انتشار تمامی مقالات، دست‌نوشته‌ها و دلبستگی‌های پوتین در یک کتاب

ناشران روس در نظر دارند اثر میهنی "ولادیمیر پوتین" را به فهرست شاهکارهای ادبی این کشور اضافه کنند.

انتشار تمامی مقالات، دست‌نوشته ها و دلبستگی‌های پوتین در یک کتاببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ان‌بی‌سی نیوز؛ آثار لئو تولستوی، الکساندر پوشکین، آنتون چخوف از مهم‌ترین شاهکارهای ادبی روسیه هستند که همواره زینت‌بخش قفسه‌های کتاب در سراسر جهان بوده‌اند.

ناشران روس در نظر دارند اثر میهنی دیگری را به فهرست شاهکارهای ادبی این کشور اضافه کنند و آن زندگینامه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

شرکت روسی "نووی کلایچ" از سال 2000 با جمع‌آوری تمامی سخنان ولادیمیر پوتین شامل سخنرانی‌ها، اظهارات، خطوط فکری و مقالات وی در نظر دارد کتابی بر مبنای زندگی خصوصی و سیاسی وی تهیه و منتشر کند و.

وادی‌ام رحمانوف، ناشر این کتاب می‌گوید: تمامی رهبران بزرگ روسیه از برژنف تا خروشچف در دوره خود کتابی منتشر کردند که در آن علاوه بر زندگی خصوصی و سیاسی به سخنان، اظهارات و نقل‌قول‌های آن‌ها اشاره شده است. به نظر من، مردم روسیه بسیار خوش‌اقبال هستند که رهبری همچون پوتین دارند. بنابراین چاپ کتاب رئیس‌جمهور بزرگمان خالی از لطف نیست.

وی افزود: مردم روسیه علاقه زیادی به مطالعه زندگی دانشمندان، سیاسیون و مورخان دارند. این موضوع ما را برای چاپ کتاب رئیس‌جمهور مشتاق‌تر کرده است. از سوی دیگر، تمامی سخنرانی‌ها، اظهارات و علایق رئیس‌جمهور پوتین در وب‌سایت شخصی وی موجود است؛ ولی نسخه چاپی آن می‌تواند به اثری ماندگار و مدون در کتابخانه‌ها تبدیل شود.

بر این اساس، کرملین انتشار کتاب رئیس‌جمهور را مجاز دانسته؛ ولی از آن حمایت مالی به عمل نیاورده است.

سال گذشته 3 جلد از زندگینامه شخصی و سیاسی ولادیمیر پوتین در یک هزار نسخه منتشر شد و به بهای 40 دلار (2500 روبل روسیه) به فروش می‌رسد. با این حال، حجیم بودن این کتاب‌ها موجب شد ناشران به دنبال ارائه نسخه‌ای جامع و یک‌جلدی از زندگینامه ولادیمیر پوتین باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار