اقدام جدید تروریست‌ها برای ارعاب مردم؛

پرسه زدن جوخه‌های مرگ داعش در خیابان‌های فلوجه

همزمان با پیشروی ارتش عراق در عملیات آزادسازی شهر فلوجه، گروه تروریستی داعش جوخه‌هایی برای اعدام مردم معترض این شهر تشکیل داد.

پرسه زدن جوخه‌های مرگ داعش در خیابان‌های فلوجهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی،  همزمان با پیشروی نیروهای ارتش عراق در عملیات آزادسازی شهر فلوجه در استان انبار، گروه تروریستی داعش جوخه‌های اعدام خود را در خیابان‌های فلوجه تشکیل داده است.

روزنامۀ ایندیپندنتِ انگلیس به نقل از احمد دلیمی، یک فعال سیاسیِ عراقی که با تلفن با دوستان و اقوامش در شهر فلوجه ارتباط گرفته است، از برپایی این جوخه‌ها برای قتل شهروندان خبر داد.

براساس این گزارش، تروریست‌های داعش اعلام کرده‌اند، هرکسی که قصد فرار از شهر و یا تسلیم شدن در مقابل نیروهای عراقی را داشته باشد، در جا کشته خواهد شد.

ادلیمی گفت: «تروریست‌های داعش می‌گویند هر کسی را که در فلوجه خانه‌اش را ترک کند و یا پرچم سفید تکان دهد، می‌کشند»

ایندیپندنت در گزارش خود آورده است روز دوشنبه (3 خرداد) سه تروریست داعشی داخل فلوجه کشته شدند و این می‌تواند نخستین نشانه از مقاومت مسلحانۀ شهروندان فلوجه در مقابل تروریست‌ها باشد.

ارتش عراق روز یکشنبه (2 خرداد) بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد آمادۀ اجرای حمله برای بازپس‌‌گیری شهر فلوجه در استان الانبار از تروریست‌های داعش است و از ساکنان شهر خواست پیش از آغاز جنگ، منطقه را ترک کنند.

عملیات پیشروی به سوی شهر فلوجه، از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شد. این شهر راهبردی دومین مرکزِ مهم تروریست‌های داعش پس از شهر موصل در استان نینوا در عراق به حساب می‌آید.

تروریست‌های داعش در اوایل سال 2014 میلادی (حدود دو سال پیش) این شهر را که جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر داشت، اشغال کردند. به گفتۀ مقام‎های محلی عراق، در حال حاضر بیش از 75 هزار غیرنظامی در فلوجه زندگی می‎کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار