ادامه امدادرسانی به آوارگان سوری تا پایان سال

اختصاص منابع «بی سابقه» از سوی برخی کشورها احتمالا موجب خواهد شد این نهاد برنامه کامل کمک غذایی به آوارگان سوری را تا پایان سال انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، برنامه جهانی غذا  اعلام کرد منابع «بی سابقه»، که از سوی برخی از کشورها به ویژه آلمان وعده داده شده است، احتمالا موجب خواهد شد این نهاد برنامه کامل کمک غذایی به آوارگان سوری را در اردن ، لبنان، عراق و مصر تا پایان سال انجام دهد.

طی سال‌های اخیر نبود منابع، این آژانس سازمان ملل متحد را مجبور کرده بود کمک‌های خود را به آوارگان سوری به حال تعلیق درآورد یا به شدت کاهش دهد.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد در کنفرانس اوایل فوریه در مورد سوریه در لندن، کشورهای کمک کننده وعده کمک «بی سابقه» 675 میلیون دلاری دادند.

این منبع تصریح کرد مشارکت آلمان 570 میلیون یورو(حدود 620 میلیون دلار) خواهد بود.

برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای تصریح کرد منابع وعده داده شده برای از سرگیری کامل کمک غذایی به آوارگان در اردن،‌لبنان، عراق و مصر؛ از ماه مارس تا پایان سال هزینه خواهد شد. این برنامه در مجموع یک میلیون و 800 هزار نفر را شامل می شود.

این منبع افزود این منابع همچنین موجب می‌شود برنامه جهانی غذا بتواند از ماه آوریل تا اکتبر سبدهای مواد غذایی برای آوارگان در داخل خاک سوریه ارائه کند. حدود چهار و نیم میلیون نفر می‌توانند از این کمک بهره مند شوند.

در این بیانیه آمده است پاسخ بی سابقه به درخواست منابع مالی به نجات جان آسیب پذیرترین افراد در سوریه و نیز سراسر منطقه کمک خواهد کرد.

در مجموع بیش از 10 میلیارد دلار برای کمک به میلیون‌ها سوری و مهار بحران آوارگان که ثبات کشورهای مقصد را تهدید می کنند،‌وعده داده شد. از این میزان قرار است پنج میلیارد و 600 میلیون در سال 2016 و پنج میلیارد و 100 میلیون تا سال 2020 واریز شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار