بیانیه وزرای دارایی گروه 7: اقتصاد انگلیس انعطاف پذیری لازم را دارد

وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای عضو گروه هفت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند به رای و تصمیم مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می گذارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای عضو گروه هفت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند به رای و تصمیم مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می گذارند. 

در این بیانیه آمده است: « ما ، وزرا و روسای بانک های مرکزی گروه 7 ، به ابراز نظر و رای مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می گذاریم. رویدادها را در بازار و در پی اعلام نتیجه همه پرسی بر سر ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا دنبال می کنیم. ارزیابی ما این است که اقتصاد انگلیس از انعطاف پذیری لازم برخوردار است و اطمینان داریم که مقام های انگلیس هم برای کنار آمدن با نتیجه همه پرسی در موضع خوبی قرار دارند. نوسان گسترده قیمت ها و افزایش و کاهش نامنظم در نرخ تبادل ارز پیامدهایی معکوس برای ثبات اقتصادی و مالی به همراه دارد. بانک های مرکزی کشورهای گروه هفت گام هایی را برداشته اند تا اطمینان حاصل شود نقدینگی کافی وجود دارد و کارکرد بازارهای جهانی متوقف نخواهد شد. آمادگی داریم از ابزارهای نقدینگی تثبیت شده نیز برای این منظور استفاده کنیم. به مشورت تنگاتنگ بر سر فراز و نشیب در بازار و ثبات مالی ادامه خواهیم داد و تا جایی که لازم باشد همکاری می کنیم. برای حفظ انسجام و همدلی در گروه هفت اتحاد خود را تداوم می بخشیم.» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار