اختصاصی باشگاه خبرنگاران جوان/

پیگیری وضعیت مرسوله‌های پستی با کد 20 رقمی روی قبض‌ها

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت:شرکت پست با اختصاص کد 20 رقمی بر روی قبض های پستی فرستندگان ،امکان رسد و پیگیری وضعیت مرسولات را فراهم کرده است.

پیگیری وضعیت مرسوله‌های پستی با کد 20 رقمی روی قبض‌ها
حسین مهری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با امنیت و نحوه نگهداری مرسوله های پستی اظهار داشت:شرکت برای حفظ امانت های پستی و لزوم و اهمیت نگهداری از آن ها تدابیر مهمی را اندیشیده است.

وی افزود:از زمانی که مرسوله های پستی به دفاتر پستی تحویل داده می شود یک کد 20 رقمی بر روی قبض مربوط به تحویل کالا و محموله پستی اختصاص می یابد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت:شهروندان می توانند از زمان تحویل بسته های پستی خود به دفاتر پستی و پس از دریافت قبض دارای کد20 رقمی کلیه مراحل ارسال وتحویل امانت توسط شرکت پست را رصد و رهگیری کنند.

مهری در ادامه تصریح کرد:همه شهروندان می توانند با مراجعه به سایت شرکت پست به آدرس اینترنتی www.post.ir و با رفتن به بخش رهگیری سیر مراحل مختلف ارسال مرسوله خود را از این طریق کنترل کنند.

وی افزود:رهگیری به این صورت است که شهروندان می توانند عکس و مشخصات شناسنامه ای نامه رسان را و حتی زمان مراجعه وی به درب منازل گیرنده بسته پستی از طریق سایت مربوطه دنبال کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت : اختصاص سایت و بخش رهگیری مرسوله اقدام جدیدی است که شرکت پست برای امنیت امور پستی انجام داده است تا از این طریق هم فرستنده و هم گیرنده بسته های پستی به راحتی امکان پیگیری وضعیت مرسولات خود را داشته باشند.

مهری تصریح کرد: همچنین اگر شهروندان شکایتی نسبت به نحوه عملکرد دفاتر پستی در ارسال محموله خود داشته باشند ، می توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به بخش رسیدگی به شکایات در سایت شرکت پست و یا با برقراری تماس تلفنی با شماره های تعبیه شده مراتب شکایت خود را طی کنند.

وی افزود:پاسخگویی به شکایات شهروندان توسط دفاتر پستی در ایام نوروز95 به جز روز اول فروردین و سیزدهم فروردین انجام می گیرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت: اقدامات شرکت پست شامل کلیه مرسولات اعم از عادی،سفارشی،امانت، پیشتاز و ویژه می شود وهیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.

مهری درپایان تصریح کرد: رهگیری مرسولات متفاوت است به طوری که مرسولات ثبتی در دفاتر پستی قابلیت پیگیری را دارد و فقط مرسولات عادی مشمول پیگیری نمی شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه فاتحی
۰۲:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بسته من از شرکت ارسال شده برای شرکت پست تهران که از اونجا برای کرمان ارسال بشه والان بعد یک هفته هنوز ارسال نشده وجوابی هم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
صادق علوی
۲۲:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
من یک مرسوله پیشتاز تحویل پست اصفهان دادم کد۲۴ رقمی روی رسید هست قابل پیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
من سه بسته برای یکی از آشناهایم فرستادم دو بسته به دستش رسید ولی هنوز یک بسته به دستش نرسیده الان چطور میشه پیگیر این موضوع شد؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امین بیک محمدی منصور
۲۳:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۶
سلام من به پست پارس آباد بسته ارسال کرده بودم و سایت رهگیری نشان نمی داد و متسفانه .از پست پارس آباد انتقاد کرده بودام حالا مورد حل گردیده و از کارکنان اداره ی پست کمال تشکر را دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
شماره بسته پستی که قرار بود تحویل بگیرم 9 شماره است واز طریق اینترنت قابل رهگیری نیست و باید ده شماره باشد
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۱۴:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از شما سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
خوبه
Netherlands
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سجادی
۱۸:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۶
شماره بسته پستی که قرار بود تحویل بگیرم 9 شماره است واز طریق اینترنت قابل رهگیری نیست و باید ده شماره باشد
Germany
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
منم 9 شماره دارم
Germany
eisa
۰۹:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
اگه مشکلت حل شده به منم بگو ممنون
Iran (Islamic Republic of)
اعظم کیانی
۱۰:۲۶ ۰۱ تير ۱۳۹۶
بستماارسال کردم شرکت ۵۰۴۰ولی میگن هیچ امضایی پاینش ثبت نشده که بخوایم هزینشابهت برگردونیم بایدچیکارکنم
آخرین اخبار