محکومیت دو تبعه روسیه در اوکراین به خاطر فعالیت تروریستی

دستگاه قضایی اوكراین دو تبعه روسیه را به اتهام تروریستی به 14 سال زندان محكوم كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه های روسیه، یوگنی یروفیف و آلكساندر آلكساندروف دو تبعه روسیه كه از یك سال پیش در اوكراین به جرم فعالیت های تروریستی در زندان بسر می برند، به اتهام انجام اقدامات تروریستی و نگهداری و حمل غیرقانونی سلاح به 14 سال زندان محكوم شدند.

دادستانی اوكراین درخواست 15 سال زندان برای هر یك از این افراد كرده بود و قاضی دادگاه كی یف با توجه یك سال حبس آنها حكم به زندانی شدن 14 سال دیگر با مصادره اموال برای این دو نفر صادر كرد.

یوگنی یروفیف و آلكساندر آلكساندروف اعتراف كرده بودند كه عضو نیروهای مسلح روسیه بودند اما وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام كرد كه این افراد مدتی قبل از عزیمت به شرق اوكراین از ارتش روسیه به صورت داوطلبانه خارج شده بودند.

دادستانی اوكراین اعلام كرده بود كه این دو فرد عضو سازمان اطلاعات خارجی روسیه هستند كه در شرق اوكراین به فعالیت های تروریستی مشغول بودند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، یروفیف و آلكساندروف عضو سازمان پلیس جمهوری خودخوانده لوهانسك بودند و روز 16 ماه مارس سال 2016 توسط نیروهای اوكراینی در شهر شاستی در استان لوهانسك دستگیر شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار