کربی: آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران را فراموش نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد موضوع آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران همواره در گفتگو با مقامات این کشور مطرح می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا؛ "جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری روزانه در این وزارتخانه اظهار داشت موضوع آمریکایی های بازداشت شده در ایران همواره در گفتگو با مقامات این کشور مطرح می شود. 

کربی درباره سوال خبرنگاری درباره تماس "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، با همتای ایرانی‌اش گفت: بار دیگر گزارش هایی از ایران درباره بازداشت یک شهروند دیگر آمریکایی وجود دارند و باید بگویم که ما این گزارش ها را دنبال می کنیم؛ ولی اطلاعات بیشتری ندارم که در اختیار شما قرار دهم. 

کربی گفت موضوع شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران موضوعی است که هرگز در بحث های وی (جان کری) با همتایش در ایران از قلم نمی افتند. این موضوعی دائمی در گفتگوهای وی (کری) است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه آیا آمریکا تلاش می کند مانند آمریکایی های دیگری که از کانالی مجزا آزاد شدند، درباره این شهروندان نیز کانال های دیگری را دنبال کند گفت: من در حال حاضر اطلاعات بیشتری ندارم که بیان کنم ولی به هر روی، ما هرگز نگرانی خود درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را کنار نمی گذاریم.
 
وی درباره همکاری با کشورهای دیگر برای حل و فصل این مساله مدعی شد: من واقعا اطلاعات بیشتری ندارم که برای شما بگویم؛ قطعا ما الزاماتی درباره امنیت و ایمنی شهروندان آمریکایی در خارج از کشور داریم و آن را جدی می گیریم. ما فرصتی را برای مطرح کردن نگرانی های خود درباره شهروندان آمریکایی که در آن کشور (ایران) به صورتی ناعادلانه بازداشت شده اند، از دست نمی دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار