاری سازی محصول در قالب تسهیلات و وام حمایت می‌کند، طرح‌های فناورانه جهاد داشگاهی‌ پس از تصویب در کمیته مربوطه این سازمان توسط ستاد توسعه فناوری‌ معاون علمی ارزیابی و سپس در کارگروه اجرایی، تفاهم‌نامه‌ مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد‌.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی بیان کرد: در طول مدت تشکیل این صندوق‌ 21 طرح فناورانه وارد مرحله ارزیابی شدند که از این تعداد 7 طرح به تصویب رسیده‌اند و 6 طرح مورد ارزیابی قرار نگرفته و سایر طرح‌ها مراحل ارزیابی را طی می‌کند.

وی در زمینه 7 طرح که به مرحله‌ی تجاری سازی رسیده‌اند، خاطر نشان کرد: پکیج‌ نمک زدایی از نفت تا تکنولوژی الکترواستاتیکی، پمپ‌ها و موتور درون‌ چاهی جهت حفاری چاه نفت، تولید لوله مغزی سیار برای حفر چاه‌های نفت، پایلوت تولید کربوهیدرات فعال،‌ بازیابی فلزات گران‌بها از وسایل الکتریکی مشتعل، ساخت سرامیک‌های ویژه نسوز و پکیچ بازیافت زیست از طرح‌های مورد تائید هستند تا با حمایت معاونت علمی به مرحله‌ی اجرا برسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار