بازسازی پارک جنجالی استانبول بوسیله اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه از بازسازی یک پارک که در سال 2012 محل تظاهرات ضد دولتی بوده‌است، خبر داد.

اردوغان یک پارک بحث‌برانگیز در استانبول را بازسازی می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – گفت وی قصد دارد یکی از پارک‌های بزرگ استانبول که در سال 2013 شاهد تظاهرات بزرگ ضد دولتی بوده‌است را بازسازی کند. این بازسازی شامل بازسازی چند پادگان قدیمی و احداث چندین سازه دیگر در فضای سبز این پارک می‌شود.

اردوغان در این باره گفت: "درباره مسئله پارک «گِزی» باید شجاعانه برخورد کنیم."

در پی تظاهرات ضد دولتی ماه مِه 2013 (31 روز منتهی به 12 خرداد 93) در این پارک، چندین نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند. در ابتدا تظاهرات به دلیل اظهار نارضایتی از سیاست‌های توسعه شهری استانبول بود. پس از آن این تظاهرات جنبه مخالفت با دولت اردوغان و پس از آن نخست‌وزیر وقت ترکیه – احمد داووداغلو – به خود گرفت. اعمال خشونت بیش از حد پلیس ضد شورش ترکیه به این تنش‌ها افزود.

اردوغان در یک سخنرانی در استانبول گفت: "اگر ما می‌خواهیم تاریخمان را حفظ کنیم، می‌بایست بناهای تاریخی خود را بازسازی کنیم. ما این کار را خواهیم کرد." او با این سخنان به بازسازی پادگانی که قدمت آن به عثمانی‌ها باز می‌گردد اشاره کرد.

برای برخی از ترکیه‌ای ها، پیشنهاد این بازسازی اهمیت نمادین دارد. برخی گفته‌اند عثمانی‌ها به وسیله این پادگان‌ها، اقدام شورشیان را در سال 1909 سرکوب کردند.

این پادگان‌ها در سال 1940 تخریب شدند و حال اقدام به بازسازی آن‌ها به معنی مقابله با شورشیان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
جنگ داخلی ترکیه تا خود نابودی اردوغان ادامه خواهد یافت انشاالله..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
این به مفهوم غلط کردن اقای اردوغان است . حالا اقای اردوغان در باره بد خلقی با کردهای کشورش و همچنین با مردم سوریه هم به غلط کردن بیفتد و جبران خسارت کند .
آخرین اخبار