تماس تلفنی اوباما و اولاند در پی حملات اورلندو و پاریس

رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در پی حملات خونین اورلندو و پاریس تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در پی حملات خونین اورلندو و پاریس شب گذشته تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

کاخ الیزه اعلام کرد در این تماس تلفنی دو طرف بر تقویت همکاری میان دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و فرانسه به منظور مقابله با تهدیدات تروریستی توافق کردند.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه آمده است: فرانسه و هم پیمانان این کشور با نیروی دموکراسی به مقابله با بربریت خواهند رفت.

در این بیانیه همچنین آمده است گفتگوی این دو رئیس جمهور در پی کشتار همجنس گرایان در اورلندو و جنایت قتلی که بر اثر آن یک پلیس و همسر وی در حومه پاریس کشته شدند و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، انجام شد.

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد رؤسای جمهور این دو کشور بار دیگر بر تصمیم مشترک خود در خصوص نابودی داعش تأکید کردند.

در حمله اورلندو، عمر متین آمریکایی افغانی تبار با یک مسلسل و یک هفت تیر در ساعات ابتدایی روز یکشنبه به یک باشگاه شبانه همجنس گرایان حمله کرد و 49 نفر را به قتل رساند و 53 نفر را نیز زخمی کرد. خود وی نیز با گلوله پلیس کشته شد.

در حمله فرانسه نیز مردی که "العروسی عبدالله" نام داشت با اعلام وفاداری به گروه تروریستی داعش یک پلیس و همسر وی را در حومه پاریس به قتل رساند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار