گالف نیوز: ورزش، کلیدی برای ورود شرکت‌های خارجی به ایران است

گالف نیوز در مطلبی صنعت ورزش ایران را فرصت مناسبی برای شروع فعالیت شرکت‌های خارجی در این کشور معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "گالف نیوز" در مطلبی نوشت: از آنجا که شرکت‌های خارجی در تلاش برای ایجاد برند و کسب وفاداری مشتری‌ها در دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه اند، صنعت ورزش ایران می‌تواند برای این کشور سرمایه‌گذاری‌های خارجی را به ارمغان آورد.

از زمانی که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران لغو شد، شرکت‌های بین‌المللی برای به دست آوردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور کوشیده اند. کارشناسان بازاریابی معتقدند فرهنگ غنی ورزشی در ایران برای شرکت‌های بین‌المللی موقعیت مناسبی است تا توجه جمعیت 80 میلیونی این کشور را به خود جلب کنند.

"آلون جیمز" – مدیر عامل شرکت حسابرسی انگلیسی "فور کانسالتینگ" – به گالف نیوز گفت: "ایران به یکباره تبدیل به کشوری جذاب برای تمامی کسب‌و‌کارها شد. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی اکنون برای افزایش آگاهی درباره برند خود در ایران برنامه‌ریزی می‌کنند." وی در ادامه افزود: "یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش آگاهی سریع در میان مردم، انجام تبلیغات به روش حمایت مالی از تیم‌های ورزشی است."

طرفداران دو آتشه فوتبال در ایران نقطه شروع خوبی برای تبلیغات شرکت‌های خارجی به نظر می‌رسند. ایران برخی از بزرگترین تیم‌های فوتبال آسیا را از نظر تعداد طرفدار و سطح موفقیت در اختیار دارد. تیم ملی فوتبال ایران تاکنون به 4 جام جهانی راه یافته است و نیز 3 جام رقابت‌های آسیایی را از آن خود کرده است. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، شهرآورد تیم‌های استقلال و پرسپولیس بزرگترین مسابقه فوتبال در آسیا به شمار می‌رود که 100 هزار تماشاگر را در ورزشگاه جمع کرده و بیش از 20 میلیون بیننده تلویزیونی دارد. با احتساب حمایت‌های مالی، بهای بلیت، فروش کالاها و مدیریت رقابت‌ها، ارزش صنعت ورزش ایران بیش از 500 میلیون دلار در میان‌مدت و نزدیک به 1 میلیارد دلار در بلندمدت تخمین زده شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: اما علیرغم موفقیت‌ها در مستطیل سبز، بخش مالی فوتبال ایران در مقایسه با لیگ‌های فوتبال در سایر کشورهای جهان، چندان توسعه نیافته است. در ایران، قراردادهای حامیان مالی به ازای هر بازی بسته می‌شود. این در حالی است که در اروپا و آمریکا، این قراردادها سالیانه و حتی چندساله تمدید می‌شوند. علاوه بر این، قریب به اتفاق تیم‌های ایرانی دولتی هستند و به همین دلیل، مدیریت اجرایی آن‌ها در هر فصل ممکن است چندین مرتبه تغییر کند.

در ادامه این مطلب آمده است: شرکت‌های خارجی ممکن است به حقوق پخش تلویزیونی رقابت‌ها که اکنون به صورت انحصاری است نیز نگاهی داشته باشند. در سال 2011، فدراسیون فوتبال ایران قرارداد حقوق پخش داخلی بازی‌های لیگ برتر فوتبال را به ارزش 100 میلیون دلار به امضا رساند. این در حالی است که ایران از فناوری‌های نوین پخش بازی‌ها که رقیبان خارجی این کشور در دست دارند، محروم است. تعداد بسیار کمی از مسابقات فوتبال با کیفیت بالا (HD) پخش می‌شوند. ممکن است ایران تنها یک دوربین عنکبوتی که قابلیت تصویربرداری به صورت افقی و عمودی دارد در اختیار داشته باشد. در صورتی که شرکت‌های خارجی به ایران آمده و حق پخش مسابقات را از آن خود کنند، می‌بایست فناوری‌های نوین مانند روترهای جدید را برای پخش تصاویر با کیفیت بالا به ایران وارد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار