راه‌اندازی 20 واحد مشاوره سلامتی و تندرستی در 20 دانشگاه

رییس سازمان امور دانشجویان از تفاهم‌نامه‌ بین وزارت ورزش و وزارت علوم خبر داد و گفت: 20 واحد مشاوره سلامتی و تندرستی در 20 دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در گردهمایی رؤسای هیات‌های ورزشی استانی که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، گفت: همکاران و بازوان اصلی فدراسیون برای پیگیری فعالیت‌های ورزشی هیات‌های استانی هستند که عملا مواد اولیه کار فدراسیون را عنوان می‌کند بنابراین هیات‌ها باید از نقش کم ‌اثر و تشریفاتی بیرون آمده و بیشتر به نقش ارتباطی و نقش مؤثر بیاندیشند.

وی افزود: فدراسیون در جمع سه نهادی که به عنوان دروازه ورزش دانشجویی قرار می گیرد جای دارد و در واقع نقش ارتباطات بیرونی ما را تقویت می‌کند.

صدیقی بیان کرد: مسابقات و رقابت‌های ورزشی در صف ملی و جهانی می‌تواند از خروجی‌های فدراسیون انتخاب شوند اما تا زمانی که زیر ساخت‌های مناسب و قوی شکل نگیرند خروجی‌های کامل و حرفه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حضور هیات‌ها باید تشکیلاتی و رسمی باشد، اظهار داشت: شناخت پرورش استعدادهای درون دانشگاهی کاری است که باید در سطح دانشگاه‌ها دنبال شود تا بتوانیم استعدادهای برترمان‌ را به ظهور رسانده و آن‌ها را در سطح علمی و جهانی معرفی کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: از هفته آینده المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می‌شود که به عنوان بزرگترین رویداد تأسیس دانشجویی امیدواریم نسبت به دوره‌های قبلی کیفیت و کمی کار ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی فدراسیون اقدامات لازم برای یونیورسیاد‌ سال آینده است که باید تمامی اقدامات از جمله اردوهای تدارکاتی‌ و آماده‌سازی تیم‌ها به طور جدی دنبال شود.

صدیقی گفت: استفاده از خروجی المپیاد‌ها در یونیورسیاد باید دیده شود چرا که حضور چهره‌های حرفه‌ای و بین‌المللی در عین تازه و جدید بودن آن‌ها می تواند علاوه بر کسب مقامات بالا تجربه‌ نوعی را در اختیار ما و دیگر دانشجویان قرار دهد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر شناخت وضعیت دانشجویان در جهت سلامتی و نیازهای آن‌ها افزود: 20 دانشگاه را به واحدهای مشاوره‌ سلامتی و  تندرستی مجهز کردیم و این مراکز راه‌اندازی شده‌اند به امید اینکه امسال بتوانیم بیشتر از 50 دانشگاه را به این مرکز مجهز کنیم چرا که شناخت وضعیت دانشجویان در جهت سلامتی بسیار ضروری است.

وی اعلام کرد: طبق کار تحقیقاتی روی حدود 7 هزار دانشجو مشاهده شد که آن‌ها مقداری با استانداردهای سلامتی فاصله دارند از این رو با شناسایی و پیگیری این موارد می‌توانیم به استاندارد مطلوب و نتیجه صحیح برسیم.

وی اعلم کرد: مهر یا آبان ماه سال 95 با تکمیل کار تحقیقاتی روی دانشجویان بیشتر برآوردی از وضعیت تندرستی و سلامتی آن‌ها ارائه می‌کنیم همانطور که سال گذشته برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سیمای اجتماعی دانشجویان را دنبال کردیم.

صدیقی درباره رتبه‌بندی فضاهای ورزشی در دانشگاه‌ها بیان کرد: رتبه‌بندی فضاهای ورزشی در حال انجام است تا وضعیت فضای ورزشی هر دانشگاه مشخص شده و در صورت لزوم برای ارتقای آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر علوم و وزیر ورزش در شرف امضا است تا حدود فعالیت‌های ما با وزارت ورزش روشن و شفاف‌تر شود بخشی از این مباحث در رابطه با فدراسیون و  بخشی دیگر استفاده از فضاهای طرفین است.

وی اعلام کرد: همچنین ترکیب هیات رئیسه فدراسیون تقریبا نهایی شده و امیدواریم هفته آینده احکامشان به امضای وزیر برسد تا فدراسیون جلساتش را به صورت رسمی و تشکیلاتی‌تر دنبال کند.

وی یادآور شد: باید مشارکت هیات‌های استانی در حوزه ورزش ملی بهتر، بیشتر و عمیق‌تر شود طبق مکاتبات با وزارت ورزش این پیشنهاد را داشتیم تا از این بازوان دانشگاهی در جلسات ملی استان‌ها نیز استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار