بشار جعفری: مذاکرات صلح سوریه در ژنو به رغم عقب‌نشینی مخالفان ادامه دارد

رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو اعلام کرد به رغم عقب‌نشینی مخالفان، مذاکرات صلح همچنان ادامه دارد.

بشار جعفری: مذاکرات صلح سوریه در ژنو به رغم عقب نشینی مخالفان ادامه دارد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "بشار جعفری،" رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو پس از نشست این هیئت با "رمزی عزالدین رمزی،" معاون "استفان دی میستورا،" فرستاده سازمان ملل به سوریه در ژنو گفت: نشست ما با سازمان ملل نشان دهنده جدیت مشارکتمان در مذاکرات ژنو است. به رغم عقب نشینی مخالفان مذاکرات صلح در ژنو همچنان ادامه دارد.

وی گفت: ما همچنان بر برگزاری مذاکرات سوری سوری بدون مداخله خارجی پافشاری می کنیم.

بشار جعفری گفت: اگر هیئت ریاض مذاکرات را ترک کرد این مسئله هیچ آسیبی به ما و مذاکرات نمی رساند چراکه این ها به هیچ وجه نماینده مردم سوریه نیستند بلکه برعکس با رفتن آن ها شاید مانع بزرگی از سر راه ما برداشته شود و شاید به راهکار بحران دست یابیم چراکه این ها تندرو و تروریست و مزدوران عربستان هستند.

وی گفت:  آل سعود و "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه نخواستند مزدورانشان در ژنو بمانند چراکه علیه هرگونه راهکار سیاسی هستند. در هر صورت حل سیاسی بحران سوریه در تشکیل دولتی فراگیر و تدوین قانون اساسی و انتخابات پارلمانی است. هر کسی غیر از این فکر کند در توهم به سر می برد و در پی کارشکنی در مذاکرات ژنو و تلف کردن وقت خود و وقت ما است.

جعفری گفت: از روز دوشنبه برخی در اظهاراتی رسمی اعلام کردند که به زیردستان خود در داخل سوریه دستور داده اند که آتش بس را نقض کنند و حملات شدیدی را علیه ارتش سوریه انجام دهند. این ها برای ناکام گذاشتن مذاکرات آمده اند و نماینده ای از گروه احرار الشام و جیش الاسلام را با خود آورده اند که هر دو تروریستی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار