همدان؛

یک میلیون و ۴۰۵ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در همدان هستند

دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت:یک میلیون و ۴۰۵ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رأی دادن هستند.

یک میلیون و ۴۰۵ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رأی دادن هستند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابوالقاسم الماسی اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشکوه با حضور حداکثری مردم در هفتم اسفندماه اندیشیده است و اعضای ستاد انتخابات استان همدان با انجام مانور انتخاباتی آمادگی لازم را کسب کردند.
 
وی با بیان اینکه یک میلیون و 404 هزار و 976 نفر در استان همدان واجد شرایط رأی دادن هستند، افزود: به منظور اخذ رأی از افراد واجد شرایط رأی در استان همدان یک‌هزار و 261 صندوق پیش‎بینی شده است.
 
دبیر ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه در هر شعبه اخذ رأی 2 صندوق به منظور جمع‌آوری آرای مردمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش‎بینی شده است، گفت: از این تعداد صندوق، 918 مورد صندوق ثابت و 343 مورد از صندوق‌ها سیار است و همچنین 504 صندوق مناطق شهری و 757 صندوق نیز آرای مناطق روستایی را پوشش می‌دهند.
 
وی بیان کرد: همه فرایندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما دو فرایند شامل اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌گیرد.
 
الماسی با بیان اینکه 98.5 درصد شعب اخذ رأی استان همدان زیر پوشش شبکه ارتباطی هستند، تصریح کرد: دوره آموزشی برای کاربران به منظور آشنایی با نحوه کار با نرم‌افزار مرتبط با فرایند انتخابات برگزار شده است و البته برای روستاهایی که شبکه ارتباطی ندارند، صندوق‌های سیار پیش‎بینی شده است.
 
وی افزود: در هر شعبه اخذ رأی 15 نفر به عنوان ناظر، بازرس و مأموران نیروی انتظامی برای تأمین امنیت محل استقرار صندوق‌ها حضور دارند که در مجموع بیش از 20 هزار نفر کار برگزاری پنجمین دوره انتخابات خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان همدان عهده‎دار هستند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به تعداد کاندیداهای نمایندگی حاضر در دور رقابت انتخاباتی اظهار داشت: در حال حاضر 171 نفر در حوزه‌های انتخابیه استان همدان برای رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان حضور دارند و همچنین 48 نفر از کاندیداها از دور رقابت‌ها انصراف دادند.
 
وی تأکید کرد: به دلیل انصراف برخی از کاندیداها در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی و برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه این آمار لحظه به لحظه ممکن است متغیر باشد بنابراین آمار قطعی متعاقباً اعلام می‌شود.
 
الماسی با اشاره به تخلفات انتخاباتی گفت: افراد دارای مسئولیت و شخصیت‌های دارای جایگاه دولتی و غیردولتی ممنوعیتی برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود ندارند اما در این حمایت‌ها نباید از عنوان و سمت خود بهره‌ ببرند و به عنوان یک شهروند عمومی فعالیت کنند.
 
وی با بیان اینکه بیشترین تخلف انتخاباتی برخی کاندیداها مربوط به نصب بنر بوده که جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: اما تخلفات انتخاباتی در زمینه راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، تجمع‌های گسترده در سطح خیابان‌ها و پیاده‎روی و راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی با اقلام تبلیغاتی کاندیداها بیشتر در حوزه‌های انتخابیه نهاوند و اسدآباد شاهد بودیم که در حال رسیدگی است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.