آلمان: آمریکا امتیاز ندهد، پیمان تجارت آزاد شکست می خورد

وزیر اقتصاد آلمان گفت ممانعت آمریکا از حضور اروپایی ها در مناقصه های این کشور، کاملا مغایر تجارت آزاد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه هشدار داد پیمان مشارکت تجاری و سرمایه گذاری دو سوی اقیانوس اطلس در صورتی که آمریکا امتیازاتی ندهد، محکوم به شکست خواهد بود.

زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور در مصاحبه ای با روزنامه اقتصادی «هاندلزبلات» گفت: «آمریکایی ها نمی خواهند مناقصه های عمومی خود را به روی شرکتهای اروپایی باز کنند. به نظر من این کاملا مغایر تجارت آزاد است.»

این وزیر آلمانی افزود: «اگر آمریکایی ها این موضع را حفظ کنند، ما نیازی به پیمان تجارت آزاد نداریم و پیمان تجارت آزاد در دو سوی اقیانوس اطلس به شکست خواهد انجامید.»

وزیر اقتصاد آلمان در حالی این هشدار را داد که باراک اوباما رییس جمهور امریکا قرار است روز یکشنبه به همراه آنگلا مرکل نمایشگاه بزرگ صنعتی هانوفر را افتتاح کند. سران آمریکا و آلمان از این فرصت استفاده می کنند تا از طرح توافق تجارت آزاد که افکار عمومی نسبت به آن بدبین است، دفاع کنند.

روز دوشنبه در نیویورک نیز دور جدیدی از مذاکرات درباره این پیمان آغاز می شود، این سیزدهمین دور مذاکرات از سال 2013 تا کنون خواهد بود. واشنگتن نیز مانند برلین در نظر دارد که این پیمان سال کنونی میلادی رسمی شود، اما به نظر می رسد که تا پایان امسال اختلافات برطرف نشود.

زیگمار گابریل گفت: «موضع آمریکایی ها در این مشارکت به این خلاصه می شود که اجناس آمریکایی را بخرید و این قابل قبول نیست. به علاوه من هیچ پیمانی را که در آن دادگاه داوری خصوصی پیش بینی شده باشد، تأیید نمی کنم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار