تدارک ویژه رادیو فرهنگ برای نوروز/ موسیقی حرف اول را می‌زند

«بهار را ورق بزن»، «آینه فرهنگ»،‌ «ساز نوروزی»، «عصرانه فرهنگ» از جمله برنامه‌های رادیو فرهنگ به شمار می‌آیند.

محمدصادق رحمانیان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های نوروزی گفت: هدف رادیو فرهنگ در نوروز کلام کمتر و موسیقی بیشتر است. بنابراین در این 15 روز برنامه‌های کلام‌محور سنگین با پشتوانه پژوهشی را با برنامه‌های تفریحی و سرگرمی تغییر می‌دهیم. همچنین برنامه نیمروزی و عصرانه جداگانه در نوروز خواهیم داشت. 

وی در خصوص برنامه‌های دیگر رادیو فرهنگ اظهار داشت: «ساز نوروزی» که به آیین‌های نوروزی، بازی‌های مردم سراسر ایران و طبیعت‌گردی و همچنین آداب و رسوم مردم در استان‌های مختلف می‌پردازد، هر روز ساعت 9 صبح تا 12 با رویکرد تفریحی، گزارشی و کارشناسی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه «عصرانه فرهنگ» رویکرد هنری دارد و به معرفی هنرمندان شاخص سال 94 در حوزه سینما،‌ تئاتر و موسیقی، کتاب‌های برگزیده سال 94 و خاطرات رزمندگان در لحظات جبهه و معرفی بناهای تاریخی ایران می‌پردازد.

وی در خصوص برنامه نوروزی عنوان کرد: برنامه «سرود فروردین» به مدت 150 دقیقه از ساعت 6:30 برای لحظه تحویل سال تدارک دیده شده است.

رحمانیان تصریح کرد: در برنامه «بهار را ورق بزن» معرفی کتاب توسط خود نویسنده صورت می‌گیرد. همچنین برنامه «آینه فرهنگ» مهمترین رخدادهای دستاوردهای فرهنگی 94 را مرور می‌کند.

وی در خصوص برنامه موسیقی‌محور اظهار داشت: «سر آهنگ»، «نیستان»، «شبستانه» برنامه موسیقی محور رادیو فرهنگ به شمار می‌رود. همچنین در گروه ادب «بهار نو»، «ترانه باران»، «بهار جان» و «شب‌های فرهنگ» که به میراث فرهنگی ادبیات و گردشگری می‌پردازد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار