معاون فنی و عمران فرمانداری استان تهران:

تمام موزه های پایتخت باید تخفیف 50 درصدی به مسافران ارائه دهند

معاون فنی و عمران فرمانداری تهران گفت: 59 موزه در سطح شهر تهران وجود دارد كه تنها 9 موزه كه توسط سازمان میراث فرهنگی اداره می‌شوند شامل تخفیف 50 درصدی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین آرام معاون فنی و عمران فرمانداری استان تهران در جلسه مربوط به ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 95 كه امروز (چهارشنبه ) در محل سالن اجتماعات فرمانداری تهران برگزارشد، در خصوص ارتقاء خدمات سفر در نوروز 95 اظهار داشت : آمارها و تعداد بازدید كنندگان در نوروز 94 از شهر تهران حاكی از تعداد قابل توجه مسافران نوروزی از شهر تهران است كه  باید با برنامه ریزی درست تمام دستگاه‌ها   بتوانیم خدمات ویژه ای را به مسافران و گردشگران ارائه دهیم.

وی با اشاره به حضور حداكثری مردم در انتخابات بیان کرد: مردم بخوبی توانستند حق مطلب را ادا كنند و اكنون ما باید به عنوان دستگاه اجرایی بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم . 

معاون فنی و عمران فرمانداری تهران با اشاره به این‌كه بیش از 5 میلیون تبلیغات كاندیدها در سطح شهر وجود داشت، تاكید كرد : از شهرداری تهران بدلیل عملكرد خوب در پاكسازی سطح شهر از هرگونه تبلیغات نامزدها تشكر ویژه ای دارم . 

وی با اشاره به رقم قابل توجه 12 تا 14 میلیون نفری كه از پایتخت بازدید داشتند ، تاكید كرد :   تنها 200 هزار نفر توانستند از مراكز اسكان های نوروزی بهره مندشوند كه باید تمام مراكز ازجمله آموزش و پرورش و شهرداری در این خصوص فعال‌تر عمل كنند. 

آرام افزود : 59 موزه بزرگ در سطح شهر تهران وجوددارد كه تنها 9 موزه بزرگ كه متولی آن میراث فرهنگی است شامل تخفیف 50درصدی می‌شود .

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم 50 موزه ای كه توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند نیز این تخفیف را به مسافران و گردشگران ارائه دهند .

معاون فنی و عمران فرمانداری تهران افزود: 250 پایگاه نیروی انتظامی در سطح شهر تهران حافظ امنیت شهر خواهند بود .

آرام بیان کرد: باتوجه به تمهیدات نیروی انتظامی از اول فرودین تا آخرین روز تعطیلات هرگونه حمل و نقل و  اسباب كشی ممنوع خواهد بود . 

*ارائه خدمات ویژه به شهروندان در پنج شنبه آخر سال

 غلامحسین آرام معاون فنی و عمران فرمانداری استان تهران در حاشیه جلسه مربوط به ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 95 در خصوص تمهیدات نوروزی به مسافران اظهار داشت : امروز آخرین جلسه ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 95 با حضور تمام اعضای جلسه به منظور ارائه خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی برگزارشد .

وی با اشاره به این‌كه تمام دستگاه های خدمات رسان آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مردم دارند، تاكید كرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برنامه ویژه ای از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس تهران برای تسهیل در تردد شهروندان پیش بینی خواهد شد.

آرام بیان کرد: هماهنگی های لازم برای داشتن تخفیفات ویژه برای موزه در ایام نوروز در نظر گرفته خواهد شد همچنین مصوبه ای برای اعمال تخفیف 50 درصدی برای بهره مندی مردم از موزه ها اعمال خواهد شد .

معاون فنی و عمران فرمانداری تهران اظهار داشت : ستاد اسكان در مناطق 22 گانه شهر تهران و 14 هزار تخت در هتل ها نیز آماده ارائه خدمات به مسافران خواهد بود.

وی ادامه داد: حدود 22 مدرسه در 22 منطقه شهر به جز اماكن مخصوص به فرهنگیان نیز آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

معاون فنی و عمران فرمانداری تهران افزود : حدود 9 ایستگاه در ورودی و خروجی استان تهران آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

آرام ادامه داد: 35 هزار تخت از اماكن و اسكان آموزش و برورش نیز آماده خدمات رسانی به فرهنگیان است.

وی اضافه کرد: در روز طبیعت نیز دستگاه های خدمات رسان حافظ تامین امنیت مسافران نوروزی خواهند بود .

آرام با اشاره به تسهیل حمل و نقل مردم در طول ایام نوروز گفت : شركت های خودرو یاز و همچنین 4 پایانه بزرگ در سطح شهر تهران آماده خدمات رسانی و جابجایی مسافران را بر عهده خواهند داشت.

*تهران تمدنی 7000 هزار ساله دارد

علی رفیعی دبیر ستاد اجرای ستاد خدمات سفر شهر تهران در حاشیه آخرین جلسه ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 95 اظهار داشت : در سال گذشته اسكلت بانویی در منطقه مولوی تهران کشف شد كه برای بازدید عموم مردم ، این آثار تاریخی به موزه ملی انتقال یافت .

وی افزود : بقیه اشیا و آثاری كه نشان از قدمت تاریخ ایران است نیز در این مجموعه جمع آوری و از 26 اسفند ماه به مدت 1 ماه به نمایش گذاشته خواهد شد

دبیر ستاد اجرای ستاد خدمات سفر شهر تهران با اشاره به این‌كه تمامی این آثار حاكی ازتمدن 7000 هزار ساله تهران است، تاكید كرد: با مورد استقبال قرار گرفتن این موزه از سوی شهروندان و مسافران مدت نمایش موزه ملی افزایش خواهد یافت و همچنین با هماهنگی های صورت گرفته شامل تخفیفات نیز در نوروز خواهد شد .

رفیعی با اشاره به این‌كه در سال گذشته 200 هزار نقر در مراكز اقامتی اسكان داشتند، بیان كرد: در نوروز امسال 15 تا 20 درصد افزایش مسافران نوروزی را خواهیم داشت كه تمام دستگاه ها بالای 40 درصد آماده خدمات رسانی به مردم هستند .

وی افزود : در طول ایام نوروز هتل ها و مراكز اقامتی با تخفیف 40 درصدی آماده خدمات رسانی به مسافران خواهند بود.

دبیر ستاد اجرای ستاد خدمات سفر شهر تهران گفت : 120 كلاس درس در شهر تهران برای اسكان مسافران آماده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار