یاسوج؛

اختصاص 8 هزار میلیارد ریال برای بیمه تکمیلی بازنشستگان

وزیر کار گفت: هشت هزار میلیارد ریال برای ایجاد و گسترش بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در نظر گرفته شده که به زودی جذب و هزینه می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی ربیعی در نشست با جمعی از مسئولان تشکل های کارگری، کارفرمایی و انجمن های معلولان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر به طور میانگین حدود 20 درصد افزایش داشته و رشد چند درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بهبود امنیت غذایی مردم، به ویژه کارگران و بازنشستگان، گسترش خدمات درمانی تامین اجتماعی و کاهش انواع آسیب های اجتماعی در کشور برنامه هایی دارد که به زودی آنها را اجرا می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نباید هیچ خانواده 2 معلولی و یا بالاتر از آن در کشور بدون مسکن باشد و 12 هزار واحد مسکونی به این خانواده ها قول داده شده که به زودی واگذار می شود.

ربیعی عنوان کرد: زنان سرپرست خانوار کشور در اولویت بعدی برای تامین واحد مسکونی قرار دارند.

وی ابراز داشت: ساماندهی سهام عدالت و تبدیل آن به قانون در حال پیگیری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید تمامی قشرهای جامعه از تاثیرگذاری و منافع سهام عدالت برخوردار شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی به عنوان رابط بین مردم و دولت اثرگذاری چشمگیری دارند و مهمترین هدف تاسیس و راه اندازی آنها نیز پیشبرد هر چه مطلوبتر امور است.

ربیعی با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم این 2 شهید مردمی بودن است و مسئولان اجرایی کشور بیش از پیش از آنها الگو گیرند.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به زودی در ابعاد مختلف متحول و پیشرفت می کند و نرخ بیکاری آن نیز کاهش می یابد.

ربیعی بیان کرد: مهمترین دلایل و عوامل موثر در زمینه تحقق این امور شامل عزم دولت یازدهم برای رفع نابرابری های منطقه ای و برقراری عدالت اجتماعی و توانمندی مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و هماهنگی لازم بین آنان است.

مواردی شامل توجه جدی تر به بازنشستگان به ویژه در بخش های درمان و خدمات رفاهی، رسیدگی به مشکلات بازنشستگان پیش از موعد، تزریق سرمایه و منابع مالی برای ایجاد اشتغال، حمایت بیشتر از معلولان، رعایت قانون بکارگیری سه درصدی معلولان در دستگاه های اجرایی و پوشش دارویی مناسب بیماران خاص از سوی برخی مسئولان تشکل های کارگری و کارفرمایی و انجمن های معلولان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست مطرح شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور افتتاح چندین طرح و بررسی مشکلات جامعه کارگری به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده است.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.