نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری در خصوص تغییر کاربری شهرک های اکباتان نمی تواند مخالفان را قانع کند.

شهرداری نمی تواند مخالفان زمین های شهرک اکباتان را قانع کندمرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تخلف شهرداری تهران در خصوص زمین های شهرک اکباتان اظهار داشت: شهرداری تهران زمینی را در شهرک اکباتان در اختیار داشته که بر اساس نیاز محل و شهرک اقدام به احداث یک دارالقرآن می کند، اما عده ای با این کار شهرداری مخالفت می کنند.

وی افزود: به نظر بنده شهرداری با مذاکره و شنیدن صحبت های این افراد و پاسخ منطقی و قانونی دادن می توانست مسئله را در آن زمان حل کند تا این همه مدت موضوع ادامه دار نشود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که این افراد نمی توانند با شهرداری مذاکره کنند، گفت: شهرداری نمی تواند آنها را قانع کند به همین منظور کار دامنه پیدا کرده و در حال حاضر این افراد از طریق مراجع قضایی پیگیر موضوع هستند.

طلایی اضافه کرد: باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه مراجع قضایی در خصوص این زمین ها چه خواهد شد.

وی در خصوص تغییر کاربری هر زمینی در تهران که تصریح کرد: شورا باید از همه مسائل مطلع باشد چراکه شهر طرح تفصیلی دارد و مراجعی هم برای هر گونه تغییر و تحولی در طرح تفصیلی و کمیسیون ماده 5 پیش بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بدون شک شهرداری تهران بدون طی کردن مراحل قانونی نمی تواند تغییری در شهر ایجاد کند، یادآور شد: به همین دلیل اگر تغییرات قانونی بوده باشد که هیچکس نمی تواند اعتراض کند.

طلایی با بیان این که عده ای مدعی تخلف شهرداری تهران هستند، اضافه کرد: شورا باید در خصوص این موضوع سوابق را بررسی کند تا بفهمد مراحل قانونی طی شده یا نه، که اگر شده باشد حرفی در آن نیست اما در غیر این صورت باید بررسی کنیم که شهرداری چگونه بدون گذراندن اقدامات قانونی تغییر کاربری داده و در آن مکان ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده است.

گفتنی است که شهرک اکباتان دهه50 طراحی شده و سایر بخش‌ها پس از انقلاب توسعه یافته و از سال 74 پروژه شهرک اکباتان تمام شده که آن را به تحویل شهرداری دادند.

لازم به ذکر است که زمین بیمارستان صارم به ساخت مرکز درمانی اختصاص داشته که سه قطعه زمین پشت بیمارستان صارم برای ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شده که شهرداری با تغییر کاربری آن به تجاری هر سه قطعه زمین را واگذار کرده و مجوز ساخت تجاری را داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.